jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
Tinne said:
Klopt,

Alleen is het tijd/geld. De klant bepaald natuurlijk ook mede de vooruitgang in tunen. Wanneer er een aantal klanten die gewoon zeggen "maximaal pk`s wat jij eruit kunt trekken, geld no problemo" dan heb je natuurlijk veel mogelijkheden. Dus in zekere zin bepaald de klant de vooruitgang.
Overigens zie ik wel dat we in dit topic praten over Xsh, 3br enz..
Deze tuners zie ik alleen maar straat/sprintwerk doen. Dit is maar een deel van het werk wat bijv. Koopmans doet.

Tinne..

Ik denk dat de meeste mensen van dit forum aan sprint of straatwerk doen. De vraag is waar je beter af bent voor straatwerk/sprintwerk. Dat iemand meer kennis en ervaring heeft garandeerd niet dat een door hem geprapareede cilinder leid tot meer tevredenheid dan een door een minder professioneel tuner geprepareerde cilinder. Zeker als er niet de tijd voor wordt genomen of als een cilinder niet aan de presoonlijke eisen of rijstijl voldoet.

Alleen al het feit dat de priofesionele tuners met stages werken geeft al aan dat er niet uit iedere cilinder alle wordt gehaald wat mogelijk is. Het blijft daar ook een compromis tussen geld en prestaties. Dus lijkt het mij zeker zinvol om in zoon geval te kijken of je ergens anders niet beter af kunt zijn...

HEt gaat er niet om wat de tuner allemaal kan, maar het gaat erom dat jij tevreden bent over de prestaties...

En dat de klant de vooruitgang bepaald ben ik het niet mee eens. Door zelf onderzoek te doen kan je misschien met minder moeite betere prestaties halen. Het lijkt mij logisch dat je zelf ook onderzoek doet. Omdat stilstaan achteruitgang betekend. En het kan je een tijdwinst/beter resultaat/meer klanten opleveren.
 
Bart said:
Ik denk dat de meeste mensen van dit forum aan sprint of straatwerk doen. De vraag is waar je beter af bent voor straatwerk/sprintwerk. Dat iemand meer kennis en ervaring heeft garandeerd niet dat een door hem geprapareede cilinder leid tot meer tevredenheid dan een door een minder professioneel tuner geprepareerde cilinder. Zeker als er niet de tijd voor wordt genomen of als een cilinder niet aan de presoonlijke eisen of rijstijl voldoet.

Alleen al het feit dat de priofesionele tuners met stages werken geeft al aan dat er niet uit iedere cilinder alle wordt gehaald wat mogelijk is. Het blijft daar ook een compromis tussen geld en prestaties. Dus lijkt het mij zeker zinvol om in zoon geval te kijken of je ergens anders niet beter af kunt zijn...

HEt gaat er niet om wat de tuner allemaal kan, maar het gaat erom dat jij tevreden bent over de prestaties...

En dat de klant de vooruitgang bepaald ben ik het niet mee eens. Door zelf onderzoek te doen kan je misschien met minder moeite betere prestaties halen. Het lijkt mij logisch dat je zelf ook onderzoek doet. Omdat stilstaan achteruitgang betekend. En het kan je een tijdwinst/beter resultaat/meer klanten opleveren.

Helemaal mee eens, alleen de beschikbare tijd voor sommige tuners is soms niet genoeg om zich 100% op een bepaald gedeelte van tunen te richten.
Maar deze duscussie is dan eigenlijk ook zinloos, omdat de klant zijn keuze maakt. En je als tuner idd alleen maar met prestaties deze kunt `beinvloeden.
Dan kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat mijn tuner zich iig wel heeft bewezen. Want laten we eerlijk zijn, de verschillen zijn wel erg klein. En soms is het misschien wel (bijv @ sprinten of sobw) de berijder die de prestatie evengoed bepaald.

Tinne..
 
Ok...de discussie XSH vs. 'welke tuner dan ook' moet nu een keer afgelopen zijn, ik weet dat ik zelf ook aan de discussie heb meegedaan, maar het is nu genoeg geweest. Er is simpelweg geen antwoord op deze discussie, aangezien ieder zijn eigen mening heeft over zijn/haar eigen tuner. Het is in dit topic al vaker uit de hand gelopen, laat het nu dan de laatste keer zijn. Mocht het toch weer de foute kant op gaan, gaat er gewoon een slotje op.
 
