jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
maja, kijk Jasper dan... die rijd ook met originele mhr cilinder, het is maar net hoe gek je rijd. Daarom vind ik tuners in de race vergelijken niet echt eerlijk aangezien sommige rijders gewoon veel harder durven te rijden dan anderen, en een rijder tunen gaat niet zo makkelijk als een scooter.
 
aerox-evo70 said:
BINGO !!!

Ik kom er dus ook wel eens nutteloos langs, vraag dan meestal maar iets en krijg dan ook altijd nuttig advies.

Sorry dat jullie dan langer op jullie spullen moeten wachten :P

btw: er komen ook gewoon teveel mensen die fred storen met domme vragen zoals wat voor rollen ze moeten gebruiken ofzo, laat hem lekker tunen en met moeilijke zaken bezig zijn...

Kun jij misschien domme vragen noemen. Maar als je een beginner bent in het scootergebeure. En je krijgt gewoon een antwoord op zo'n vraag. En je scooter loopt daarna ook goed. Dan zou ik dus vaker terug gaan naar zijn zaak. Omdat hij simpel weg die service heeft geboden. Ook de kleine dingen tellen mee. Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen om elke keer de verkeerde tapeinden mee te krijgen , of de verkeerde rolletjes maten etc. Dan ga ik echt niet meer terug naar een zaak.

Ik heb verder goede ervaringen met twins. Ik heb daar een simpel polini gietje laten tunen/bijwerken/netjesmaken. In de tussentijd dat hij getuned werd kreeg ik een hoop advies etc. Kortom ik vermaakte me daar wel. Cilinder werd netjes afgeleverd en presteert ook naar wens. Naar mijn mening een hele goede zaak.
 
Een beginner kan beter niet alles meteen alles laten tunen als hij niet weet welke rolletjes hij nodig heeft.

Die zijn er wel btw:rolleyes:
 
Last edited:
Tuner : XSH

Tuning : Malossi MHR Team Stage [ Stage 4 ]
: Carters Minarelli Hor Stage [ Stage 2 ]


Ik w8 tot eind Juni, maybe dan vlammen !
 
Last edited:
Appie50 said:
Wat versta jij onder goed lopen? Mijn zip is compleet orgineel (incl cilinder zo uit doos) en kan toch leuk meekomen net als mijn teammaat dus zonder tuning e.d.


ik dacht dus dat ie wel goed liep (igg beter dan vorig jaar!) maar topsnelheid viel nogal tegen. ik ben er nu zelf maar weer mee bezig , vergeet niet dat een tuner niet altijd tijd voor je heeft .... (en er nooit alles uithaalt wat er inzit..)

ik doe het nu gewoon weer zelf en kijk wel wat het wordt , ik rijdt nu met mijn zelf getunede cilinder en die liep sneller dan die van Koopmans...
maar ik heb het nog niet kunnen testen doordat de scooter totaal was ontregegeld door de regen. ik heb dus wel getrained een poosje daarvoor en dat liep perfect , Minarelli kan igg net zo snel lopen als Piaggio... (Inne heeft denk ik wel gezien dat mijn scooter wel snel wil)

maar std uit de doos is de mhr best goed , evo net wat minder..

ik denk ook dat je het meeste succes hebt bij een tuner die alle tijd voor je heeft (zoals Joel bij Niels bijvoorbeeld) , goede begeleiding is het halve werk.

het raceteam koopmans is gewoon te groot (had ik bij voorbaat aan moeten denken) en dus kan er nooit alle aandacht zijn besteed aan mijn scooter..
 
Melf, dat is idd een feit

Tijd is de grootste vijand van de race... en grote team zijn zelden geheel optimaal.


Verder ga ik niet over jouw-koopmans kwestie oordelen
 
ik wil Koopmans ook niks verwijten , het is gewoon een feit dat freddy er minder tijd voor kan nemen ...

ik zet nu zelf gewoon de puntjes op de i

en ja tijd.... dat heb ik zat , helaas..
 
Melf, het spijt me zeer maar er is dit seizoen al 3x aangeboden je scooter mee te nemen naar Waddinxveen voor verdere ontwikkeling. Dat mina niks te kort hoeft te komen op pia heeft Harm van Gaalen wel bewezen door vorig jaar kampioen te worden op de mina. Voor Koopmans was het dit seizoen voor het eerst met een mina blok in de std. klasse. Aan het begin van het seizoen was afgesproken dat de scooter nog terug naar Koopmans zou komen om er mee verder te gaan, nadat we zelf met de Sonic wat testervaring hadden op het circuit.
Aangezien jij je scooter niet komt brengen en Koopmans hem ook niet ff komt halen, jij al 3 van de 5 races niet aanwezig bent geweest en nieteens een toerenteller op je scooter hebt denk ik toch dat je het ook voor een groot deel bij jezelf moet zoeken. Aan de andere kant geef ik je ook wel gelijk, het is niet perfect gelopen, maar er waren zeker nog plannen bij Koopmans voor jou blok. Jammer dat je het hierbij laat. Op Wemeldinge ben ik benieuwd hoe je scoot nu loopt.

