Ik Blijf maar wegglijden in de bochten!?

With Style

Well-Known Member
Sinds 2 en een halve maand een nieuwe scooter namelijk een speedy van het merk motormania

dit is de info

-50 ccm -4 Takt Motor met Katalysator - 2,2 kW - Kickstart -Elektr starter -Gewicht 84 kg -Max toegelaten gewicht 239 kg (met 2 Personen) -Voorremmen: schijf remmen -Achterremmen: trommel remmen -Voorwiel:3.50x10 -Achterwiel:3.50x10 -Alu sportvelgen -Alu sportuitlaat -Tankinhoud: 5,0 l -Afmetingen: L 1680mm x B 640mm x H 1040mm -EEC gekeurd


Nouja vorige week in een bocht op klinkers onderuit gegaan omdat me achterband wegslipte.

Nu kan het tussen me oren zitten maar ik voel de acherkant nu in elke bocht wat wegglijden nagekeken er zit niks los ofzo.

Die banden zijn wel echt keihard zou dat het kunnen zijn? (tubeless banden)
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Dit weer is idd fucking glad.
Je moet zowiezo vet rustig rijden met regen en bladeren. Heb zelf eerst een ML50 gehad. Sleet weg waar ik bijstond. Heb nu michelin pilot sport eronder zitten. Erg fijne bandjes, en slijten totaal niet snel. Heb ze genomen omdat ze stnd onder een M3 zitten. Dat was voldoende voor mij +pippi+
 
Nou ik heb ff een scooterzaak gemaild
heb me banden nu wat zachter maar op het asfalt en echt een klein laagje modder ga ik alle kanten op ookal rij ik 10km p/u.
vergeleek me banden vandaag met andere scooters en die van mij lijken net fietsbanden zo smal.
Ervaring zal het niet aanliggen heb meer dan een jaar een citta gehad daar kon ik alles mee ook als het bagger weer was.

Heeel erg bedankt iig voor de reacties ;)
Ik laat nog wel horen wat voor banden eronder gaan haha :)
 
boppers zijn wel goede banden, lekker veel grip, althans voor mijn gevoel. Vroeger ook pilot sports gehad, maar die waren zo op. Reed daarna lekker op 2 boppers en heb daar echt lang mee kunnen rijden voordat ze echt op waren. Vooral in de bochten vond ik ze lekker veel grip hebben.
 
boppers zijn wel goede banden, lekker veel grip, althans voor mijn gevoel. Vroeger ook pilot sports gehad, maar die waren zo op. Reed daarna lekker op 2 boppers en heb daar echt lang mee kunnen rijden voordat ze echt op waren. Vooral in de bochten vond ik ze lekker veel grip hebben.

en toch gaan pilots net zo lang mee als boppers , scheelt onderling niks , mijn vriendin heeft vaker nieuwe banden gehad , boppers en pilots , deze gingen even lang mee , ook heb ik zelf gereden met michelin bopper en pilot op straat , geen verschil..

ook op het circuit heb ik veel en lang gereden met Boppers en met Pilot's , zit echt weinig verschil in.

de meeste slijtage komt niet door de band zelf maar door hoe het word gebruikt..
 
Ik rij sinds kort op Michelin citygrip 2, was wel even wennen, veel grip maar lastig de bocht in te krijgen. Ik moet mijn jet 14 echt de bocht in gooien. Rechtuit stabiliteit is wel echt super. Nu na twee weken gewend aan deze banden, supergrip ook op mat wegdek en blad
 
BTW ... Zeer oud Topic , echter belangrijk .
Nu rijd ik met Michelin City-Grip 2
In de Zomer met Michelin Power-Pure
(heb een Extra Set velgen met banden ) Onderuit gaan , dan heb je meer schade ... oa Kleding , en Kappen aan de Scooter.
Vind Michelin Banden , perfecte banden.
 
BTW ... Zeer oud Topic , echter belangrijk .
Nu rijd ik met Michelin City-Grip 2
In de Zomer met Michelin Power-Pure
(heb een Extra Set velgen met banden ) Onderuit gaan , dan heb je meer schade ... oa Kleding , en Kappen aan de Scooter.
Vind Michelin Banden , perfecte banden.
Die banden waren er misschien toen nog niet in 2007.
Ik heb een Kymco daar zaten ook van die onverslijtbare banden onder, origineel.
Maar in een boomrijke omgeving was het een drama in de herfst, spekglad.
Toen er besloten werd om de scooter te houden zijn er na 10.000 (!) km Michelin City Grip 2 banden onder gekomen, dat is een aanmerkelijk verschil.
Onder de Vespa zitten Pirelli Angels, ook prima banden.
Banden moet je niet op bezuinigen.
 
