dit kàn met een goede fietspomp met de juiste (auto) aansluiting of een goeie verloopnippel: een fietsband moet veel harder (8 bar voor een racefiets, 2,5 voor een scooterband of band van middelgrote auto) opgepompt dan een scooter of autoband dus qua druk kan dat prima, het duurt misschien wat langer i.v.m. het volume..
ikzelf heb twee zware 12 volt bandencompressors, eigenlijk bedoeld voor Offroad gebruik of ná offroad gebruik, want in het zand laat je je bandenspanning zakken, ga je weer de weg op, moet je die loeders van banden weer op druk brengen (pompjes mogen nìet op de aanstekerplug van de auto maar moeten direct op de accu en liefst moet je motor draaien als je méér dan één band doet) en 1 en dezelfde meter die ik al vanaf mijn eerste auto heb: zo meet ik met 1 maat want die pompen bij het tankstation of de garage verschillen allemaal van elkaar.
we stonden vrijdag met de auto van een teamgenoot bij zo'n gratis pomp, die pomp scheed er halverwege zijn derde band gratis mee uit!
investeer in een goede meter en een goede pomp, het zijn jouw banden, jouw benzine en jouw leven wat je ermee spaart.