Suc6 ermee verder :*
 
Last edited:
Mol said:
Melf, het spijt me zeer maar er is dit seizoen al 3x aangeboden je scooter mee te nemen naar Waddinxveen voor verdere ontwikkeling. Dat mina niks te kort hoeft te komen op pia heeft Harm van Gaalen wel bewezen door vorig jaar kampioen te worden op de mina. Voor Koopmans was het dit seizoen voor het eerst met een mina blok in de std. klasse. Aan het begin van het seizoen was afgesproken dat de scooter nog terug naar Koopmans zou komen om er mee verder te gaan, nadat we zelf met de Sonic wat testervaring hadden op het circuit.
Aangezien jij je scooter niet komt brengen en Koopmans hem ook niet ff komt halen, jij al 3 van de 5 races niet aanwezig bent geweest en nieteens een toerenteller op je scooter hebt denk ik toch dat je het ook voor een groot deel bij jezelf moet zoeken. Aan de ene kant geef ik je ook gelijk, maar er waren zeker nog plannen bij Koopmans voor jou blok. Jammer dat je het hierbij laat. Op Wemeldinge ben ik benieuwd hoe je scoot nu loopt.

Suc6 ermee verder :*


plus dat je net zoveel vermogen had als ik. En dat je daar mee makkelijk A kan rijden. Alleen mij lukt het niet om dat ik als een dweil over het circuit ga. Sturen daar zit het in melf. En zoveel verschillen de zips niet. Alleen op sturen gaan ze mij voorbij. op het rechte stuk scheelt het bizar weinig, daar verbaas ik me nog steeds over. En er was tijd zat melf. Er zijn genoeg uren gemaakt met de neo's en de testbank. Maar als je toch nog meer wilt zal je hem weer moeten mee geven.

Als je een toerenteller zou hebben. Zou je ook nog eens wat feedback kunnen geven. Als je er een x aantal toeren naast zit kan het bizar ruk rijden. Dat heb ik van het weekend weer gemerkt. Als je dan in de training al ruk rijdt kan je er voor de wedstijd iedergeval verbeteren. Daarnaast vind ik je regen kwestie maar vaag. Want mijn machine liep in de regen op coenecoop ook goed. Wel wat toerenverschil maar dat was wel op te lossen al zou ik me rollen veranderen.
 
valentino meijer : cilinder tuning

goede prijs, zeer goede kwaliteit (mooi afgewerkt), redelijk snel, goede service... mijn tino tuned evo 70 lc knalt super goed ! ik ben echt tevreden ! :)
 
Ik ben bij Valentino een keer een dagje wezen banken. Was erg gezellig, veel van geleerd. Hij heeft zelfs nog voor niks mijn uitlaat verlast!
 
melf #50 said:
ik dacht dus dat ie wel goed liep (igg beter dan vorig jaar!) maar topsnelheid viel nogal tegen. ik ben er nu zelf maar weer mee bezig , vergeet niet dat een tuner niet altijd tijd voor je heeft .... (en er nooit alles uithaalt wat er inzit..)

ik doe het nu gewoon weer zelf en kijk wel wat het wordt , ik rijdt nu met mijn zelf getunede cilinder en die liep sneller dan die van Koopmans...
maar ik heb het nog niet kunnen testen doordat de scooter totaal was ontregegeld door de regen. ik heb dus wel getrained een poosje daarvoor en dat liep perfect , Minarelli kan igg net zo snel lopen als Piaggio... (Inne heeft denk ik wel gezien dat mijn scooter wel snel wil)

maar std uit de doos is de mhr best goed , evo net wat minder..

ik denk ook dat je het meeste succes hebt bij een tuner die alle tijd voor je heeft (zoals Joel bij Niels bijvoorbeeld) , goede begeleiding is het halve werk.

het raceteam koopmans is gewoon te groot (had ik bij voorbaat aan moeten denken) en dus kan er nooit alle aandacht zijn besteed aan mijn scooter..

Ik denk dat een aantal mensen de tuning van de cilinder als te belangrijk beschouwen om succesvol te racen.
Cilindertuning is echt maar een fractie van het geheel, wat pas goed tot zijn recht komt als de rest ook in orde is.

Je zegt dat de topsnelheid tegenvalt, waarom probeer je dan niet een langere overbrenging? Dat lijkt me toch iets dat je redelijk eenvoudig zelf kan testen, toch?
 
Idd. Onze cilinder is waarschijnlijk een stuk minder aangepast dan jij denkt, Melf. Het zit hem toch in het totaalplaatje.

En voor Niels is het idd erg fijn dat Joel vaak mee naar de race kan om te helpen, maar zo helpen de koopmanscrewleden jou toch ook?

Veel doen wij op zich niet veel meer aan de scoot dan er bij jullie gedaan wordt denk ik. Nu heeft bjiv. Joel gewoon weer even het blokje nagekeken of ales in orde is en doe ik wat dingetjes aan de cilinder om de betrouwbaarheid te verhogen, maar niets met het vermogen. Net als heel het seizoen al trouwens. En toch blaast het ding!
 
Joël said:
Je zegt dat de topsnelheid tegenvalt, waarom probeer je dan niet een langere overbrenging? Dat lijkt me toch iets dat je redelijk eenvoudig zelf kan testen, toch?
In de race rijd je met zo kort mogelijke vertanding, zelfs in top scooter. De snelheid zit in je power/toeren. Denk niet dat het slim is om langer te gaan op vertanding.
 
Nou dani met een 14mm is het sowieso niet wenselijk om uit de vertanding te lopen, dus zo kort mogelijk gaat ook niet helemaal op.

Je zult gewoon verschillende vertandingen moeten proberen en kijken op welke snelheden en afstanden je dan de meeste en het snelste de meters pakt.

En idd als je niet genoeg power hebt, schiet je met een lange vertanding ook niet veel op, want dan zit je al weer aan het eidn voordat je op snelheid bent...
 
lijkt mij dat je vertanding per circuit verschild, qua lange stukken, bochten werk e.d.. Of zie ik dat verkeerd....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top