Jullie mening...

Ik vind het ook een goede keuze, ik had het zelf ook gedaan..
Ik moet er wel bij zeggen dat ik er over zou twijfelen aangezien ik ook wel eens mn portomonee ben verloren met veel geld die niet is terug gebracht..
 
Mijn moeder had ook zoiets met een portemonnee.
Zat ook iets van 200 a 300 gulden in(paar jaar geleden)bleek van een vrouw uit de buurt te zijn(zat pasje met naam+adres in).
Dus mijn moeder opbellen naar die vrouw.
5 minuten later gaat de bel: ''Mag ik mijn portemonnee terug?''
Mijn moeder geeft dat ding, die vrouw kijkt of alles erin zit.
''Ja alles zit er nog in, Tot ziens he''

Als je dat van te voren weet, dan had ik hem gehouden!
 
Je kan het wel eisen...maar als de gene wie het kwijt geraakt is de portemonnee of iets dergelijks komt ophalen, dan ligt het aan die gene of je wat krijgt.. ze zijn niks verplicht lijkt me
 
Originally posted by AlbertJ

Btw wel maf dat de scooter rijders altijd asociaal/crimineel weet ik veel wat niet meer zouden zijn volgens veel mensen.
Ik zie geen 1 persoon hier die het geld zou houden.
Zegt natuurlijk ook niet alles, maar is toch grappig te zien.

je vergeet dat niet iedereen doet wat hij zegt...

Het is ws. wel duidelijk dat teruggeven het juiste is.
 
gewoon teruggeven want je hebt het geld niet verdiend.
zo hoort het :)
stel je voor, jij bent onderweg om je overrange setje te halen, verliest je portomonnee, en iemand anders haalt er overrange van :D
 
Terug geven is wel het juiste wat je kunt doen, maar geld kan soms heeeeel verleidelijk zijn :P

Ik denk dat ik het er wel uit had gehaald en daarna de portomonee bij het politie bureau in de bus had gedaan (met een briefje erbij)
 
ik denk dat ik het geld er gewoon uit zou halen..

nu kunnen jullie me wel een eikel vinden enzo..

maja 180e is leuk verdiend zo... en waarschijnlijk zou ik ook zo genaaid worden als ik m verlies...

dusjah.. dan maar geen heilig boontje :P


verder zou ik de portemonnee wel met pasjes enzo ff bij bureau langsbrengen...


maar wel eerlijk van je! goede keus!
 
Hahaha.. gister nog: zat in de kabapshop met paar vrienden.. we lopen weg, komen 2 medelanders ons achterna gerend.. bleek dat een vriend van ons zn telefoon had laten liggen :) Netjes toch? :)

Ontopic: je heb idd goeie keuze gemaakt! Het feit dat die kerel zn rijbewijs en al zn pasjes weer terug heeft is al okey!
 
Originally posted by Joost@aerox
gewoon teruggeven want je hebt het geld niet verdiend.
zo hoort het :)
stel je voor, jij bent onderweg om je overrange setje te halen, verliest je portomonnee, en iemand anders haalt er overrange van :D

heerlijke opmerking :D
 
Originally posted by MaCk
ik zou die 180eu eruit halen. Zonder nadenken eigenlijk.
Portemonnee wel opsturen/politie brengen.

Mijn eerste ingeving was eigenlijk: ik breng het terug.
De tweede ingeving was : Ik hou het geld en breng de porto naar het politie bureau.

Eerste ingeving is altijd het beste word er gezegt :P
 
Originally posted by A-Bizar
Mijn eerste ingeving was eigenlijk: ik breng het terug.
De tweede ingeving was : Ik hou het geld en breng de porto naar het politie bureau.

Eerste ingeving is altijd het beste word er gezegt :P

Ookal had je die doekoes eruit gejat.. hij zou <zoals ik al eerder zei> al blij genoeg zijn dat zn bankpasjes en sjeesbwijs terug had! Je ken um dan wel moeilijk laten langskomen.. beter stuur je hem dan op zonder doekoes :rolleyes:
 
Een hoop moraalridders , ik weet vrijwel cker dat minstens de helft van degene die hebben gezegt dat ze t terug brengen het geld gewoon zelf houden.

Ik zou t ook doen , Tis jammer voor die kerel.
Maar als ik t was zou t ook mn eigen domme schuld zijn
 
Er was niet zo lang geleden een onderzoek in 1 of ander blad. Dat ze voor een test. Portemonnees afleverden bij verschillende politie bureau's met het verhaal dat ze die gevonden hadden.

Toen die gasten een paar dagen later kwamen vragen of die portemonnees al door de eigenaar waren opgehaald. Waren bij bijna alle politiebureau's die portemonnees spoorloos verdwenen. Die gasten steken het geld in hun eigen zak en flikkeren die portemonnee weg. Corrupte hufters. Ik zou dat ding nooit naar de politie brengen.
 
zou je met je zelf kunnen leven als je dat geld had genakt.. ikk niet..

nu ben ik geen heilig boontje maar zo steekt de steel in de pan 8P bij mij..

als je een tovve pa heb die je iets wilt leren koopt ie die overrange voor je.. of hij vind scooters fout.. dan ben je fucked :)
 
De goede keuze, heel netjes dat je van dat geld af hebt kunnen blijven.

Was een poos geleden ook mijn porto kwijt. Moest boete betalen voor mn OV-jaarkaart, pasjes laten blokeren en nieuwe aanvragen, 20euro nog niet opgewaardeerd beltegoed kwijt, en nog een paar persoonlijke dingen. Zat vrijwel geen gled in. Tis echt een behoorlijk kut gevoel als je je porto kwijtraakt, niet eens alleen om t geld. Kweet zeker dat die man errrug blij met je is :)
 
Ik vraag me af wat mensen zouden doen als er 180 euro in zat zonder papieren van de eigenaar?

Houden of het geld aan de politie geven?

Ik denk dat dan wel iedereen het houdt :D
 
Back
Top