hoog toerental

mijn Kymco Grand Dink 70cc 2 takt ( pas aangekocht) met 15.000 km loopt 80 km/u maar dan wel aan 9000tr/min; loopt zelfs bij ca 40km/u in redelijk hoog toerental; heb geen ervaring met vario-scooters;
 
Advertisement - register to remove this

zwaardere rollen
hartelijk dankbaar; heb je enig idee welke specifieke rollen?
de vorige eigenaar en zijn echtgenote waren nogal zwaar van gewicht en om toch redelijke snelheid te halen met 2 personen, hebben ze een 70 cc kit laten plaatsen; ze namen die Grand Dink Kymco 2takt mee op vakantie in de Camper;
gezien het hoge eigengewicht van de scooter en de beide (zware passagiers) zijn er misschien toen rollen ingeplaatst die een hoge trekkracht kunnen zorgen ..... alles samen zal het toch wel 200 kg aan passagiers + eigen gewicht van de scooter, een echte gewicht geweest zijn;
dat zou kunnen verklaren dat de dealer zeker wou zijn van voldoende trekkracht en daarom heeft gekozen voor lichtere rollen... (??)
 
Zou kunnen. Met 10 seconden google werk weet je welke maat rollen erin moeten en het gewicht kan je alleen maar bepalen door te kijken wat er nu in zit. Het zou ook kunnen dat ze alleen maar een grotere cilinder erop hebben gezet en niet de overbrenging daarop aangepast hebben
 
Zou kunnen. Met 10 seconden google werk weet je welke maat rollen erin moeten en het gewicht kan je alleen maar bepalen door te kijken wat er nu in zit. Het zou ook kunnen dat ze alleen maar een grotere cilinder erop hebben gezet en niet de overbrenging daarop aangepast hebben
bedankt voor de info; en de overbrenging bij dergelijke scooter kan door lichtere of zwaardere rollen worden aangepast?
 
ik ben zeer geholpen met de link om werkplaatshandboed Kymco te kunnen downloaden; waarvoor hartelijk dank;
ik ben eigenlijk niet zo goed thuis in die materie om zoiets op te zoeken; (ben 68j);
is er ook een dergelijke link voor downloaden ter beschikking van een HONDA PANTHEON FES 150cc 2takt bwj 07/2000 ?
ik heb er zo een staan die lang heeft stilgestaan, maar nog maar 20.000 KM gelopen heeft; maar hij start zeer moeilijk !
met een werkplaatshandboek zou ik zeer geholpen zijn; heb al carburator gereinigd; door die bio-toevoegingen (ethanol) in de benzine blijven er resten achter in het brandstofsysteem bij langere stilstand; naar het schijn heeft SHELL Vpower 98 benzine GEEN toevoegingen van ethanol;
nadeel van zo een Honda Pantheon vind ik dat hij geen kickstarter heeft; is dit eventueel toch te installeren?
ik heb nadien die Kymco Grand Dink 80cc aangeschaft omdat die Honda zo slecht in gang gaat; maar is eigenlijk zonde om hem niet te gebruiken gezien zijn goede staat;
alvast bedankt ! Lambert Rooijmans lambert.rooijmans@gmail.com
 
Back
Top