Introductie + afstelprobleem Booster Spirit

hoii , ik ken dit programma nog niet goed en het is de eerste keer dat ik post schrijf , ik heb namelijk ook probleem met men booster . ik zal eeerst men setup eens zeggen :
leovince zx uitlaat
17.5 carbu
originele luchtfilter
malossi koppeling met blauwe trekveertjes
rode drukveer
en ik denk dat het originele variateur is.
mijn probleem is (was eigenlijk) ik had een gewone 50cc zitte en als ik 30 reed dan had hij dood punt tot 45 km/h hij zakte heel wat in toeren.
ik ben dan een 50cc snel gaan kope heb hem gerodeert en nu heb ik hetzelfde probleem alleen is het nog erger. ik heb al grotere sproeier gestoke nu zit er 95 in.
ik heb al alles geprobeert ook met mn gewichtjes.
toen ik hem gekocht had zaten er 4.2 en 5.0 in
ik ben dan er gaan kopen van 7.2 gram en 6 van 4.3gram en 3 van 6.0 gram
momenteel heeft hij het minste dode punt eigenlijk bijna geen meer met 3 gewichtjes van 7.2 gram. ik weet niet of dat kwaad kan als er maar 3 gewichtjes in zitte. hij trek redelijk goed op en haalt een 75km/h
kan iemand me helpen om hem betere prestaties te laten geven in optrekken en topsnelheid ?
alvast bedankt
 
Het wordt hier gewaardeerd als je een eigen topic aanmaakt, lees de regels eens door. Ik heb wel een tip voor je; je drukveer is veel te zwaar. Zet er eerst een witte malossi in of een originele, en ga dan je vario terug afstellen. Blauwe veertjes zijn ook vrij strak, probeer het eens met rode, of mss wel witte.
 
Het wordt hier gewaardeerd als je een eigen topic aanmaakt, lees de regels eens door. Ik heb wel een tip voor je; je drukveer is veel te zwaar. Zet er eerst een witte malossi in of een originele, en ga dan je vario terug afstellen. Blauwe veertjes zijn ook vrij strak, probeer het eens met rode, of mss wel witte.

ja srry maar ik weet niet hoe da werkt een eigen topic maken. ik heb al origenele drukveer gestoke en gele trekveertjes maar dan ging ie helemaal niet vooruit. ik heb wel al gezien in de koppeling dat je die veertjes harder kan aanspanne door da blokje een tandje verder te zetten , of mag dat niet ?
 
neen. maar met de rode drukveer en blauwe trekveer haal ik uit alles wat ik al geprobeert heb de beste prestaties uit. weet jij nod dinge hoe ik hem kan opdrijven. ik zou graag autowheelie hebben en tog een dikke 80km/h. en er zitte nu 3 gewichtjes in van 7.2 gram. daar rijd hij het best mee tot nu toe maaar mag dat wel dat er maar 3 in zitten ? en hoe zit dat met de koppeling kan ik da blokje een tandje verzette zodaning dat de veer meer spant ? mvg .
 
Monteer die ori drukveer en gele veren maar terug, en ga daarna je vario opnieuw afstellen...1 ding tegelijk wijzigen. Die rode drukveer en blauwe veren zijn echt VEEL te zwaar. Ik denk dat er een 70 opheeft gestaan en dat de 50 terug is gemonteerd voor verkoop.
 
ja dat is zo want ik heb er de 70 bij gehad. maaar hoe kan ik dan de trekkracht behouden of zelfs verbeteren en betere topsnelheid hebben ? en welke rolletjes moeten er dan in alsk die gele trekveertjes steek en originele drukveer ? mvg
 
Probleem is opgelost. 17.5mm carbu kon niet volgen. Heb de carbu vervangen door een 21mm en probleem is opgelost. heb ineens de membraan kleppen vervangen door betere en het spruitstuk vervangen door een metalen. Hij gaat nu als een raket !
smile.gif


Probleem was dus brandstof tekort.

Toch bedankt voor jullie bijdrage...

greetz
Steven
 
Back
Top