jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
Hoi,

Ik ben dan wel misschien een onbekend lid op het forum maar ik wil tog ff reageren op deze discussie. Ik heb zelf ook aantal cilinders en blokjes laten tunen bij meerdere tuners. En ik wil met mijn verhaal ooka bosullut niet aanegven wie de beste is maar gewoon ff laten zien hoe ik er over denk.

Het is natuurlijk hartstikke knap van Marco dat hij zon hoge score heeft gehaald laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik ben van mening dat ervaring heel erg belangrijk is in de tuning, dat hebben koopmans, twins etc. En ook vind ik dat neit alleen pk's tellen. Ikz ie het zo: XSH is een echte scootertuner evenals 3br. Maar Twins, Koopmans kunnen vrijwel alles tunen op 2-takt gebied en hebben een hele berg en ervaring en daarom zou IK voor hun kiezen.
 
JohanS said:
Ik kan weinig respect opbrengen voor tuners zoals XSH. Als je alleen al bekijkt wat ze allemaal doen om vermogen te zoeken, polijsten, wigjes enz., dan krijg ik niet het idee dat ze het helemaal snappen. Maarja, wat er niet is kan nog komen.

Blijkbaar vat XSH het wel, want 22.2 pk is tot nu toe het hoogst @ Minarelli horizontaal. :X

Ik ben zeer tevreden over XSH, goede uitleg, neemt tijd voor je, hij begrijpt wat je bedoelt.

Zelf ben ik ook van mening, dat mensen XSH teveel afzeiken. Over geen " echte " tuner dit, sommige vlakken weet hij weinig van.

XSH is nog maar net begonnen en heeft zich nu al bewezen! Cijfers liegen niet en GRAFIEKEN ook niet, want dat is zooo noodzakelijk hier @ forum :D.
Ik ben dan ook enorm benieuwd hoe XSH gaat worden in de toekomst.
 
Marco_v_W said:
@pronk en johanS

geen 22,2 pk ? vertel?

heb het toch echt bij tino gemeten, dus vraag het maar aan hem na..

22,2 is ongecorrigeerd gemeten zoals bijna iedereen doet: de jager, twins, dijkman etc..

Ik dacht dus dat er overal gecorrigeerd werdt gemeten, maar dat weet ik niet zeker. Ongecorrigeerd geeft geen vergelijk met andere tovami banken, dus daarom gebruik ik altijd (en vele met mij) de gecorrigeerde waardes. Maargoed...dit was nieteens mijn punt hoor Marco, dat weet je ook wel. Gecorrigeerd zal je nogsteeds hoog in de 21 zitten, en dat is nogsteeds een monsterlijke score, daar twijfelt niemand aan! Er was maar 1 klein puntje waar ik me aan irriteerde in dit topic, en dat was dat er werd gezegd dat jij het beter snapt dan freddy, anthony, Tino en de mensen van deJager omdat jij een hoog vermogen met een mina blok hebt gehaald. Jij weet zelf net zo goed als ik dat die zin gewoon nergens op slaat toch?
 
Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat Semi pro tuners zoals XSH/3BR enzo Meer mogenlijkheden/tijd hebben om verder te experimenter en Koopmans bvb dagelijks hele shitload cilinders klaar moet maken niet eens aan nieuwe ontwikkelingen toe komt..
 
Ik denk dat je je niet blind moet staren op een hoge score die een keer op een eigen scooter is behaald.Niet dat het geen goede prestatie is maar iemand die niet al te kortzichtig denkt begrijpt me wel.

Verder is het niet eerlijk xsh af te zeiken over andere blokken als Mina , Pia en Peug. want het kreidler tijdperk enzo heeft marco natuurlijk niet meegemaakt.
Er zullen altijd nieuwe generatie's blijven komen dus de oudere garde weet natuurlijk meer van de oude technieken aangezien ze daarmee begonnen zijn.
 
Pronk said:
Ik dacht dus dat er overal gecorrigeerd werdt gemeten, maar dat weet ik niet zeker. Ongecorrigeerd geeft geen vergelijk met andere tovami banken, dus daarom gebruik ik altijd (en vele met mij) de gecorrigeerde waardes. Maargoed...dit was nieteens mijn punt hoor Marco, dat weet je ook wel. Gecorrigeerd zal je nogsteeds hoog in de 21 zitten, en dat is nogsteeds een monsterlijke score, daar twijfelt niemand aan! Er was maar 1 klein puntje waar ik me aan irriteerde in dit topic, en dat was dat er werd gezegd dat jij het beter snapt dan freddy, anthony, Tino en de mensen van deJager omdat jij een hoog vermogen met een mina blok hebt gehaald. Jij weet zelf net zo goed als ik dat die zin gewoon nergens op slaat toch?

jou lelystad score was toch ook nietgecorrigeerd?

mja @ sa we werd dus gecorrigeerd gemeten @ p4 bank . kwam dus ook 21 pk uit , wat overeenkomt met 22 tovami pks.

en bas , ik snap niet wat je bedoelt.

klantenscoots van xsh scoren ook hoog (sven , 17,7 @ p4 met stage 6) of hendrik
 
Lees ook voorgaande replies, ik zeik xsh niet af...alleen sommige mensen gaan ALLEEN maar uit van die score als ze gaan beslissen welke tuner ze nemen.
 
