Tinne said:Klopt,
Alleen is het tijd/geld. De klant bepaald natuurlijk ook mede de vooruitgang in tunen. Wanneer er een aantal klanten die gewoon zeggen "maximaal pk`s wat jij eruit kunt trekken, geld no problemo" dan heb je natuurlijk veel mogelijkheden. Dus in zekere zin bepaald de klant de vooruitgang.
Overigens zie ik wel dat we in dit topic praten over Xsh, 3br enz..
Deze tuners zie ik alleen maar straat/sprintwerk doen. Dit is maar een deel van het werk wat bijv. Koopmans doet.
Tinne..
Bart said:Ik denk dat de meeste mensen van dit forum aan sprint of straatwerk doen. De vraag is waar je beter af bent voor straatwerk/sprintwerk. Dat iemand meer kennis en ervaring heeft garandeerd niet dat een door hem geprapareede cilinder leid tot meer tevredenheid dan een door een minder professioneel tuner geprepareerde cilinder. Zeker als er niet de tijd voor wordt genomen of als een cilinder niet aan de presoonlijke eisen of rijstijl voldoet.
Alleen al het feit dat de priofesionele tuners met stages werken geeft al aan dat er niet uit iedere cilinder alle wordt gehaald wat mogelijk is. Het blijft daar ook een compromis tussen geld en prestaties. Dus lijkt het mij zeker zinvol om in zoon geval te kijken of je ergens anders niet beter af kunt zijn...
HEt gaat er niet om wat de tuner allemaal kan, maar het gaat erom dat jij tevreden bent over de prestaties...
En dat de klant de vooruitgang bepaald ben ik het niet mee eens. Door zelf onderzoek te doen kan je misschien met minder moeite betere prestaties halen. Het lijkt mij logisch dat je zelf ook onderzoek doet. Omdat stilstaan achteruitgang betekend. En het kan je een tijdwinst/beter resultaat/meer klanten opleveren.
Pronk said:Ok...de discussie XSH vs. 'welke tuner dan ook' moet nu een keer afgelopen zijn, ik weet dat ik zelf ook aan de discussie heb meegedaan, maar het is nu genoeg geweest. Er is simpelweg geen antwoord op deze discussie, aangezien ieder zijn eigen mening heeft over zijn/haar eigen tuner. Het is in dit topic al vaker uit de hand gelopen, laat het nu dan de laatste keer zijn. Mocht het toch weer de foute kant op gaan, gaat er gewoon een slotje op.
Bestbitch said:Ik wil niet arro doen maare, ik vind mezelf een hele goede tuner.
Goede service, klantvriendelijkheid en mooie prijs. 8P
Dat zal je nog vies tegenvallen.paulyamaha said:ik ben er van overtuigd dat de motorische spec's van de sobw'ers erg dicht bij elkaar liggen
mhr#27 said:Dat zal je nog vies tegenvallen.
Het vermogen waarmee er in de standaardklasse gereden word varieert van ong. 8pk tot 13+pk, dat noem ik niet echt dicht bij elkaar.
Het klopt wel dat een rijder een behoorlijke rol speelt in het behaalde resultaat.
hyperracing said:terwijl ik een voorbeeld ken, dat iemand een cilinder heeft gebracht bij een zeer bekende tuner, een beste zak geld heeft betaald...
toen ie thuis kwam bleek dat er gwoon niks was gebeurd aan zn cilinder er was alleen btje 'gepoetst'...
paulyamaha said:ik heb nergens Koopmans VS XSH kunnen vinden,
wel heb ik een gezonde discussie kunnen ontdekken.
En voor Tinne:
over het feit dat BV een xsh of 3br niet meedoet aan de sobw verwondert mij eigenlijk ook wel een beetje.
maar zoals jijzelf ook al aangeeft speelt bij de sobw de berijder en nog grotere rol dan de brommer zelf.
ik ben er van overtuigd dat de motorische spec's van de sobw'ers erg dicht bij elkaar liggen en dat de berijder net datgene moet geven om te winnen
Niels said:zo zie je maar dat je tuners in de sobw niet echt met elkaar kunt vergelijken, kwa uitslagen dan... er zijn er ook wel bij die met een hoop vermogen in de B groep rijden, en andersom uiteraard ook.
hyperracing said:zie je wel... ik wist dat ik er gezeik mee zou krijgen...
kunnen we nou nooit een x iets zeggen...
ik probeer alleen een voorbeeld te geven, en geef expres geen namen!!