daniel16 said:Ik ga dit dus binnekort plamuren en polyesteren
maar ik meot dus gewoon ong 0.5cm weghalen zodat het niet te dik word dan meot ik er matjes overheen doen en dan plamuur.. en scheurt het dan niet?
daniel16 said:het topic is 23 pagina's lang.. en ik heb wel een heel groot oppervlak hé
btw kanb er gewon over matjes heen gespoten worden? bij die foto van die koplampen zie ik ook nog een stuk matjes
DG SF2 said:In de laatste weken zeg ik. dat zijn hoogstens 5 a 6 pagina's. Er kan wel over matjes heen gespoten worden. Het ziet er alleen niet uit. De vorm dieper leggen, matjes eroverheen, plus een laag polyhars om het in model te schuren.
Pas HEEL goed op dat je niet in je matje komt te schuren.
daniel16 said:ké thnx man) en dus na de laag polyhars plamuur over alles en matjes enz mogen niet zicht baar zijn
ZIPSP|Castrol said:Weer hulp nodig.
Hele middag bezig geweest met 't roostertje. Vorm uitgemeten en uitgesneden.
Vervolgens ruw gemaakt met korrel 40, schoongemaakt, ontvet en ingesmeerd met hars; matjes ingesmeerd met hars en zo dus vast gezet. 't Verbaasde me hoe netjes en symmetrisch het vast zat.
Was gewoon goed hard geworden etc.
In de tussentijd de versteviging gemaakt zodat er minder stress op 't polyester zou komen met rijden.
Toen ik weer naar 't polyesterwerk keek zaten er wat kleine plekjes waar lucht onderzat;niets ernstig dat 't daar zat - einde van 't strookje bijvoorbeeld, maar wanneer ik m'n nagel eronder stak en lichtjes druk erop uitoefende had ik 't idee dat 't veel te makkelijk loskwam.
Uiteindelijk het hele gebeuren er weer aftrokken. Nu heb ik de vorm nog helemaal netjes, maar ik krijg 'm er niet netjes opgeharsd. Ik zal 't dus alsnog opnieuw moeten doen. Word er nu toch aardig moe van dat ik alles volgens de voorschriften doe (?) en 't vervolgens nog mislukt.
Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan en wat ik eraan kan doen?
ProjectRox said:Ben weer ff bezig geweest met mijn voorkap en dit keer met plamuur. Heb er dit nu van gefixt:
Allen wat ik nog wel ben vergeten en wel van baal zijn de kleine gaatjes bijvullen met hars:
Zou ik dat nog kunnen doen? Of is dat nu te laat? Of kan ik het gewoon wegwerken met plamuur?
DG SF2 said:Je doet inderdaad vrijwel alles goed! Ik denk alleen dat je geen rekening hebt gehouden met het laagje polyhars insmeren voordat het matje erop komt dat je deze laag zo strak mogelijk moet hebben, en met het matje erop alles een keer stevig strak moet trekken. Daarom gebruik ik ook geen kwast maar een plastic 'kammetje' wat ze ook gebruiken om de lucht onder een sticker vandaan te krijgen. Het moet er gewoon strak opkomen te zitten, want lucht ertussen kan inderdaad kut zijn.
Moet zeggen: Erg verstandig dat je het eraf hebt getrokken. Goeie keus!
ZIPSP|Castrol said:Naja, ik ga 't dan maar eens proberen met dat straktrekken. Ik heb alleen toch niet helemaal 't idee dat dat zo'n verschil zal maken, het zat immers wel netjes vast.
Het enige waarvan ik denk dat 't misschien 't probleem kan zijn is de hoeveelheid verharder die ik met de hars vermeng. Omdat 't lastiger is om 't roostertje goed op z'n plek te houden gooi ik er altijd wel een lekker toefje doorheen, zodat 't wat sneller hard is. Opzich lijkt me dit geen verschil mogen maken.
Bah, heb geen zin 't weer overnieuw te doen.
PetriK said:Daniel... je kan het gewoon niet laten he