Ja dat snap ik
Maar om een simpel voorbeeld te geven, voor mijn oude Peugeot 405 had ik een complete Valeo/Tuk koppelingset voor €120,-. Voor mijn A4 zit je al snel richting de 4/500voor een complete set, daarbij komt dat ik hem bij mijn Peugeot makkelijk zelf kon vervangen, ook aangezien als er iets mis zou gaan het niet veel uitmaakte aangezien het een auto van 300,- was
Bij mijn a4 of bij een eventuele TT zou ik het sowieso uitbesteden, reken maar uit
worden dan snel grappen van 7/800,-.
Zelfde verhaal voor de distributie, voor mijn a4 zit je dan rond de 7/800,- in het gunstigste geval (front moet eraf, radiateur, airco radiateur etc etc tyfuswerk). Terwijl (bij de gangbare 4 cilinders) het een stuk makkelijker gaat ivm dwars geplaatste motor en dus ook flink in de kosten scheeld en/of beter zelf te doen (maar zoiets besteed ik ook uit).
Hoorde toevallig van die vriend van me met die a3 wat de kosten waren van even een koppeling + vliegwiel vervangen van zijn quattro, niet echt misselijk dus vandaar eerst maar ff uitzoeken hoe en wat
Aangezien ik geen idee heb van wat de kosten zijn van een bijv koppeling voor een quattro of dat het uberhaupt veel anders is als bij een 2wd moet ik dat eerst ff bekijken wat op de lange termijn voordeliger/verstandiger is aangezien het gewoon een daily word waar ik toch zeker 2 a 3 jaar mee wil blijven rijden