kartcarb spruitstuk @ mina hor

Tjarda RV

-HSC- Member
mkay,

ik heb dus van John die 24mm HHC carb over genomen en wil een spruitstuk gaan fixen ervoor.Ik wil dan een blok alu gebruiken en daar een doorlaat in frezen en bevestiging voor aan de carb en membraan fixen.Maar over die bevestingen,daar kom ik dus niet uit.

Heeft iemand een voorbeeld van zon spruistuk op mina?

zo ziet de carb aan de onderkant eruit:

19688710.jpg

Advertisement - register to remove this

Eyy das een ouwe carbu van mij geweest. Ding is toen bewerkt bij de lagen toeren schroef zodat ie minder benzine krijgt. Heeft een betere fijnregeling gekregen voor de laag toerenshroef.

Spruitstuk moet je gewoon ff logisch over nadenken.

alexander ik had je een tijd geleden ook gepm-ed,kan je me niet een stukje op weg helpen,desnoods via msn?

OF kan je van de inlaat v/d carb,daar zitten 2 gaten,vanuit daar de schroeven vast draaien?

ja thanxs,kheb denk ik al een id,maar dat is op pia,en op mina zit je met die 4 moeten voor membraan.

Vandaag even tijdens natuurkunde zitten discusieren,dus ik ga zaterdag even kijken of het lukt,dan post ik wel foto.

nou haagse, ik zou dit soort designs gewoon op dat andere forum posten, want hier word niemand hier beter van;)

een "buisje waar je de carb op schuift"???????

WOOOOOOOOW......

jah hoe moest ik hem anders uitleggen?
maargoed het is al een ouwe tekening van mij de bedoeling was der 1 temaken voor me zenith maar hij bleek " terecht " tezijn :)
je kan hem btw beter lassen

Wat ik zou doen is doen een blok alu nemen zoals jij ook dan daar 4 voor schroeven verzonken om hem in het blok tezetten en dan nog 2 tapies met lange schroeven om je carb op tezetten die je dus kan vast zetten via de boven kant.

Hoe moet de carb staan tov het blok? schuin, recht?
Recht is natuurlijk het makkelijkste

Over wat voor materialen/machines beschik je?
Wil je alles met een boormachine/dremel doen, of kan je een freesbank gebruiken?

Het spruitstuk aan het blok bevestigen is niet zo'n probleem, het schroefdraad zit in het blok, maar de carb aan het spruitstuk bevestigen is iets lastiger. Daarvoor moet je schroefdraad tappen, of ervoor zorgen dat je de carb op 1 of andere manier met een moer-bout verbinding kan vastzetten

Omdat ik vandaag in een goede bui ben,
RVS spruitstuk voor mina hor...
Dat kleine gaatje naast het grote gat(30mm) is ook door het membraan heen geboord en komt direct in het carter uit. (stuurkanaal voor de carb)
19774873.jpg

Wees dan ook even zo wijs om even te zeggen wat..... :|

Spruitstuk kan uiteraard de vorm krijgen van het membraan, maar voor die paar gram gewichtsbesparing ga ik niet in RVS slijpen...

Dwd....... RVS kan je ook zo lekker makkelijk afwerken. Bij zoiets als dit gaat het er IMO echt niet om hoe het eruit ziet. Het deel waar mengsel langs stroomt is perfect glad, het membraan zou enkel iets verplaatst kunnen worden tov het spruitstuk... (maar kan zit je weer te kutten met stuurkanaal)

Maargoed, jij kan het vast veel beter...

Back