Ik blijf maar met vraagtekens zitten...

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik heb dus een Aprilia SR Stealth.

Ik heb 4 vraagjes over de maat van mijn sproeier.

1) Wat is de standaard maat van mijn sproeier?
2) Hoeveel maten groter moet erin als ik er een snelle bocht onder heb?
3) En welke maat sproeier moet erin als ik mijn Giannelli GSP erop zet?
4) En is het moeilijk zelf mijn sproeier te verwisselen?
smile.gif


Deze vragen blijven door me hoofd gaan en wil er nou wel eens duidelijk antwoord op!
 
Advertisement - register to remove this

1) zal zo ergens in de 70 wezen dacht ik maar hang me er niet aan op
2)zal het zo rond de 80 moeten zijn
3)82 of zo
4) nee simpeler kan niet, je schroeft je vlotterbak eraf en draait hem er zo uit..
 
natuurlijk weet ik dat niet zeker dat is bij elke scooter anders dat moet je gewoon ff proberen dat merk je vanzelf (vergeet trouwens niet dat sproeier maten met 2 tegelijk gaan!) probeer anders 76 of 78 of zo..
 
Nou, die carburateur bij een appie zit heel goed verstopt
frown.gif

Je moet eerst een aantal kappen losschroeven en dan de carb van het spruitstuk afschroeven. Dan schroef je de vlotterbak los en haal je de ene sproeier eruit en de nieuwe erin
smile.gif
Dan monteer je em weer in omgekeerde volgorde. Gelukkig zit mijn carb meteen achter het (o zo grote) luchtfilter, dus hoef die alleen los te schroeven en de de carb van het spruitstuk af te schroeven. That's all
smile.gif
Maarja, niet iedereen kan een Honda X8R-S hebben
wink.gif

Doe die sproeier maar wat groter dan 2 maten. Sproeier 78 voor een std onbegrenste appie moet goed zijn. Met een GSP is ie ook wel goed. Je bent wel vastberaden over die GSP he? Beter een For Race, dat rijdt 10 keer zo goed
wink.gif


Greetz

PS: ik zag dat je in A'dam woont. waar dan? dan kom ik wel een keertje langs om die sproeier te verwisselen
wink.gif
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
PS: ik zag dat je in A'dam woont. waar dan? dan kom ik wel een keertje langs om die sproeier te verwisselen
wink.gif

Jij hebt ook niks te doen zo te horen
smile.gif


Ik trouwens ook nie, anders zou ik hier niet op reageren
 
Help! Wijziging!
smile.gif


Ik ga voor maatje 76 / 78 met standaard ongebrensde uitlaat. En voor welk maatje moet ik gaan als ik er een NRX opzet? Kan namelijk een gratis !! NRX krijgen van een vriend van me die hem er niet meer op mag hebben van ze ouders! :p
 
Standaard zit in een Stealth 72/74...
Met een snelle bocht en prop erin voldoet 76
Snelle bocht, prop eruit 80
Giannelli Nr-x met prop 78/80
Giannelli Nr-x zonder 82/84 (klinkt echt VEEL beter)...

Bij een Aprilia SR n.t. is het echt een verschrikkelijk klotewerk om een sproeier te vervangen... Het makkelijkst gaat het wanneer je de helmbak eruit haalt + zijkappen... Heb vandaag nog aan een Stealth liggen k*tten, heel leuk, vooral toen een vriend van me dacht dat hij ongestraft de voorverwarming los kon trekken van de carb. (toen was ik nog niet ter plaatse om deze ramp te voorkomen:rolleyes
smile.gif
...

Greetz.
 
Originally posted by Zeeuw:
Jij hebt ook niks te doen zo te horen
smile.gif


Ik trouwens ook nie, anders zou ik hier niet op reageren

Vind je het gek? Ik heb geen sociaal leven
biggrin.gif


Bart Nrg Mc²: Ken jij toevallig ene Maria Pruymboom (18 jaar oud/jong)??? Komt ook uit Weert. Ennuh kom es een keer online op ICQ!!!
wink.gif


Greetz
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Standaard zit in een Stealth 72/74...
Met een snelle bocht en prop erin voldoet 76
Snelle bocht, prop eruit 80
Giannelli Nr-x met prop 78/80
Giannelli Nr-x zonder 82/84 (klinkt echt VEEL beter)...

Ik zou toch wat groter gaan met je sproeiers en die nrx, eerder met prop 82/84 en zonder 88 ofzo.
 
Zeker weten dat volgende klopt:

Je moet zonder prop+NRX een 84 of 86 nemen!

Greetings!

P.s prop is denk ik gewoon een rubber buisje wat aan je AANzuigkant uitsteekt (meestal zo). Kan je er zo uittrekken
 
Originally posted by Ton op de Runner:
Ik had een 84 sproeier met mijn nrx. Dus ook met het pijpje uit het luchtfilter en het reed perfect.

Ik neem aan dat je het over Piaggio hebt? Das een heel ander blok als een minarelli horizontaal
wink.gif
Andere sproeiermaten enzo dus ook
wink.gif


Greetz
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Vind je het gek? Ik heb geen sociaal leven
biggrin.gif


Bart Nrg Mc²: Ken jij toevallig ene Maria Pruymboom (18 jaar oud/jong)??? Komt ook uit Weert. Ennuh kom es een keer online op ICQ!!!
wink.gif


Greetz

WTF??? Hoe de f*ck ken jij die, ze ging 2 jaar lang met een goede vriend van me...

Is het leipste volk van Weert, haar broertje (16/17 jaar) is al voor alles opgepakt wat verkeerd kan gaan: inbraak/auto's leeghalen/scooters jatten/intimidatie... Is wel wat rustiger geworden, hun vader heeft zich pas geleden doodgereden...

Ik ken haar dus...

Ik wil wel ICQ'en, tijd zit alleen niet mee, volgende week heb ik vakantie gelukkig...

Greetz.
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Ik neem aan dat je het over Piaggio hebt? Das een heel ander blok als een minarelli horizontaal
wink.gif
Andere sproeiermaten enzo dus ook
wink.gif


Greetz

Doe ff serieus man!!!!! ik weet heus wel waar ik het over heb hoor! ik heb 2 SR's gehad en weet donders goed hoe je die dingen tof kunt afstellen met een nrx!
 
Back
Top