Ik Blijf maar wegglijden in de bochten!?

With Style

Well-Known Member
Sinds 2 en een halve maand een nieuwe scooter namelijk een speedy van het merk motormania

dit is de info

-50 ccm -4 Takt Motor met Katalysator - 2,2 kW - Kickstart -Elektr starter -Gewicht 84 kg -Max toegelaten gewicht 239 kg (met 2 Personen) -Voorremmen: schijf remmen -Achterremmen: trommel remmen -Voorwiel:3.50x10 -Achterwiel:3.50x10 -Alu sportvelgen -Alu sportuitlaat -Tankinhoud: 5,0 l -Afmetingen: L 1680mm x B 640mm x H 1040mm -EEC gekeurd


Nouja vorige week in een bocht op klinkers onderuit gegaan omdat me achterband wegslipte.

Nu kan het tussen me oren zitten maar ik voel de acherkant nu in elke bocht wat wegglijden nagekeken er zit niks los ofzo.

Die banden zijn wel echt keihard zou dat het kunnen zijn? (tubeless banden)
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Mogelijkheid is om zachtere achterband te nemen. Hierdoor heb je meer grip.
Het is echter herfst en in deze tijd van het jaar moet je gewoon heel voorzichtig rijden.
 
wss zijn het gewoon redelijk cheap-ass bandjes, verder niet om je scooter af te kraken oid. Maar ik merk bijv op straat wel een behoorlijk verschil tussen ml50's en metzler. En idd tis gewoon fucking glad in deze periode.
 
Nee maar ik reed op dat punt toen ik onderuit ging al voorzichtig omdat je van fietspad naar de autoweg gaat (wat dus klinkers zijn) en er komen 9 van de 10 keer auto's aan dus ik reed echt niet als een idioot
 
Ik vind de balhoofd hoek ook wel een hele rare stand hebben...zou het niet kunnen zijn dat de achterkant constant gaat ''zoeken'' naar de voorkant? ook omdat het frame niet helemaal van de voor ons bekende standaard is, kan het nogal eens gaan zwabberen. (vergelijk het verschil tussen een dames en een herenfiets)
 
de wegligging van zo een scooter, wat mindere banden, klinkers! (altijd glad zelfs met duure zachte banden) beetje alles samen als je het mij vraagt. laatst overstak ik zo een brommertje van de post langs de buitenkant van de bocht, ik reed heel wat sneller maar toch viel die kerel in die bocht juist naast mij, best wel schrikmoment als er plots een peugot fox naast je glijd:rolleyes:
conclusie: slechte banden (kan zelf het merk niet herhalen), weinig ervaring, en mischien mindere brommer als het op wegligging aankomt.
grts
 
De meeste scooters worden standaard met klotebanden geleverd (cheng shin, maxxis), ook dure merken. Eigenlijk gewoon meteen vervangen.
ML50 kan ik na er een paar 'versleten' te hebben :| eigenlijk niet meer aanraden voor op straat. Ze gaan erg snel lek door het te zachte compound. Nadat ik er 3x vrij snel achter elkaar een lek heb gereden, doe mij maar pilot sport. Verder sinds 98 nooit lekke banden gehad.
 
ik vind de pilot sport bij vochtig/nat weer toch aanzienlijk minder grip hebben dan ml50's.
ik heb overigens maar 2 maanden met die ml50's gereden omdat ze versleten waren, maar in die tijd geen lek gehad.

misschien voor de winter eens kijken naar michelin city.
ik heb ze zelf niet gehad, maar ze hebben wat beter profiel voor regen/sneeuw en ze kosten wat minder.
 
De meeste scooters worden standaard met klotebanden geleverd (cheng shin, maxxis), ook dure merken. Eigenlijk gewoon meteen vervangen.
ML50 kan ik na er een paar 'versleten' te hebben :| eigenlijk niet meer aanraden voor op straat. Ze gaan erg snel lek door het te zachte compound. Nadat ik er 3x vrij snel achter elkaar een lek heb gereden, doe mij maar pilot sport. Verder sinds 98 nooit lekke banden gehad.

maxxis rijden erg goed hoor , mits je een beetje normale spanning op hebt , de pilot waar jij het over hebt zijn wel goeie banden , alleen persoonlijk heb ik liever de boppers , geven toch stukken meer grip.
 
ben zelf toch ook wel voorstander van de boppers. 1x een lekke achterband gehad (was toen al bijna aan vervanging toe). fijne banden alleen heb ik minder gevoel met de weg als het echt hard regent. Maar dan doe ik toch altijd al voorzichtig dus ja...ML50 vind ik wel erg veel gevoel met de weg geven, maar het profiel zorgt niet voor een super smooth ritje (lichte trilling)
verder fijne banden. maar toch voor mij de boppers:)
 
Back
Top