maar hoe weet je nou of die goed gelijmd is, en dat die kap jou wel houd.
ik denk dat die buis jou wel houdt maar hij zit natuurlijk wel vast aan je kap
Na ruim 1,5 jaar te werken met diverse harsen en vele malen je kop gestoten te hebben weet je wel redelijk goed wat het wel en niet gaat houden.
De kap houd mij omdat hij namelijk niet echt zwakker is als me vorige kap. Enigste 'kritische' punt is het midden van het zadel. Ofwel, als je in het midden / achterop het zadel gaat zitten zakt het carbon iets door.
Echter word er in een sprinthouding het voorste gedeelte het meest belast en heb je ook nog je voeten op je voetenplank waar het gewicht over verdeelt is.
Vorig jaar hing de kap op 2 rechte 10MM buisjes. (aluminium) Die niet eens vast zaten aan de onderste buis
Dat de buis het zal houden geloof ik wel, maar iemand zit op de kap, niet op die buis.
En wil die kap niet naar buiten toe buigen door de ruimte tussen zadel en buis.
Zakt iemand niet straks door die kap?
Voorkant van de kap is erg stijf, zo stijf dat je het niet kan buigen. Midden gedeelte buigt beperkt, alleen ik ga niet op het midden/achterste gedeelte van de kap zitten met mijn benen naast mijn scooter. Door de dwars verbinding dmv de buis is de kap nog veel sterker geworden.
Enigste waar ik me zorgen om maak is de ophang punten aan de onderkant van het frame, deze scheurde vorig jaar ook al 2x door door de kracht die erop komt bij het starten, zit dan namelijk met me kont tegen de punt van het zadel aan en duw als het ware de kap naar achter. Ik heb de ophang punten 5 á 7 x 300 gr biax en 2 x 160 keper gelamineerd. Ter vergelijking; de rest van de kap is 2 x 160 gr keper, op het midden en de voorkant na