Ik wil niet arro doen maare, ik vind mezelf een hele goede tuner.
Goede service, klantvriendelijkheid en mooie prijs. 8P
 
en ik vindt dat beide (zowel koopmans en xsh ) zich bewezen hebben ...

en twins natuurlijk ook :p

verder zijn er gewoon een paar bedrijven die het goed doen in tuningland , denk niet dat tussen deze tuners veel verschil zit , ze zitten dicht bij elkaar..
 
TUNER : KOOPMANS

wij hebben der goede ervaring mee wij hebben toen ons blok laaten kotteren en zijn tevreden en de zyl laaten afwerken super gedaan en de volgende zal denk ook wel daar heen gaan
 
Pronk said:
Ok...de discussie XSH vs. 'welke tuner dan ook' moet nu een keer afgelopen zijn, ik weet dat ik zelf ook aan de discussie heb meegedaan, maar het is nu genoeg geweest. Er is simpelweg geen antwoord op deze discussie, aangezien ieder zijn eigen mening heeft over zijn/haar eigen tuner. Het is in dit topic al vaker uit de hand gelopen, laat het nu dan de laatste keer zijn. Mocht het toch weer de foute kant op gaan, gaat er gewoon een slotje op.


ik heb nergens Koopmans VS XSH kunnen vinden,
wel heb ik een gezonde discussie kunnen ontdekken.

En voor Tinne:

over het feit dat BV een xsh of 3br niet meedoet aan de sobw verwondert mij eigenlijk ook wel een beetje.
maar zoals jijzelf ook al aangeeft speelt bij de sobw de berijder en nog grotere rol dan de brommer zelf.

ik ben er van overtuigd dat de motorische spec's van de sobw'ers erg dicht bij elkaar liggen en dat de berijder net datgene moet geven om te winnen
 
Bestbitch said:
Ik wil niet arro doen maare, ik vind mezelf een hele goede tuner.
Goede service, klantvriendelijkheid en mooie prijs. 8P

K heb nog een 2004 liggen. Neem even contact met me op, over de prijs etc, want ik heb goede verhalen over je gehoord!! +pippi+
 
paulyamaha said:
ik ben er van overtuigd dat de motorische spec's van de sobw'ers erg dicht bij elkaar liggen
Dat zal je nog vies tegenvallen.
Het vermogen waarmee er in de standaardklasse gereden word varieert van ong. 8pk tot 13+pk, dat noem ik niet echt dicht bij elkaar. :)
Het klopt wel dat een rijder een behoorlijke rol speelt in het behaalde resultaat.
 
mhr#27 said:
Dat zal je nog vies tegenvallen.
Het vermogen waarmee er in de standaardklasse gereden word varieert van ong. 8pk tot 13+pk, dat noem ik niet echt dicht bij elkaar. :)
Het klopt wel dat een rijder een behoorlijke rol speelt in het behaalde resultaat.

De rijder heeft wel de grootste invloed van het totaalplaatje, das gewoon een feit. Ik ken iemand die aardig knalde met 9 pk ;)
 
ten 1e zeg ik dat ik niemand wil beledigen enz...

maar wat mij vaak opvalt is dat koopmans onwijs veel klanten heeft, omdat hij zich een aantal x bewezen heeft...
maar als je dan kijkt naar andere tuners in bijv. sobw die toch vaak de spullen iets beter voor elkaar hebben (naar mijn mening), die hebben vaak weinig tot geen klanten en bekendheid...
Neem bijvoorbeeld Veldt Racing Parts (maakt de racer klaar voor André Karsten in de Expi) t bedrijf heeft zeer weinig bekendheid...
terwijl de racer toch echt t hardste loopt van het hele veld, en dit seizoen motorisch nog nooit heeft opgegeven...

ik denk gwoon dat mond op mond reclame van jongeren heel belangrijk is voor een bedrijf... er zijn namelijk hier mensen op het forum die (naar mijn mening) reclame voor Koopmans maken, de scoots van deze mensen bereiken hoge scores...
dus denken andere jongeren... laat ik daar ook eens gaan kijken...
terwijl ik een voorbeeld ken, dat iemand een cilinder heeft gebracht bij een zeer bekende tuner, een beste zak geld heeft betaald...
toen ie thuis kwam bleek dat er gwoon niks was gebeurd aan zn cilinder er was alleen btje 'gepoetst'...
Ik vind zelf dat de wat onbekendere tuners te weinig aandacht krijgen!

