JS-tuning Carbon sprinters 2009

Haha, ja de achterkap op de foto's is jouw achterkap, flink mishandeld :+ Zit een scheur in van het trekken van de mal en weegt nu al 4KG ofzo haha je voorkap heeft het helaas niet overleeft..

Hoeveel bas zijn zip weegt weten we niet, we gaan de scooter wegen als de carbon kap erop zit etc, maar ik verwacht +- 44kg ofzo..
 
Kijk nou, the bas himself op de project page! haha

Ik vind dat er ook wel wat props naar basje moeten gaan :W, hij is utieindelijk de draai en freese master van deze projecten!
 
Ben benieuwd of de kap/buis constructie de berijder gaat houden.
Heb je dat al kunnen testen oid?

Wanneer ga je nu een achterspatbord maken ? :*
 
Dat die buis het houd ben ik eigenlijk wel volledig van overtuigd. Het is zelfs te stijf. De buis is 2MM dik en 39MM diameter. De buis heeft tweemaal de stijfheid van een aluminium buis met dezelfde formaten. Ter indicatie, mijn voorvork is een zwakkere 'buis' qua formaten.

De lijm kan tot 170KG dragen.

En achter spatbord staat wel op de planning!
 
maar hoe weet je nou of die goed gelijmd is, en dat die kap jou wel houd.

ik denk dat die buis jou wel houdt maar hij zit natuurlijk wel vast aan je kap
 
Dat de buis het zal houden geloof ik wel, maar iemand zit op de kap, niet op die buis.
En wil die kap niet naar buiten toe buigen door de ruimte tussen zadel en buis.

Zakt iemand niet straks door die kap?
 
Het ziet er heel erg vet uit Kees! Ik kijk nu al uit naar de eerste sprint, waar ik je nrg in t echt kan zien.

Succes met de verdere opbouw! :)
 
maar hoe weet je nou of die goed gelijmd is, en dat die kap jou wel houd.

ik denk dat die buis jou wel houdt maar hij zit natuurlijk wel vast aan je kap

Na ruim 1,5 jaar te werken met diverse harsen en vele malen je kop gestoten te hebben weet je wel redelijk goed wat het wel en niet gaat houden.

De kap houd mij omdat hij namelijk niet echt zwakker is als me vorige kap. Enigste 'kritische' punt is het midden van het zadel. Ofwel, als je in het midden / achterop het zadel gaat zitten zakt het carbon iets door.

Echter word er in een sprinthouding het voorste gedeelte het meest belast en heb je ook nog je voeten op je voetenplank waar het gewicht over verdeelt is.

Vorig jaar hing de kap op 2 rechte 10MM buisjes. (aluminium) Die niet eens vast zaten aan de onderste buis :p

Dat de buis het zal houden geloof ik wel, maar iemand zit op de kap, niet op die buis.
En wil die kap niet naar buiten toe buigen door de ruimte tussen zadel en buis.

Zakt iemand niet straks door die kap?

Voorkant van de kap is erg stijf, zo stijf dat je het niet kan buigen. Midden gedeelte buigt beperkt, alleen ik ga niet op het midden/achterste gedeelte van de kap zitten met mijn benen naast mijn scooter. Door de dwars verbinding dmv de buis is de kap nog veel sterker geworden.

Enigste waar ik me zorgen om maak is de ophang punten aan de onderkant van het frame, deze scheurde vorig jaar ook al 2x door door de kracht die erop komt bij het starten, zit dan namelijk met me kont tegen de punt van het zadel aan en duw als het ware de kap naar achter. Ik heb de ophang punten 5 á 7 x 300 gr biax en 2 x 160 keper gelamineerd. Ter vergelijking; de rest van de kap is 2 x 160 gr keper, op het midden en de voorkant na ;)
 
Ziet er weer bruut uit net zoals vorig jaar maar dan nog een paar niveau's hoger! ben benieuwd naar jullie tijden. Maar ik ben meer benieuwd naar het totaalplaatje van de scooters :) het is bijna kunst ;). Ga zo door jongens blijf hem volgen en tot Zandvoort.

Gr Fouad
 
he kees je vorige nrg hield mij al dus ik test m gauw maar eens of die carbonnen kappen me houden :D


zie je snel en thnx voor het halen van me velgen
 
5 á 7 x 300 gr biax
Lol, dat komt qua trekkracht over de 1000 kg, dat gebruiken we in de boten niet eens, daar hebben we 7 keer 300 biax glas :P dat zou dus 7 keer 225 koolstof zijn :P

Ga je dat mooie spatbord nog maken dan?
 
Afgelopen weekend gebankt. Ging goed maar ook weer niet. Voor Bas was er alle zegen die kwam al met maar liefst 21+ pk binnen en ging er met 23.5 uit!! Uiteindelijk wisten we constant 23+ uit het Evo blokje weten te halen. Dit ging eigenlijk redelijk makkelijk, we hadden een paar uitlaten getest en de JS80 DPR deed het beste en ook de JS evo flens boekte een goede vooruitgang.

Mijn blok moest wat inlopen en na het inlopen wou Vas even het gas open trekken en dat klonk allemaal veel belovend voor een paar seconden. Het liep namelijk vast. Uiteindelijk om een beetje slordige reden van mij omdat er de XSH aangepaste inlaat op zat was de sproeier veelste klein. Resultaat is dat de cilinder gepoetst moet worden en de zuiger was kapot!

Grafiek van Bas:
[ir]http://www.polyestershoppen.nl/images/junk/Zip Bas Claessen.JPG[/ir]

Ik heb nog meer foto's die komen wellicht later op de avond wel.

Aanstaande week nieuwe update over mijn blok als het goed is, en hopen dat er bij mij ook een flinke 22+ score uit komt!

In het kader van dit weekend wil ik nog de volgende mensen bedanken:
JS-tuning voor het aanpassen van mijn blok en tips/advies etc
Vas-co voor het banken en het helpen etc
 
echt netjes dat vermogen uit wieger zn oude blok!!
ben benieuwd wat beide sprinters op de baan neer kunnen zetten
zeker een sprintje doen in zandvoort!!
en nog bedankt voor de tips over de koeling
 
Back
Top