uitlaatpoort

dna_mario

Well-Known Member
sommige hoogtoerige 2taktmotoren van bv tuinwerktuigen hebben zo een uitlaatpoort

voorwat is dit goed , is het voor de uitlaatgassen sneller richting uitlaat te late stromen ivm hoger toerental ? moest je dit toepassen op een scootercilinder , zou dit prestatie vermindering of vermeerdering geven ?

bv : voor vlinderpoort
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je naar de state of tune kijkt van een hoogvermogende scoot of GP racer (die dit niet hebben) invergelijking met zo'n tuinwerktuig denk ik dat we een duidelijke conclusie hebben.
 
Dit doen ze om de drukpuls in de uitlaat te laten afnemen. Hierdoor daalt ook het te produceren dB's
 
tuinwerktuigen zijn niet gemaakt om een hoog vermogen af te leveren dus denk niet dat je hier iets mee zal bereiken indien je het gaat testen ... bovendien lijkt et me een hoop freeswerk
 
Big B NRG said:
Jongens wat een discussie x|

Over tuinbouwmotoren...

Dit is een SCOOTERFORUM :rolleyes:


Er word toch gevraagt of het misschien zinvol zou zijn deze poort in een scooter cilinder aan te leggen?
Sprintframes/wheeliebars worden imo ook afgeleid van de topfuel dragracers.
Het gaat om het principe.
 
A-Bizar said:
Er word toch gevraagt of het misschien zinvol zou zijn deze poort in een scooter cilinder aan te leggen?
Sprintframes/wheeliebars worden imo ook afgeleid van de topfuel dragracers.
Het gaat om het principe.


Jawel, maar daar gaat het om preformance toepassingen. Tuinapparaten, zijn niet echt high end..

Maar goed.
 
Big B NRG said:
Jongens wat een discussie x|

Over tuinbouwmotoren...

Dit is een SCOOTERFORUM :rolleyes:


ik vroeg het me ook aleen maar af ...
tuinbouw motortjes waar deze poort opzit draaien veel meer toeren als een scooter ,dus mss ...
 
Back
Top