John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Ik zou geen Reich pomp nemen als ik jou was John. Dingen lekken gauw en vreten meer stroom dan de Bosch pompjes. Volgens mij heb ik nog wel 1 liggen voor je. Zal morgen wel even voor je kijken. Wel mooi radje! waar komt die vanaf?

Trouwens als ik het radje zo zie moet het groot zat zijn om te koelen in combinatie met een mechanische pomp. Rene heeft dezelfde grote ongeveer en had nooit problemen, ook niet met 30 graden of meer.
 
Ziet er netjes uit zo hoor, als ie nu niet koelt dan zit er iets anders niet goed. Heb je nog wat aan het blok gedaan( aangepast ed. ) of puur revisie?
 
@ Tommy:

Ik wil mischien een beetje gaan testen zonder pomp. Ik kreeg de tip van Kees. Die gebruikt dat zelf ook. scheelt weer wat gewicht. :) Radje heb ik gekocht van Dexter.

Jordy:

ik verwacht nu idd geen koel problemen meer. Dat was al aanzienlijk minder met mijn vorige radje. (alu nieuwe type pia.) BLok heb ik verder idd weinig aan gedaan. Ik moet eerst maar eens zorgen dat ik het met die carb voor elkaar krijg want dat zat vorig seizoen niet mee... (denkt aan Genemuiden....)
 
@ Tommy:

Ik wil mischien een beetje gaan testen zonder pomp. Ik kreeg de tip van Kees. Die gebruikt dat zelf ook. scheelt weer wat gewicht. :) Radje heb ik gekocht van Dexter.

Toch zou ik het niet eens proberen zonder pompje. Een tip m0oet je altijd van harte nemen alleen sommige tips niet zo serieus nemen;). Zonder pomp zou misschien kunnen alleen constant presteren doet die dan niet en als het warm is zit je met watersproeiers te kutten.

Even een bosch pompje of idd een mechanische afgedraaide ;)

succes verder john
 
Toch zou ik het niet eens proberen zonder pompje. Een tip m0oet je altijd van harte nemen alleen sommige tips niet zo serieus nemen;). Zonder pomp zou misschien kunnen alleen constant presteren doet die dan niet en als het warm is zit je met watersproeiers te kutten.

Even een bosch pompje of idd een mechanische afgedraaide ;)

succes verder john

Uhm, zullen we jouw reacties dan ook maar niet zo serieus nemen ofzo? ;) Beetje een matige reactie. Ik heb er een bepaalde visie over als jij het daar niet mee eens bent, moet je helemaal zelf weten, maar jij bepaalt niet of mijn tips serieus genomen moeten worden of niet.
 
tog is het dom om 150 met te sprinten met een temperatuur die niet constand is

je vermogen daalt namelijk gigantisch als je temp hoger word.

gewoon een bosch aanschaffen john
 
Het is niet dom, aangezien als je het goed aansluit en rekening houd met bepaalde factoren zoals positie van de radiateur, dikte van de slangen, formaat radiateur, lucht etc. Dan werkt het minstens zogoed als bijv. een runner rad met slangen en bosch pompje, wil je het best komend seizoen bewijzen. (op mijn datalogger kun je de temp. zien en de stijging over de 150 meter)

Daarnaast kan John het altijd proberen, je cilinder ermee vast draaien doe je er zeker niet mee. Het blijft zijn keus natuurlijk :)

Maargoed, ik zal proberen niet meer inhoudelijk te reageren over koeling kwestie.

John, succes met je project! En met of zonder pomp, het zal vast wel knallen :p
 
Ik weet dat het best kan werken Kees. Vroeger paste ze deze techniek immers ook gewoon toe.

Ik wil het alleen iets meer in de hand hebben en dat werkt dan met een pompje wat prettiger.

Ik ben er wel van overtuigd dat het kan werken.
 
Ik weet dat het best kan werken Kees. Vroeger paste ze deze techniek immers ook gewoon toe.

Ik neem aan dat je op zundap's doeld? deze cilinders waarbij circulatie koeling werd toegepast hadden ook nog gewoon (korte) koelribben ;)

Het werkt wel, maar een std waterpomp waarbij het grote tandwiel flink afgedraaid is werkt ook prima.
 
Als je het goed voor elkaar hebt, zakt je temperatuur gedurende de rit terug en bij vaart minderen loopt ie snel op. Dus tijdens de sprint is je temperatuur nogmaal gesproken vrij constant, wat ook de bedoeling van water koeling is.
 
thermosifon systeem werkt uitstekend. de van veen kreidlers reden er vroeger ook mee. die dingen draaide zon beetje de hele wedstrijd rond de 16000 toeren. dus koelhouden lukt er wel mee.
 
Bij van veen kreidlers is er altijd nog een waterpomp gebruikt. En waar wel gebruik gemaakt werkt van thermo syphon koeling waren de diameter van de koelaansluitingen van zowel de radiator als cilinder groter als normaal en waren de cilinders voorzien van een stuk grotere koelmantel om de cilinder zelf.
Bij een standaard cilinder gaat dit dus niet werken mits je het nodige aanpast.
 
Kevin/Azzink:

Ik ga denk ik toch voor een pomp. Ik heb toch al een pompje. Ik ga eerst met de reich testen. Werkt dat niet zoals ik wil dan komt er een ander. Ik ga geen SBO rijden ;)

Kees:

Zeker ouwe! Ik wil nou toch wel een keertje naast je staan. Jij zonder gas dan he?
 
Zo weer even druk geweest.

Afgelopen 2 zaterdagen bij me schoon pa in zijn verwarmde en geisoleerde schuur bezig geweest. Hij heeft daar genoeg tools om lekker te sleutelen.

Wat heb ik allemaal uitgevreten:

* Accu bakje gemaakt:
* Ophanging voor de radiator gemaakt
* Bobine ophanging verplaatst
* Tankje gefixed in mijn zitje
* Nieuw plaatje voor de killswitch en RPM/Temp meter
* Plaatje voor de schakelaar van de koeling gefixed.

Foto's:

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3889.jpg[/ir]

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3890.jpg[/ir]

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3888.jpg[/ir]

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3887.jpg[/ir]

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3886.jpg[/ir]

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3885.jpg[/ir]

[ir]http://i172.photobucket.com/albums/w20/John2820/IMG_3884.jpg[/ir]

Zo dan is hij nu wel klaar om gespoten te worden dus vandeweek gaat hij weer uitelkaar :)

Groetjes :*
 
Last edited:
Word zeker een net ding zo!, waarom laat je jou frame niet coaten?
dat word het een stuk strakker en kan het wel tegen een krasje.

of doe je dat niet vanwege de kwestie dat die dan meer weegt dan een gespoten frame:rolleyes:
 
tankje is netjes, de rest vind ik minder...

waarom een accu bak? gewoon tywrapjes erom en gaan, net als je bij je radje kon doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top