paulyamaha said:bij scooters is een zo kort mogelijk inlaat traject het beste denk.
paulyamaha said:bij scooters is een zo kort mogelijk inlaat traject het beste denk maar aan de gas reactie. Bij schakel bromfietsen met roterende inlaat weet ik dat een langer spruitstuk beter kan zijn dan een kortere.
Rudy_W said:Blaat aub geen onzin, als je je enigsinds zou verdiepen in de vullingstheorieen bij 4-takten..... :X .
Verder heb ik op de rest al een reactie gegeven, alleen ergens anders
Parle said:@ ts:
Jij wilt dus gaan testen op de 150 m sprint. Mijn inzicht zegt dat je zowiezo vanaf de start al behoorlijk hoog in de toeren zit, aangezien je koppeling waarschijnlijk niet al bij 5000 toeren oppakt.
bv:
je koppeling grijpt aan bij ca 9000 tpm
en je topvermogen ligt op 14500, dus een toename van pakweg 50%
degene wie het topic heeft gestart op dat motorforum ging van 1500 naar 7500 toeren testen. Dit is een toename van 400%, dus mocht het daadwerkelijk vermogenstoename veroorzaken zal het bij een scooter nauwelijks rendabel zijn lijkt mij.
Project RR2 said:wat ik me nou afvraag, @ mina een krom spruitje VS een recht spruitje met wig...dan blijft t inlaat traject tog net zo lag of zie ik dat verkeerd :?
rs-ruud said:zal denk ik niet erg veel schelen, de hoek enzo is imo meer van belang, marr de hoek heeft denk ik geen invloed (niet veel) op die piekjes en dalletjes in de grafiek