Ik zou zoiezo een nieuwe kopen, want polini is niet 100% af te stellen en soms hou je wat dips over en aangezien je vario er toch zo uit ziet kan je beter een nieuwe kopen.
Ik heb ervaring met malossi sport en de hebo vario.
Heb momenteel de hebo gekocht om te kijken of die beter is.
Bij de multivar sport van malossi krijg je het volgende
-Handleiding ( is te dik voor dat beetje inhoud wat je nodig hebt)
-Witte drukveer
-Vario + glijbus
-7,1 grams rollen
Is verpakt in een plastic verpakking
Hebo bevat het volgende
-Zwarte drukveer (is volgens mij 15%)
-Handleiding zeer duidelijk en beter dan van malossi
-Vario compleet + Glijbus
-3 setjes test rollen
-Netjes in een kartonnen hebo doosje
Ik heb nog geen ervaring met die van hebo. Ik vind dat die malossi sport harstikke hard slijt en snel de toplaag los komt. Kwa prestatie vond ik het wel gaan.
Bij de multivar krijg je kwakkeloos 7,1 grams rollen( die toch al te zwaar zijn voor minarelli en je ze niet kan gebruiken), terwijl bij hebo 3 setjes test rollen erbij krijgt met caps erbij.
Als ik de vario inspecteer. Die van hebo glijd veel beter over de glijbus. Bij de multivar gaat dit wel erg stug. Die hoekjes van de graden plaat zijn niet goed afgewerkt.
Kwa prijs. De hebo vario is iets goedkoper dan die van malossi sport.
De rollen voor de hebo vario is makkelijk te vinden. Er passen gewoon morini rollen in en die hebben de zelfde maat.
Ik raad je aan om een hebo vario te kopen. Hebo schijnt het heel goed te doen op minarelli (zie meningen en ervaringen op elke scooterforum, en trek dan eens je conclusie)
Je krijgt voor de hebo vario gewoon veel meer voor je geld. Terwijl je bij malossi 1 setje te zware rollers al krijgt waar je toch niks aan hebt. Krijg je bij de hebo vario toch nuttige 3 setjes testrollen waar je veel meer aan hebt.
Hebo verpakking is ook veel beter verzorgt. Bij malossi zit het maar in een goedkoop plastic ding.
Conclusie gewoon de hebo nemen en je zal net als mij geen spijt krijgen. En het schilt je toch een beetje geld.