Exup@NRG said:
Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat Semi pro tuners zoals XSH/3BR enzo Meer mogenlijkheden/tijd hebben om verder te experimenter en Koopmans bvb dagelijks hele shitload cilinders klaar moet maken niet eens aan nieuwe ontwikkelingen toe komt..


Stilstand is achteruitgang !
 
paulyamaha said:
Stilstand is achteruitgang !

Dat vind wat makkelijk gezegd. Dan lijkt het net alsof de verschillen echt groot zijn ed. Ook wil ik zeggen dat je niet moet vergeten dat Twins, Koopmans & Tino blokjes het in de Sobw ook erg goed doen. En dat dat ook een maatstaaf is en dat daarmee ander dingen meespelen zoals duurzaamheid ed. En hoewel ik totaal niet opbjectief ben, is voor mij nog altijd het verschil dat de eerder genoemde niet zomaar even een week in een blok kunnen steken om er pks uit te sleuren, kan wél. Maar wie betaald dat? Daar moet brood op de plank, en niet naast je andere baan s`avonds aan blokjes kloten.
Dát is voor mij het verschil. Daardoor staan 3br, xsh ed, toch in een ander rijtje.

Tinne..
mening is 100% niet objectief en wil er niemand mee aanvallen. Dit is alleen naar mijn mening het verschil.
 
Last edited:
Pronk said:
Ik dacht dus dat er overal gecorrigeerd werdt gemeten, maar dat weet ik niet zeker. Ongecorrigeerd geeft geen vergelijk met andere tovami banken, dus daarom gebruik ik altijd (en vele met mij) de gecorrigeerde waardes. Maargoed...dit was nieteens mijn punt hoor Marco, dat weet je ook wel. Gecorrigeerd zal je nogsteeds hoog in de 21 zitten, en dat is nogsteeds een monsterlijke score, daar twijfelt niemand aan! Er was maar 1 klein puntje waar ik me aan irriteerde in dit topic, en dat was dat er werd gezegd dat jij het beter snapt dan freddy, anthony, Tino en de mensen van deJager omdat jij een hoog vermogen met een mina blok hebt gehaald. Jij weet zelf net zo goed als ik dat die zin gewoon nergens op slaat toch?


die zin slaat ook helemaal nergens op, ik weet zeker dat zei meer ervaring+kennis hebben. Dat ik dit vermogen haal is ook doordat ik er zelf veel tijd in heb gestoken(ook goed met de dremel overweg), elke bovengenoemde tuner kan dit ook evenaren en verbeteren 100%..

maar iig voor de vergelijking, tino heeft nog op elke meeting gemeten zoals mij score ook is gemeten, denk aan lelystad, klaaswaal, op de races etc.. allemaal meten ze ongecorrigeerd.

maar vergeet ook niet dat die tuners een testbank tot beschikking hebben, wat ik dus niet heb.. en met afstellen en testen is gewoon veel vermogen te winnen..

mijn scoot heeft slecht 2/3 uur op de bank gestaan:)

ik zit nu ook niet stil, en ga voor een nog hogere score 8)
 
1 iemand maakt een misplaatste domme opmerking die koopmans enzo lichtjes in de grond trapt en betrekt marco er ineens even bij ( zonder dat ie dat heeft gevraagt ) ... iedereen valt ineens marco aan omdat ie een leuke score heeft neer gezet... iedereen gaat in de verdedeging en in de aanval en gaan elkaar lopen afzeiken!

Wat zijn jullie kansloos :|
 
Tinne said:
Dat vind wat makkelijk gezegd. Dan lijkt het net alsof de verschillen echt groot zijn ed. Ook wil ik zeggen dat je niet moet vergeten dat Twins, Koopmans & Tino blokjes het in de Sobw ook erg goed doen. En dat dat ook een maatstaaf is en dat daarmee ander dingen meespelen zoals duurzaamheid ed. En hoewel ik totaal niet opbjectief ben, is voor mij nog altijd het verschil dat de eerder genoemde niet zomaar even een week in een blok kunnen steken om er pks uit te sleuren, kan wél. Maar wie betaald dat? Daar moet brood op de plank, en niet naast je andere baan s`avonds aan blokjes kloten.
Dát is voor mij het verschil. Daardoor staan 3br, xsh ed, toch in een ander rijtje.

