This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Ik vind je achterkap niet zo, omdat het geheel zo log is dan kwa uiterlijk
ben zelf ook een earox voorkap als underseat aant polyen op mijn phantom

Ik heb op mn spirit een bcd achterkap, dit is in 2 delen gemaakt en nu komt achteraan die naad los en staat de kap open. Ik dacht aan de naad wegwerken maar simpel is dit denk ik niet?(als iemand foto's en tips hier over heeft, ze zijn welkom!) Heeft iemand nog andere oplossingen? Gewoon harsmatjes leggen vanbinnen ofzo?

En heeft iemand tips om een bcd voorlicht en lip in te werken en foto's ervan(binnenkant)?

als je normaal mdf overtrekt met poly en plamuur en een laklaag, gaat het dan nog altijd stuk?

of gewoon watervast verlijmd gaan kopen???

(t is 24/7 buiten, pekel etc word het ook aan blootgesteld)

ga namenlijk zelf proberen een orginele voorbumper drastisch te verbouwen.
het poly zou de vorm wel moeten houden zonder mdf, maar nu wil het dat ik de mal van mdf nooit meer uit de onderlip vandaan krijg.

--

het probleem is dat de mdf strook IN de onderlip zit. ofwel rondom zit er iets omheen. het is technisch niet mogenlijk om voor de vorm die ik maak de mal lossend te maken, dus zal hij moeten blijven zitten op die plek.

t gaat dan om een strook van +-25cm breed en (ff gokken) op zn langst 1m50 lang.

omdat ik deze niet kan lossen wil ik hier ook meteen bevestigingspunten aan maken waarmee hij aan de ori bumper vast komt te zitten. deze worden ook compleet weggewerkt in het poly en zal je dus nooit meer te zien krijgen.

rest van de mal zal gewoon lossend zijn, heb dat (in scootertijdperk) vaker gedaan.

mvg
franq

ben in men underseat een aerox rooster aan het inwerken. enkel heb ik veel spatie opzij. hoe vul ik deze best op? (is soms 2cm lang en 0.5cm diep.)

pic:

waarom wil je mdf gebruiken en neem je niet gewoon een blok pu of een pvc schuim?

heb het al opgelost

heb 2 platen mdf met daartussen schuim gelijmd.
dan met paar afstandblokjes alles opelkaar geschroefd , en ophangpunten eraan gemaakt.

alles overtrokken met poly.

geheel weegt geen hol, en ik kan er op staan zonder dat het buigt. (CHILL DUS)

onderkant afgewerkt met een 2tal ALU hoekprofieltjes wat er wel RACY uit ziet

staat al in de grondverf
moet alleen nog paars worden

komt miss een zwart vlak in, moet nog ff kijken.

mvg
frank

yo, ik ben voor een kameraad z'n aerox kappen aan het bewerken . Vroeger heeft m'n broer wel eens een tntlicht van aerox ingewerkt en toen ging dat foutloos , gewoon het licht eropgeschroefd en geplamuurd . Maar met een bcd licht (ben ik mee bezig) zit er zoveel spatie tussen licht en kap (ong.0.3-0.5cm) , hoe lossen jullie dit nu op ?Hier kan ik toch niet gewoon gaan opvullen met plamuur ofzo , dan barst het .

opvullen met tec7 of silicone of een andere kit

Jullie schroeven het licht dus ook vast ?

als je er een bcd licht aan wilt maken is dat wel het makkelijkste eh...
als je de vorming van een orginele koplamp wil maken dan kan je het licht erin schroeven, loswas op de lamp zelf en dan erover polyesteren.

dan kan je achteraf de lichtunit eruit nemen zodat het minder weegt.

Ge verstaat me verkeerd , ik wil de aerox kap nie dichtwerke , maar de spotjes inwerken (het effect zoals blingrox hierbove ma dan met bcd) .... maar er zit spatie tussen kap en licht , en met plamuur alleen ertussen barst en met mattekes erover is nie zo echt mooi en ook veel meer werk .

die koplamp erin schroeven, polyester matjes aan de achterkant (niet te weinig en mag best breed zijn, is toch niet te zien!)

in dat geultje dat je overhoud tussen kap en koplamp giet je een beetje polyesterhars en daarna kan je het met plamuur goed strak maken.

uiteraard zo min mogelijk plamuur aangezien dit dan eventueel los kan komen etc.

succes,
grtz Ken

daarom stond er ook 'als je er een bcd licht aan wilt maken is dat wel het makkelijkste eh...'

Het beste wat je kan doen is idd het licht vastmaken aan de achterkant zoals al eerder gezegt.
In de gleuf kan je best katoenvlokken doen maar ik denk niet dat je dat gaat hebben (wordt vaak in 'polyesterwereld' gebruikt).
Je kan het opvullen met tec7 denk ik maar ben er niet helemaal uit of dat niet voor trillingen gaat zorgen en teveel beweegt.
Pure polyesterhars erin lijkt me ook niet ideale oplossing. dat is heel broos.

Ik zal zelf eens proberen rondvragen of iemand een betere oplossing heeft.

Status
Not open for further replies.