Misvatting: zelfde factoren, maar andere omstandigheden.
Maar ik begrijp je punt.
Ik denk dat je het zelf te simpel bekijkt. Je kan wel een andere constructie maken waardoor de wielspin iets minder wordt, maar dan loop je op andere vlakken weer tegen de lamp. Ik heb wel eens gereden met mijn blok onder een Runner frame, dat is gewoonweg niet te doen, levensgevaarlijk...
Ik heb nieuws voor je: ik kan al sinds maanden vol gas vertrekken vanuit stilstand zonder problemen.
Blijkbaar is je visie op een groot misverstand gebaseerd, namelijk dat ik altijd wielspin heb en niet vol gas weg kan. Overigens heb ik de indruk dat veel mensen dit nog denken gezien de reacties in dit topic.
Dat is alleen het geval geweest in Jubbega en meeting Best, daarna heb ik een aantal motorische- en frameaanpassingen gedaan (zie ook de eerste post van dit topic) en toen was het probleem verholpen. Ik kon in Harelbeke en SMP run na run vol gas weg, met uitzondering van de finale tegen scooter attack. Dat simpelweg vanwege het vele vuil wat gedurende de dag op het wegdek was gekomen. Had je op die plek een scooter gezet met mijn blok, had ie hetzelfde probleem gehad.
Vraag maar eens aan Beerke, die had met zijn zip meer last van wielspin dan ik op die baan.
En op genemuiden gingen de meeste runs ook probleemloos vol gas, met uitzondering van de laatste twee om dezelfde reden, en om het feit dat mijn -lichtere- neefje erop zat.
Dus geloof me, de frameconstructie is echt niet de hoofdoorzaak van de wielspin (de enkele keren dat ik er nog last van heb).
Het wegdek (mu waarde!) is een zeer onconstante factor, dat reken je niet even "weg", dat blijf je gewoonweg houden.