Inlaat Polijsten oder Nicht ?

David

de RAAF
Er was laaaaaang terug al eens een topic over, heb em niet meer terug kunnen vinden dus daarom een nieuwe.
Ik ben van plan binnekort mn carter een btje te gaan bijwerken.
Daarom de vraag, heeft het nut de inlaat, membraan etc te polijsten voor een beter flow van het mengsel ?
Of is het beter een soort wervelingen aan te brengen ?
Heb het spruitstuk iig al wel gepolijst, maar ben geintresseerd of het nut heeft of niet.
Verder nog tips ? :!
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat hij het bij het tunen van het peusjo carter bedoelt.Ik heb het licht gepolijst..maar ik heb geen id of je wervelingen moet aanbrengen,denk van niet.
 
In je carter waar je krukas dus draait is het heel grof dat is voor wervelingen, en de meningen zijn altijd verdeeld, polijsten of niet, er blijft namelijk op ruw materiaal altijd een olielaagje achter en dat is glad, maar iets wat gepolijst is is ook glad, maja dat heb je ook een klein beetje op gepolijst materiaal, tja... :)
 
Dat van dat olie laagje VIND IK onzin. Wat is bv gladder, een zee waar de wind hard overheen waait (desnoods die met die gekapseisde olietanker :) ) of een asfalt weg? Naar mijn mening mag het een beetje ruw zijn om het mengesle goed te homogeniseren. Maar er moeten natuurlijk geen berglandschappen in je carter zitten.
 
Duidelijk de zee heh :) Bij een asflat weg staan altijd flatgebouwen enzo dus dan wordt de wind natuurlijk beetje belemmerd :rolleyes:

Maare je hebt opzich een punt.

Dus jij zegt; inlaat polijsten dus ook waar je krukas draait enzo? Ik zal is een foto maken van dat deel bij mij, ziet er nl niet gezond uit vind ik zelf :)
 
Niet polijsten, maar een ''beetje'' ruw laten. Ik denk dat ik het glad schuur, moet nog kijken met wat voor schuurpapier. Maar ik ga NIET polijsten. Mijn honda carter is ook een ramp. :) Dat ding ziet er echt niet uit. Ik heb volgens mij 2 helften, 1 van een oud type blok en een van een nieuw type.
 
master ik was ook niet van plan het alleen bij polijsten te houden :) heb nog wat meer puntjes op het oog...

maar ik heb nog steeds geen antwoord.... misschien dat de heren tjoeners er een goed antwoord op kunnen geven.

of zijn de meningen over dit onderwerp gewoon uitermate verdeelt ?

thnx iig
 
Wanneer je iets polijst, en dat dan onder een microscoop zou gaan bekijkien, is het ook net een maanlandschap.

Maar polijsten levert geen vermogenswinst op ofzo.

Je zou het voor het oog kunnen doen, maar een week lang als een bezetene alles gaan polijsten om o,0 % winst te hebben, tjah je moet het zelf weten.
 
Wat wil je eigenlijk realiseren door het te polijsten?

Hogere spoelsnelheid (als je die uberhaubt hiermee bereikt) hoeft natuurlijk niet gunstiger te zijn/ prestatiewinst op te leveren.
 
!!NIET!! polijsten. Veroorzaakt 'plas' benzine in je carter omdat benzine-oliefilm die op de carterwand zit naar beneden zakt i.v.m. gladdigheid van polijsten. Kan slechter oppakken veroorzaken en minder goed lopen bij deellast.

Heb ik weleens van horen zeggen :#
 
Is niet zo.. maakt voor vermogen niets uit ..... en olie plakt ook op gladde wanden ..... is getest op bank .. maakt voor vermogen niets uit .. tenminste niet meetbaar.... wegracers hebben ook gladde carters en ruwe door elkaar heen...
 
Het enige nuttige wat ik me bij polijsten kan voorstellen is de cilinderkop en eventueel de uitlaatpoort.
Zo heeft kool minder kans om te blijven hangen, simpel als dat :)
Volgens mij denken veel mensen de luchtweerstand zo te verminderen ofzo, maar dit gaat middels luchtdruk dus lijkt me niet te vergelijken of wel..
 
Back
Top