en dit is dus het kromme van de wet als je scooter bijvoorbeeld 2kw heeft maar hij rijd netjes 50 gaan ze er al vanuit dat je sneller gaat
daarom is de rollerbank geen geldig meet middel volgens de nederlandse wet, omdat hij vermogen meet en geen snelheid. En aangezien in nederland je snelheid niet meer dan 40km per uur mag zijn maar je vermogen mag torenhoog wezen (grofweg gezien).
is het gewoon geen goed meet middel
dan nog iets,
een standaard aerox heeft 2kw (volgens het boekje) in nederland mag dit maar o,4kw zijn, waarom zouden ze dan een standaard aerox in nederland toestaan, wat gaan ze doen ze gaan hem begrenzen op de vario en uitlaat
als je met een standaard aerox op de roller hebt gestaan merk je al dat je ver boven deze 0,4kw uit. mijne schomelde tussen de 0,9kw en 1,1kw
ik was het hier niet mee eens en ben vrijwillig in een andere stad op de roller geweest en wat kwam daar uit een score die weer schomelde tussen de 1,0kw en 1,5kw de een was in barneveld en de ander in harderwijk op de zelfde dag met het zelfde weer etc etc.
de reactie van de politie was ja maar die van hun is van een ander merk cq bouwjaar.
dit moet natuurlijk niks uit maken maar ik was benieuw en ik ging met mijn standaard rox op de bank en wat kwam hier uit 0,5 kw geblokeerd. Met dit verhaal heb ik mijn bezwaarschrift in gedient en ik heb er nooit meer iets over gehoord, ook de politie harderwijk kwam met het verhaal ja maar dat zegt niks natuurlijk zon testbank die zijn anders ingesteld dan die van ons, Die van ons zijn op snelheid ingesteld, das vreemd er zit tog egt een kw teller op hier hadden ze geen antwoord op.
blijkt wel weer hoe krom die rollerbanken zijn en dat de wet zich niet eens aan de wet houdt