Introductie + afstelprobleem Booster Spirit

Stievie

Well-Known Member
Halloo,

Dit is men eerste post, dus zal me effe voorstellen...:#
Ik ben Steven, 28 jaar en woonachtig in Antwerpen, paar maand terug een booster spirit van 2004 gekocht om deze zomer het stad onveilig te maken. :p
Heb hem gekocht van een maat van me als wrakje voor geen geld en heb hem helemaal opgemaakt. Nu is hij als nieuw...geen vuiltje of roest plekje meer aan te bespeuren. Steekt zeer veel werk en tijd in.
De scooter komt enkel buiten bij droog weer, hij ziet nooit regen !
Ik heb hem puur voor de fun en als het regent neem ik de wagen...
Ik doe alles zelf aan de scooter (ben mechanieker van beroep) en zoals iedereen weet is het afstellen van zo'n 2-takt scootertje niet altijd even gemakkelijk als je het goed wil doen...
Ik ben trouwens meer op de hoogte van auto motoren en minder van 2-takt scootertjes.

Nu de formaliteiten voorbij zijn en voordat ik aan men vragen begin zal ik effe men setup aan het licht brengen:
Minarelli verticaal blok a/c.
Airsal race alu 72cc (hoogtoerig met enkel segment.)
dell'orto 17.5mm
Open luchtfilter, je weet wel, zo'n kelkje...kon niet anders ivm verhoging.
(ik weet zelfs niet welk merk, maakt ook niet uit.)
Doppler uitlaat, vraag me niet exact de welke, hij zag er gewoon leuk uit.
Standaard ontsteking.
Standaard vario met 4,5gr. gewichtjes en standaard koppeling met originele trekveertjes.

Ben nu al enkele dagen bezig om de scooter ideaal af te stellen, maar ik heb een blijvend probleem en uit pure wanhoop voel ik me genoodzaakt om wat hulp te vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. |(

In de 17,5mm carbu zat standaard een 90 sproeier, deze is uiteraard veel te klein omdat ik met kelk en 72cc rijd, dus ben ik graduaal gaan verhogen.
Begonnen met 96, 98, 100, 103, 105, 110, 115, 120 en nu rijd ik met een 125 sproeier omdat deze de beste resultaten geeft en een mooie kleur op de bougie. (koffie met veel melk :# hehehe)