aerox 70cc afstelprobleem

Jordie7474

New Member
Ik heb een tijdje geleden mijn aerox opgevoerd naar 70cc

De setup is
Malossi sport 70cc
Stage 6 pro replica krukas
17,5mm carb
Sproeier 88
Gasnaald ene hoogste stand
Yasuni r
4gram rollen
Groene trekveren (merk onbekend)
Rode drukveer (merk onbekend)

Nu heb ik een probleem dat hij af en toe onregelmatig hapert rond de 60km per uur met 7000rpm. Ook heb ik maar een top van 75km per uur. soms trekt hij wel goed in een keer door. Ik ben het hele carburateur gedeelte bij langs gegaan en naar mijn idee staat alles goed afgesteld. Kan dit ergens in mijn overbrenging zitten? Bijvoorbeeld door het plaatsen van een nieuwe strakkere drukveer of zit het ergens anders?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een tijdje geleden mijn aerox opgevoerd naar 70cc

De setup is
Malossi sport 70cc
Stage 6 pro replica krukas
17,5mm carb
Sproeier 88
Gasnaald ene hoogste stand
Yasuni r
4gram rollen
Groene trekveren (merk onbekend)
Rode drukveer (merk onbekend)

Nu heb ik een probleem dat hij af en toe onregelmatig hapert rond de 60km per uur met 7000rpm. Ook heb ik maar een top van 75km per uur. soms trekt hij wel goed in een keer door. Ik ben het hele carburateur gedeelte bij langs gegaan en naar mijn idee staat alles goed afgesteld. Kan dit ergens in mijn overbrenging zitten? Bijvoorbeeld door het plaatsen van een nieuwe strakkere drukveer of zit het ergens anders
Ontstond het probleem ineens of had je iets veranderd en kwam het toen?
 
Ontstond het probleem ineens of had je iets veranderd en kwam het toen?
De scooter had eerst een standaard uitlaat met 70cc. Toen reed ik ook al 75. Alleen had ik toen soms problemen met starten en sloeg hij soms af. Na de nieuwe uitlaat had ik de verwachting wat harder te kunnen rijden. Dit ging niet echt. Na het veranderen van sproeier 84 naar 88 loopt hij iets beter kwa trekkracht, maar nog steeds niet zoals ik had verwacht. Ik dacht wat sneller te kunnen. Zelf denk ik dat het door de drukveer in combinatie met de rollen komt maar ik weet het niet zeker.
 
Met een sproeier moet je niet gokken. Hoog beginnen en afbouwen. Kijk bijvoorbeeld het filmpje van scootertuub daar geeft hij meer uitleg over de geluiden die horen bij een te rijk of te arm mengsel. Verder kun je veel aflezen aan een bougie zijn zat fotos op internet (wel alleen als je een langstuk op een bepaalde gasstand rijdt). Verder kan ik niet veel zeggen over je drukveer maar vermoedelijk is deze veel te zwaar. Pak een witte malossi drukveer en vervang je v snaar. Wat voor vario heb je?
Post automatically merged:

Ook zetten veel mensen de gasschuif verkeerd in elkaar. Eerst de naald, dan het witte kapje en als laatst de veer.
 
De clip van de gasnaald is het best in het midden. Een rode drukveer is te strak, wit is prima. Is de halfpoulie ook nieuw of versleten? Welke vario gebruik je?
 
Zit een standaard vario in. 1 vin van de halfpoelie is wel afgebroken. Dus jullie zeggen gasnaald in het midden, witte drukveer, trekveren en rollen hetzelfde laten?
 
Back
Top