In beslag nemen van onderdelen

MasterM

Well-Known Member
Weet iemand als de politie gewoon op elk moment onderdelen, die niet standaard zijn, in beslag mag nemen? Of moet je dan eerst boven een bepaald vermogen uitkomen voordat ze onderdelen in beslag mogen nemen?

Als er iets van onderdelen in beslag wordt genomen, kun je dit dan nog terug eisen???

Grtz Marco

Advertisement - register to remove this

Ligt gewoon aan de agent...
Doe je cool, dan mag je doorrijden mits je scoot natuurlijk geen takkeherrie ofzo veroorzaakt...
Ga je lopen zeuren, dan trekken ze zo die pijp eronder uit.

ik weet niet waar ik het heb gehoord maar het schijnt een nieuwe wet dat ze geen onderdelen er meer mogen afschroeven. in dronten gebeurt t zoeizo niet bijna :)

Ja een vriend van mijn is donderdag aangehouden, nu moet hij voor 10 juli zijn uitlaat in komen leveren. Hij had er een samba onder zitten, maar hij hoopt dat ze niet meer weten wat voor uitlaat het was en gaat proberen een oude sprinter in leveren :rolleyes:

Ik mocht bij me uitlaat bij een controle direct inleveren, hij maakte 106db terwijl je 102 mag ofzo :(
En ik moest hem er nog zelf afschroeven ook :|

en dan 6 kilometer naar huis lopen :'(

Originally posted by Arisjuh
Ik mocht bij me uitlaat bij een controle direct inleveren, hij maakte 106db terwijl je 102 mag ofzo :(
En ik moest hem er nog zelf afschroeven ook :|

en dan 6 kilometer naar huis lopen :'(

Klopt ze halen je uitlaat er pas af vanaf de 102 dB :(
Maar voor de rest van de onderdelen die ze eraf halen is het afhankelijk per district

ik dacht het officieel niet meer mocht maarjha soms doen ze er niet zo moeilijk over en halen het er net zo makkelijk vanaf. Beetje tegenstrijdig dus :S

nee je ziet het verkeerd, de agenten staan boven de wet ;) hier is 1 x iemand zijn uitlaat ingenomen zover ik weet, maar ik dacht echt dat het niet meer mocht.

Volgens mij mogen ze alleen je uitlaat erafhalen als je teveel geluid maakt (97+DB volgens mij). 70cc etc. mogen ze er volgens mij ook gewoon afhalen

Ze mogen je spullen er niet afhalen. Eigenlijk mogen ze je scooter niet eens in beslag nemen. Tenzij je in hun ogen een te groot gevaar bent om deel te nemen in het verkeer. Maar je cilinder of uitlaat eraf halen mag eigenlijk allang niet meer. Maarja het grootste deel van de Nederlandse Politie hanteerd nog steeds niet de Europese wetgeving (wat eigenlijk wel zou moeten). Dus je weet idd bijna nooit waar je aantoe bent.

Hier in België mag een scooter wel in beslag genomen worden wanneer hij niet voldoet aan de opgelegde snelheidsnormen. Uitlaat en dergelijke is hier minder belangrijk (heb ik al ondervonden en gehoord), maar vooral de snelheid is het knelpunt. Wordt je hier de 1e keer betrapt op te snel rijden, dan krijg je een waarschuwing, zelfs al rij je 90, en moet je je scooter terug laten aftstellen op 25 of 45 en de dag erna (max 2 dagen) naar het politiebureau gaan en terug de snelheid laten meten.

De 2e keer (als ze het nog weten tenminste) wordt hij zonder pardon in beslag genomen voor een bepaaplde tijd, maar die kan verschillen van geval tot geval. en achteraf moet je er terug mee naar de garage en laten afstellen.

Maar zelf mogen ze er NIETS afhalen, omdat zij daarvoor niet bevoegd zijn, want als zij uw scoot om zeep helpen, moeten zij u achteraf vergoeden!!! Ook al was uw scoot niet conform aan de wetgeving. Wat ze wel kunnen vragen is dat je zelf de stukken er af haalt voor hun neus. En daar kan je niks tegen beginnen.

Back