hoogte uitlaatpoort @ hebo NG

Originally posted by vincent

en boyd,
de kop van een n.g. verschild wel degelijk bij die van de manston,
want de een heeft een dome en de ander heeft een flat zuiger dus is de vorm van de squishband ook dome of flat. snappie?

weet ik, dat bedoelde ik ook met die opmerking over die zuiger :)
 
dat hangt er van af, of je hem op je jolly wil gaan tunen of op een ik noem maar wat ''c20''
de uitlaat poort hoogten schelen 3.3mm van elkaar dus...

edit'' als je de toeren range van de manston wilt weten moet je ff op de hebo site kijken daar staat het
 
Originally posted by vincent
dat hangt er van af, of je hem op je jolly wil gaan tunen of op een ik noem maar wat ''c20''
de uitlaat poort hoogten schelen 3.3mm van elkaar dus...

edit'' als je de toeren range van de manston wilt weten moet je ff op de hebo site kijken daar staat het

ja jolly gaat dan aan de kant voor iets in de c20 range.....

maar het kan dus (3mm hoger) zonder dat de spoelers aangepast moeten worden?
en wat vind je verder van het ontwerp?

1045254979Picture020.jpg
 
Waarom in 1 keer 3 mm omhoog? Ik zou het in kleine stapjes doen. Dit kost wat meer tijd. Maar je krijgt dan ook meer inzicht. Misschien trekt jou setup het wel niet (of heb je met 1 mm betere prestaties). En je kan ook je timingen erbij zetten, dat zegt ook al wat meer.
 
Originally posted by Bart
Waarom in 1 keer 3 mm omhoog? Ik zou het in kleine stapjes doen. Dit kost wat meer tijd. Maar je krijgt dan ook meer inzicht. Misschien trekt jou setup het wel niet (of heb je met 1 mm betere prestaties). En je kan ook je timingen erbij zetten, dat zegt ook al wat meer.

setup die ik wil gaan gebruiken:

jolly moto
21mm DO
hebo vario
hebo koppeling
std membraan
std ontsteking
std cdi
hebo krukas

ik zou niet weten wat de timing is.....
 
Blij maar lekker van die cilinder af , tenzij je een andere uitlaat koopt. De Jolly is op mina gewoon een kutuitlaat op 70cc.
Dit heb ik en anderen al vele malen gezegt. Maarja eigenwijs die mensen van tegenwoordig
 
Inclusief bevels is de std uitlaatpoort van een NG 19,5mm hoog. Ik weet niet psies hoeveel mm die bevels zijn maar ik gok iets van 0,5mm ??? Naja maakt ook niet zo heel veel uit, want als jij gaat frezen maak je toch geen bevels.

Als jij hem dan dus 3mm omhoog gooit, en jij denkt dus dat hij nu 19,5mm is, en je gooit hem dan 3mm omhoog kom je op 22,5 uit, en dat is echt veel te veel. Zelfs met C20.

Ik zou hem met Jolly op MAXIMAAL 19,5 zetten, exclusief bevels. Dus gewoon bevels eruit werken. Of gewoon zo laten, toerenbeukertje is het niet...

Verder de vorm van de Manston aanhouden, en idd richting de 50mm breed.
 
Originally posted by Sjoerd
Inclusief bevels is de std uitlaatpoort van een NG 19,5mm hoog. Ik weet niet psies hoeveel mm die bevels zijn maar ik gok iets van 0,5mm ??? Naja maakt ook niet zo heel veel uit, want als jij gaat frezen maak je toch geen bevels.

Als jij hem dan dus 3mm omhoog gooit, en jij denkt dus dat hij nu 19,5mm is, en je gooit hem dan 3mm omhoog kom je op 22,5 uit, en dat is echt veel te veel. Zelfs met C20.

Ik zou hem met Jolly op MAXIMAAL 19,5 zetten, exclusief bevels. Dus gewoon bevels eruit werken. Of gewoon zo laten, toerenbeukertje is het niet...

Verder de vorm van de Manston aanhouden, en idd richting de 50mm breed.

eehumm, als hij em nu al op 19.5 heeft, en hij doet em nog 3 mm hoger dan komt ie op 16.5mm.... Dus wat ik bedoel sjoerd, het gaat de andere kant op. of maak ik nu een denkfout.
Verder, 16,5mm, dan moet je ongeveer een uitlaat hebben die 16-17k maakt, onzin dus.
 
wel een denkfoutje dus, ik dacht dat je et had over de afstand tussen bovenkant van de uitlaatpoort en het cilinderdeck. maar jij bedoelt dus de uitlaatpoort zelf
 
Originally posted by JohnB
Blij maar lekker van die cilinder af , tenzij je een andere uitlaat koopt. De Jolly is op mina gewoon een kutuitlaat op 70cc.
Dit heb ik en anderen al vele malen gezegt. Maarja eigenwijs die mensen van tegenwoordig

daarom zei ik net al, als dat het geval is dan gaat die jolly aan de kant voor iets hoogtoerigers
 
Originally posted by Sjoerd
Inclusief bevels is de std uitlaatpoort van een NG 19,5mm hoog. Ik weet niet psies hoeveel mm die bevels zijn maar ik gok iets van 0,5mm ??? Naja maakt ook niet zo heel veel uit, want als jij gaat frezen maak je toch geen bevels.

Als jij hem dan dus 3mm omhoog gooit, en jij denkt dus dat hij nu 19,5mm is, en je gooit hem dan 3mm omhoog kom je op 22,5 uit, en dat is echt veel te veel. Zelfs met C20.

Ik zou hem met Jolly op MAXIMAAL 19,5 zetten, exclusief bevels. Dus gewoon bevels eruit werken. Of gewoon zo laten, toerenbeukertje is het niet...

Verder de vorm van de Manston aanhouden, en idd richting de 50mm breed.

aan hoeveel mm ophoging denk jij dan als er een uitlaat ala c20 onder hangt? en 3mm hoger dan zit je bijna op de hoogte van de manston.... en die draait toch ook gewoon goed op c20 ?
 
Back
Top