How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Ik vind hem zo wel geil :~

301h8cw.jpg

OM de mensen even te motiveren om het zeker te proberen, deel ik graag mijn ervaring met poly!..

Had als eerst me koplamp van de achterkant open gebroken
Lamp voorzien van 3 sleuven en gespoten

dit was de bedoeling. (lamp vast in de kap)
[ir]http://www.scoothomies.nl/poly2.jpg[/ir]

Hier ben ik dan ook tijden mee druk geweest, heb de lamp op z'n plek gezet en vast gezet met tape. ben toen de achterkant gaan voorzien van de polyster. (geheel rondom).

Toen zat die al goed vast, alleen hield ik van voren een ultieme gleuf, die ik vol heb gegoten met poly.. (het overtollige later weg gescheurt, en kap afgeplamuurt. etc..

[ir]http://www.scoothomies.nl/poly1.JPG[/ir]

Ben uiteindelijk tot dit resultaat gekomen, Ik ben dik tevreden :)
best veel werk maar achteraf was het ook erg goed tedoen!.

Ziet er supervet uit, ook mooi gedaan!!

Vraagje, wat als je bv op een stunt achterkap die blokjes er wilt op polyesteren? Hoe doe je dit dan, want daar graak je niet aan met matjes langs de binne kant..
Grtz Wouter

Wat is dat polyesteren toch een kutwerkje , zeker als je een recht vlak moet bekomen en dat gans gehobbeld is , wel glad maar gehobbeld :s
Iemand hier tips voor ? Het opnieuw vorm inbrengen ...

Wat is dat polyesteren toch een kutwerkje , zeker als je een recht vlak moet bekomen en dat gans gehobbeld is , wel glad maar gehobbeld :s

Schuren met een groffe korrel om te egaliseren, uiteindelijk steeds fijner gaan schuren voor de afwerking.

Als je zorgt dat de mal die eronder zit heel netjes recht is , zou de poly zelf ook niet al te bobbelig worden ;).

Een tijdje geleden ben ik met het polyen van mijn auto begonnen.
ik heb een nissan 100nx met bodykit
omdat mijn koplampen dieper in de bumper liggen zijn er voor deze auto niet echt mooie booskijkers verkrijgbaar...
dan doe je het toch zelf :D

in de bumper dus booskijkers gepolyesterd, en omdat me auto verlaagd is heb ik de bumper aan de onderkant iets korter gemaakt.

zo was de bumper eerst
Thawrongboy1137088010.JPG

gedeeltelijk aangepast
Thawrongboy1153654928.JPG

het verschil
Thawrongboy1157277368.jpg

eindresultaat
Thawrongboy1157276828.JPG

Last edited:
vraagje:

ik zie wel is kappen die volledig aan elkaar gepolyd/geplamuurd zijn inclusief underseat maar..... hoe krijg je dan ooit je kap nog gemonteerd op je scooter??? ik loop nu al te kutten met me achterkap(phantom f12) en me underseat zit er niet eens aan vast.

later

later, tjap

Status
Not open for further replies.
Back