Tinne..
mening is 100% niet objectief en wil er niemand mee aanvallen. Dit is alleen naar mijn mening het verschil.


wat denk je wat marco doet? :|

denk je dat ie een uitkeering heeft en 24/7 sleutelt ?

hij volgt zn studie , doet klanten cilinders en werkt nog 2 dagen of meer bij een chinees

daarnaast moet ie nog een huishoud runnen en voetballen etc.

je draaid t gewoon als t past . netto heeft hij minder tijd voor zn eigen scoot dan jij denkt.

en andries : {! AMEN!!!! :*
 
Bas@ICE said:
Ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben (hierboven) maar wat me wel opvalt is dat de mensen die met koopmans 'te maken hebben' altijd maar een beetje Marco enzo lopen af te zeiken.

3 dubbele onzin.. Met marco kan ik net zo goed babbelen als EGT, freddy, boyd, of weet ik veel wie.

Ik heb zelfs zijn sprintfreem van de bank afgehaald @ Speelmansplaten, babbel vaak met hem @ msn, en maken elkaar dik "out" tijdens list-meetings.

Al met al... tis een gezellig boeltje, als 2-takt "frieks" onder elkaar ;)
 
Tim_xsh said:
wat denk je wat marco doet? :|

denk je dat ie een uitkeering heeft en 24/7 sleutelt ?

hij volgt zn studie , doet klanten cilinders en werkt nog 2 dagen of meer bij een chinees

daarnaast moet ie nog een huishoud runnen en voetballen etc.

je draaid t gewoon als t past . netto heeft hij minder tijd voor zn eigen scoot dan jij denkt.

en andries : {! AMEN!!!! :*

Ehh nee?! dat denk ik niet.. :rolleyes: lees het er op na, heb ik niet beweerd hoor.. Ik zeg alleen dat het een verschil is tussen blokjes beunen als `ernaast` en onder andere blokjes beunen als werk. En je zegt het zelf, alleen maar cilinders doen. En de andere genoemde hebben toch echt veel andere soort klussen dan blokjes & cilinders. Ik vind het nog steeds een verschil tussen tunen als werk & tunen ernaast.

Tinne..
 
Sander said:
3 dubbele onzin.. Met marco kan ik net zo goed babbelen als EGT, freddy, boyd, of weet ik veel wie.

Ik heb zelfs zijn sprintfreem van de bank afgehaald @ Speelmansplaten, babbel vaak met hem @ msn, en maken elkaar dik "out" tijdens list-meetings.

Al met al... tis een gezellig boeltje, als 2-takt "frieks" onder elkaar ;)

I know, heb het meer als het over tuning gaat hier op het forum.
 
Tinne said:
Dat vind wat makkelijk gezegd. Dan lijkt het net alsof de verschillen echt groot zijn ed. Ook wil ik zeggen dat je niet moet vergeten dat Twins, Koopmans & Tino blokjes het in de Sobw ook erg goed doen. En dat dat ook een maatstaaf is en dat daarmee ander dingen meespelen zoals duurzaamheid ed. En hoewel ik totaal niet opbjectief ben, is voor mij nog altijd het verschil dat de eerder genoemde niet zomaar even een week in een blok kunnen steken om er pks uit te sleuren, kan wél. Maar wie betaald dat? Daar moet brood op de plank, en niet naast je andere baan s`avonds aan blokjes kloten.
Dát is voor mij het verschil. Daardoor staan 3br, xsh ed, toch in een ander rijtje.

Tinne..
mening is 100% niet objectief en wil er niemand mee aanvallen. Dit is alleen naar mijn mening het verschil.



ik noem zelf hierbij geen namen en wil net als jij niemand 'kwaad doen'
maar net als in het bedrijfsleven kun je niet blijven bestaan als je niet aan innovative ontwikkelingen mee doet.
als je dan verteld dat er simpelweg geen tijd voor is, dan leg je je eigen betaansrecht in de weegschaal.
niemand die zijn spul laat tunen gaat voor de 2e plaats we willen allemaal stuk voor stuk de snelste zijn, Toch ??!
 
Klopt,

Alleen is het tijd/geld. De klant bepaald natuurlijk ook mede de vooruitgang in tunen. Wanneer er een aantal klanten die gewoon zeggen "maximaal pk`s wat jij eruit kunt trekken, geld no problemo" dan heb je natuurlijk veel mogelijkheden. Dus in zekere zin bepaald de klant de vooruitgang.
Overigens zie ik wel dat we in dit topic praten over Xsh, 3br enz..
Deze tuners zie ik alleen maar straat/sprintwerk doen. Dit is maar een deel van het werk wat bijv. Koopmans doet. Een evengroot deel in waddinxveen waarook innovatief & ontwikkeling plaatsvind is natuurlijk de sobw. En daarin ziet men wel duidelijke prestaties. Maar dat is natuurlijk zeker niet alleen pk`s scoren. Dat is naar mijn mening nog veel meer tunen, en daar komt die ervaring 100% tot uiting. Zie ik die zogeheten nieuwe tuners niet zo snel doen & presteren... Misschien is die markt noch wel een stukje moeilijker...

Tinne..
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top