Ik zeg nog een x dat ik niemand wil beledigen en ieder zn mening mag geven op ut forum...
 
zo zie je maar dat je tuners in de sobw niet echt met elkaar kunt vergelijken, kwa uitslagen dan... er zijn er ook wel bij die met een hoop vermogen in de B groep rijden, en andersom uiteraard ook ;).
 
hyperracing said:
terwijl ik een voorbeeld ken, dat iemand een cilinder heeft gebracht bij een zeer bekende tuner, een beste zak geld heeft betaald...
toen ie thuis kwam bleek dat er gwoon niks was gebeurd aan zn cilinder er was alleen btje 'gepoetst'...

En iedereen maar denken wie bedoel jij nou?
zeg het dan gewoon niet.

Tinne..
 
zie je wel... ik wist dat ik er gezeik mee zou krijgen...
kunnen we nou nooit een x iets zeggen...
ik probeer alleen een voorbeeld te geven, en geef expres geen namen!!
 
paulyamaha said:
ik heb nergens Koopmans VS XSH kunnen vinden,
wel heb ik een gezonde discussie kunnen ontdekken.

En voor Tinne:

over het feit dat BV een xsh of 3br niet meedoet aan de sobw verwondert mij eigenlijk ook wel een beetje.
maar zoals jijzelf ook al aangeeft speelt bij de sobw de berijder en nog grotere rol dan de brommer zelf.

ik ben er van overtuigd dat de motorische spec's van de sobw'ers erg dicht bij elkaar liggen en dat de berijder net datgene moet geven om te winnen

Ik zou graag een sobw scooter bouwen en tunen of een rijder sponsoren dmv tuning. Zelf rijden zie ik niet zitten omdat ik er geen tijd voor heb en niet voor in de wieg gelegd ben. Wat bij zoiets altijd een probleem is is tijd, iets waar ik op dit moment een chronisch gebrek aan hebben. Tunen is nou eenmaal niet mijn hoofdbezigheid.
 
Niels said:
zo zie je maar dat je tuners in de sobw niet echt met elkaar kunt vergelijken, kwa uitslagen dan... er zijn er ook wel bij die met een hoop vermogen in de B groep rijden, en andersom uiteraard ook ;).

wie dan? :p
 
hyperracing said:
zie je wel... ik wist dat ik er gezeik mee zou krijgen...
kunnen we nou nooit een x iets zeggen...
ik probeer alleen een voorbeeld te geven, en geef expres geen namen!!

Nee :rolleyes: , je uit iets negatief over een tuner. Maar je noemt geen namen? dan weet je dat je gezeik zelf veroorzaakt. Zeker in zo`n topic.
En begrijp ook niet wat dit toevoegd ofzo.. je praat over de reclame die Koopmans krijgt... en dan praat je ineens over `iemand` die `ergens` genaaid is. Beter zeg je dan gewoon niets....En dit is tenslotte het `ervaringen met tuners` topic, dus juist hier mag/moet je namen noemen....
Ik neem btw aan dat die `iemand` hier wel mee terug gegaan is oid?

Tinne..
 
om maar weer eens terug te komen op de bedoeling van het topic:
mijn tuners, koopmans en gst
gewoon omdat het 2 bedrijven zijn met een hoop verstand ervan, goede service en mensen die weten waar ze mee bezig zijn en nooit te broert om te helpen, denk dat naast vermogen service en advies zeker net zo belangrijk zijn en zij zijn daarin alle 2 gewoon goed!!
 
Nou mijn ervaring dan maar:

Tuner: Freddy Koopmans
Spullen: MHR Team 50 voor me topscooter
Tijd: ik heb er 3 weken geloof ik op gewacht
Resultaat: Een fantastisch lopende scooter. Het ding presteert constant, zakt niet in en loopt hard. Fred + aanhang heeft me zeer goed geholpen en we zijn ook tot midden in de nacht bezig geweest met testen. Blijf zeker terug komen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top