Sinds 2 en een halve maand een nieuwe scooter namelijk een speedy van het merk motormania

dit is de info

-50 ccm -4 Takt Motor met Katalysator - 2,2 kW - Kickstart -Elektr starter -Gewicht 84 kg -Max toegelaten gewicht 239 kg (met 2 Personen) -Voorremmen: schijf remmen -Achterremmen: trommel remmen -Voorwiel:3.50x10 -Achterwiel:3.50x10 -Alu sportvelgen -Alu sportuitlaat -Tankinhoud: 5,0 l -Afmetingen: L 1680mm x B 640mm x H 1040mm -EEC gekeurd


Nouja vorige week in een bocht op klinkers onderuit gegaan omdat me achterband wegslipte.

Nu kan het tussen me oren zitten maar ik voel de acherkant nu in elke bocht wat wegglijden nagekeken er zit niks los ofzo.

Die banden zijn wel echt keihard zou dat het kunnen zijn? (tubeless banden)
nou precies dat: keihard. (dan stuiteren ze te veel)
ze moeten op de Juiste spanning, ookal lijkt dat misschien te zacht.
 
nou precies dat: keihard. (dan stuiteren ze te veel)
ze moeten op de Juiste spanning, ookal lijkt dat misschien te zacht.
Maar waar doe je dat ?
Ik heb compressors op 2 locaties en diverse meters. Anders moet je dat doen bij de benzinepomp en en nog betalen voor lucht ook.
Dat zou gratis moeten zijn als service net als vroeger.
 
Last edited:
Maar waar doe je dat ?
Ik compressors op 2 locaties en diverse meters. Anders moet je dat doen bij de benzinepomp en en nog betalen voor lucht ook.
dat kan je zo gek maken als je zelf wilt.
de bandenspanning meten/bijhouden doe je t liefst voor je gaat rijden, als de banden nog koud zijn.
moet je daarvoor eerst langs een benzine pomp, dan zijn de bandjes (tenzij die pomp om de hoek is) al wat opgewarmd, en zie je niet de juiste spanning.
helaas hebben die bandenpompen bij de benzinestations niet echt een goede reputatie op gebied van juiste weergave van bandenspanning, dus zelfs dan loop je risico met te zachte of kneiterharde banden weg te rijden...

compressortje of pomp met meter is geen slechte investering.
ik heb een (geijkte)voetpomp waar ik naast de scooterbanden ook die van de auto op spanning hou
Dat zou gratis moeten zijn als service net als vroeger.
die gratis pompjes zijn er nog wel, maar vooral in de grote steden worden ze steeds schaarser...
alleen vertrouw ik er niet meer zo op sinds zo'n pomp de achterband van mn Tomos leeg liet lopen i.p.v. m op te pompen...
 
dit kàn met een goede fietspomp met de juiste (auto) aansluiting of een goeie verloopnippel: een fietsband moet veel harder (8 bar voor een racefiets, 2,5 voor een scooterband of band van middelgrote auto) opgepompt dan een scooter of autoband dus qua druk kan dat prima, het duurt misschien wat langer i.v.m. het volume..
ikzelf heb twee zware 12 volt bandencompressors, eigenlijk bedoeld voor Offroad gebruik of ná offroad gebruik, want in het zand laat je je bandenspanning zakken, ga je weer de weg op, moet je die loeders van banden weer op druk brengen (pompjes mogen nìet op de aanstekerplug van de auto maar moeten direct op de accu en liefst moet je motor draaien als je méér dan één band doet) en 1 en dezelfde meter die ik al vanaf mijn eerste auto heb: zo meet ik met 1 maat want die pompen bij het tankstation of de garage verschillen allemaal van elkaar.
we stonden vrijdag met de auto van een teamgenoot bij zo'n gratis pomp, die pomp scheed er halverwege zijn derde band gratis mee uit!
investeer in een goede meter en een goede pomp, het zijn jouw banden, jouw benzine en jouw leven wat je ermee spaart.
 
Back
Top