This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Klinkt niet verkeerd Joel
Hopelijk ga je dat dit jaar ook rijden, zou erg tof zijn.

Verder vind ik het ook super tof dat je veel deelt met ons hier op het forum in tegenstelling tot de andere (geheimzinige) sprintframe's:W
 
Erg interessant, wel een beetje jammer dat het programma geen gebruik maakt van SI eenheden, lijkt me een heel gedoe om steeds weer om te rekenen.
Je zal toch wel aardig last hebben gehad van de harde wind denk ik. 6.5 seconden zonder reactietijd is niet zo heel snel voor zo'n snelle sprinter als die van jou.
 
Ronnie said:
Klinkt niet verkeerd Joel
Hopelijk ga je dat dit jaar ook rijden, zou erg tof zijn.

Verder vind ik het ook super tof dat je veel deelt met ons hier op het forum in tegenstelling tot de andere (geheimzinige) sprintframe's

Tsja, ik blijf toch met de reactietijd zitten dus die 6.5 zit er zomaar niet in.
En wat betreft de geheimzinnigheid: ik zorg wel dat de belangrijkste info niet op het forum komt. Voor de rest mogen jullie het meeste wel weten, heb ik ook mijn feedback.


De accel.meter en software zijn bedoeld voor dragrace gebruik in Amerika, vandaar de mijlen, pounds, inches en foot. Overigens zijn de eenheden wel in te stellen tot SI waarden, maar dat is alleen voor de weergave op de display volgens mij.

Die 6,5 sec ex reactie viel me eerlijk gezegd ook een beetje tegen. Maar ik heb gisteren nog een paar runs gemaakt op de testbank en wat bleek?

1,5 pk weg. Terwijl ik het ding op straat beter vond rijden... Dat zal hem gezeten hebben in het oppakken waarschijnlijk.
Dus ik heb nog genoeg te doen voor de eerste sprint
 
3.5 sec tot de 100
je had een eindsnelheid op jubbega van 120 km/h in 7.3 ? oid

dat betekend dat je over die laatste 20 km 3 seconden doet. in tegenstelling dat je in 1 seconde ruim 30 km/h versnelt.

nou weet ik ook wel dat de lucht weerstand veel hoger word.

Huib...
 

Zelf stond ik er ook van te kijken. Maar het blijkt uit meerdere grafieken.
Het is dus zo dat ik in 50 meter en 3,5 sec al aan de 100 km/h per uur zit, en daarna 3 sec en 100 meter nodig heb om van 100 naar 120+ km/h te komen.
Maar je ziet ook dat de G-kracht na de 40 sterk afneemt, dus het zit hem vooral in de eerste meters.
 
im curious about your graphs on the previous page !

what equipment were you using? some kind of on board dyno or something?
 
Huib said:
3.5 sec tot de 100
je had een eindsnelheid op jubbega van 120 km/h in 7.3 ? oid

Huib...

Bij die 7,3 zit ook nog een reactie tijd, maar snap wel wat je bedoelt ja.
Verder vind ik het echt heel tof dat je je metingen met ons wil delen .

Succes met het terugvinden van je verloren pk's...
 
Daarbij blijft het apparaat niet doorversnellen natuurlijk, versnelling wordt gewoon minder als je richting de top gaat. Helemaal niet zo vreemd, bij een auto geldt het zelfde. Alleen daar is wat makkelijker mee te rekenen met bakverhoudingen e.d.
 
-Cris- said:
Die 1,5 pk.....Zou in je drijfstang kunnen zitten?

Dan ben jij ze ook kwijt wil je zeggen... :X

Maar nee, ik kan me niet voorstellen dat dat het verschil veroorzaakt. Ik heb wel wat meer dingen verandert dus waarschijnlijk zit het daarin.

Eoin70 said:
im curious about your graphs on the previous page !

what equipment were you using? some kind of on board dyno or something?

It's an onboard acceleration measuring device, the mr dyno.
 
1.5pk inleveren door een andere drijfstang lijkt me wat stug.
Denk eerder dat dit door ander factoren komt.
Heb sowieso wel vaker gezien dat een blok een pk meer of minder gaf nadat het blok alleen uit elkaar was gehaald en opnieuw in elkaar ( voor een check beurtje ).
Natuurlijk geen garantie dat dit altijd gebeurd.
 

Het vreemde is dat mijn blok altijd zeer constant gescoord heeft. Ook na 2 keer een volledige demontage (inc krukas) zat ik altijd binnen een paar tienden van mijn oude score.

En nu is er zomaar 1,5 pk zoek. Ik heb er niet echt moeite aan besteed om dit verschil met afstellen goed te krijgen maar zover ik kon zien was het mengsel en het toerental in orde.

Ik zal vandaag eens mijn membraankleppen checken, die hebben me al eens vaker genaaid...
 
Deze post is waarschijnlijk heel erg onzinnig, maar ik probeer het toch

Joel, je hebt nu 2,5 pk verlies gemaakt toen je het blokje uit elkaar trok om alles schoon te maken ect. ect. ect.
Ik las eerder in je topic dat je niet volgas kon gaan bij sprints, omdat je teveel power had en je ging spinnen, of, zoals op dat filmpje was te zien, dat "je achterwiel jevoorwiel probeert in te halen".

Als je teveel power hebt, ga je dus spinnen.
Is het nu dus niet eigenlijk goed dat je 1.5 pk verlies hebt gemaakt, dat je aan de start van een sprint wel volgas kan gaan?

Als ik die filmpjes zo bekijk, ga je bijna 3/4 gas bij de start, in plaats van de volle 100 procent.


Of heb je met die 1.5 pk verlies nog steeds veel te veel power om volgas weg te komen bij de start?

[waarschijnlijk domme post :#]
 
Status
Not open for further replies.