Jullie mening...

Eej,

Ik heb weer eens wat meegemaakt en zou wel eens willen weten of ik de juiste beslissing heb genomen...

Ik was vanmiddag me scoot aant uit testen op het industrie terrein. Er kwam een motor voorbij. Ik zag iets weg rollen.
Ik dacht dat ie ergens overheen reed of dat ie iets weg gooide.
Ik kijk om... motor rijdt door. Ik kijk nog eens om..... ligt er een portomonee.
Ik kijk erin... zit er 180 eurie in.
Ik helemaal blij omdat ik dan me overange kon halen.
Ik naar huis... onderweg dacht ik : ja best lullig voor die gene van wie die portomonee is.
Dus ik thuis aangekomen en het aan me moeder verteld want ik wist niet echt wat ik ermee aan moest omdat ik het best lullig vond voor die gene.
Mijn moeder wist het ook ff niet... dus mijn vader erbij en die dacht aan de bonnetjes te zien dat het een duitser was. Hij zei dus : owww maak maar op dat geld en gooi de portomonee maar door de bus bij de politie.
Toen keek ie nog even verder in de protomonee en hij vond een rijbewijs en daarop stond dat ie uit bodegraven (waar ik ook woon) kwam. Hij was een chauffeur die naar duitsland heen en weer reed.

Ik kon 2 dingen doen:

1:geld houden en overange kopen en ik blij en meneer van portomonee niet.

2:portomonee terug geven , ik niet meer blij maar wel een goed gevoel erover en meneer blij.

Na een tijdje denken heb ik voor het 2de gekozen en de meneer kwam m na 10 minuten thuis bij me ophalen nadat ik gebeld had.
Ik kreeg 20 euro vinders loon.

De man was wel weer heel blij maar ik heb nu geen overange...

Mijn moeder is nu me vader aant overhalen dat hij de rest van de overange betaald :D maarjah... zal die wel niet willen.


Wat zouden jullie gedaan hebben?
Is dit toch de juiste beslissing geweest?
Op dit moment baal ik best wel maar toch ook weer niet.

Groetjes Andries
 
Advertisement - register to remove this

idd je zal heel blij worden van een overrange set, maar ik denk dat als je erovernadenkt dat je dan beseft dat die set niet van jou is.
en eigenlijk gejat.
goed gedaan!
 
zeer zeker de goede keuze, ik zou me gewoon vet schuldig voelen als ik het geld, waarvoor iemands anders gewerkt heeft, zou opmaken. goed gedaan man.:)
 
jah ik vind ook dat je een goede keuze hebt gemaakt, stel dat je die portomonnee niet had gevonden had je sowieso geen overange,
uiteindelijk heb je nog 20 euro winst, en een goeie daad verricht
 
Ja wel goede keus gemaakt
Ik had zoiets met een mobieltje
Die had ik gevonden , stond nog aan geen pin etc
Werd naar gesmst dat de vinder hem terug moest brengen naar blablabla

Nou ik ding dus teruggebracht zei die: Nou bedankt MZL
Ik d8 bij mezelf ken der geen 5€ af ofzo ** vent alsk geweten had dat ie zo zou doen hadk dat mobieltje verrot gesmeten voor ze neus:(
 
dude goeie actie ;)......me broer was laatst ook ze porto gejat....maar als je al je pasjes enz rijbezijs blablabla opnieuw moet kopen kost dat bij elkaar al 200 euro. duz als je hem kwijt bent is het best KUT :P

goedzo knul ;)
 
thnx voor de reacties tot nu toe. :)
Ik voel me er nu ook al een stuk beter bij :D

Ik zei altijd : Als ik een portomonee vind breng ik m gelijk terug. Zo ben ik ook gewoon. Maar het is best moeilijk als je zo'n bedrag dan ineens vind.
Heelveel mensen hoor je zeggen : Ik breng het gelijk terug. Maar het is echt moeilijk als je het voor je neus hebt liggen hoor.

Maarjah... achteraf ben ik heel blij dat ik het trug gegeven heb. :D
 
ik vind het goed wat je hebt gedaan maar ik kijk toch wel van wat voort figuur het is weet je

als het van een gewoon iemand is zal ik het zekers terug geven
is het van zo marokaan of zo die altijd wijs doen hier in de buurt kan hij het lekker vergeten
 
Iedereen kan wel zeggen van ik breng ut terug nou ik geloof er niks van:|
IK weet wel da ik ut zou houden al was ut van moeder overste:D
Dus wees eens eerlijk en zeg dan nog us da je ut terug zou geven:P
 
Vriendin van me kwam laatst aanzetten dat ze portemonnee had gevonden. Die dude opgebeld van wie de portemonnee was, was het een vette arro klootzak.

Hebben we de OV jaar kaart eruit gehaald en die opgestuurd naar IBG, krijgen we toch 12 euro vindersloon, en hij heeft zijn portemonnee en OV weer terug :)

Wat zouden jullie doen als jullie een gloednieuwe 6110 vonden in een discotheek ? :)

Trouwens, goede actie van jou hoor!!!
 
Idd goede actie.
Zou ik ook zeker hebben gedaan.
Bovendien lijkt het me ook zeker niet leuk te weten dat je met bijv. een overrange rijd die je hebt gekocht van iemands zuurverdiende centjes ;)

Btw wel maf dat de scooter rijders altijd asociaal/crimineel weet ik veel wat niet meer zouden zijn volgens veel mensen.
Ik zie geen 1 persoon hier die het geld zou houden.
Zegt natuurlijk ook niet alles, maar is toch grappig te zien.
 
Last edited:
Back
Top