Honda <> Derbi <> AM6

AM6 vind ik toch veel pretigger, Derbi blok trilt te veel, in AM6 blok zit een tegengewicht ( zuiger boven, gewicht beneden, zuiger benden gewicht boven 8P ) En rijd toch veel lekkerder ! Hier in Frankrijk, kan je net zo veel voor AM6 als voor derbi blok krijgen ! Soms zelfs nog betere spullen voor derbi, dan AM6 |(
 
Originally posted by sr-johan
zwakke krukas. zwakke koppeling. iets wat vreemde versn bak maar dat went zo.

BS man, krukas is best te doen de origineele !!! Ken een vriend, heeft meerdere 75cc's gehad, en heeft de krukas iig 30 000km uitgehouden 8P was dat ie de lagers ging vervangen ( 2de keer ) dat ie de krukas ook maar meenam, maar had nog bijna géén speeling !!! Bak hangt er maar vanaf ! Je hebt de gewoone en de Silver edition, silver is klote, gewoon is goed ! Spreek hier met ervaring, ik heb ze allebij op 2 verschillende brommers hier zitten !

Keb nu een originele koppeling, heeft ook al 10 500km uitgehouden ! AM6 is wel gevoelig met opvoeren, en heeft dan wel virusjes !!! Maar als je de boel veranderd, no problemo
 
am6 krukas is zeer sterk ja :)

vriend van me rijd onder andere een mhr70 rep en gianelli uitlaat op RS staat al 30.000 km op het tellertje, nog niks geen raar geluidje.

derbi.. het trilt me teveel :p , zitpositie is ook ongeloofelijk shit. maar dat moet denk ik wennen.
 
Originally posted by Buubdaman
tussen de benen van zijn moeder ?:)

voordelen AM6 = veel voor te verkrijgen, goed blok mist aangepast, ik rij zelf met AM6 en bevalt zeer goed, maar koppeling is niet super...
laten aanpassen voor een extra plaat is tegenwoordig geen werk meer...

voordelen derbi = koppeling is veel fijner. maar is daarentegen weer minder voor te krijgen, hoewel dat wel gaat komen denk ik.
aanbod voor derbi is allang evengroot als am6...

honda heb ik geen ervaringen mee, behalve nsr80, en die reed wel leuk, maar reed ik finaal zoek met mn RS80 (ong zelfde setup)
ja hoor...een rs vergelijken met een nsr80 8P...
 
een AM-6 en een Derbi zijn ook andere vernellingsbakken en overbreningen voor te krijgen , honda is ook wel veel voor maar ik zou gaan voor minarelli of derbi ,zijn allebei gemakkelijk blokken en is reuzeveel voor te krijgen!
 
ik zou voor een derbi blok gaan.
het heeft de meeste voordelen.
t is een betrouwbaar blok.
er is genoeg snel spul voor te krijgen.
enz. enz.
als je een am6 blok gaat rijden, kun je er bijna zeker van zijn dat je gekloot krijgt met je versnellingsbak.
k vind persoonlijk dat de derbi blokken betrouwbaarder zijn (ook al rijd ik zelf met am6)

als je met een derbi blok gaat rijden, moet je een x bij 'veldt racing parts' (Cees Veldt) in ophemert langsgaan.
hij racet zelf ook, en hij zal binnenkort ook meedoen aan de SM cup.
 
ik zou voor een derbi blok gaan.
het heeft de meeste voordelen.
t is een betrouwbaar blok.
er is genoeg snel spul voor te krijgen.
enz. enz.
als je een am6 blok gaat rijden, kun je er bijna zeker van zijn dat je gekloot krijgt met je versnellingsbak.
k vind persoonlijk dat de derbi blokken betrouwbaarder zijn (ook al rijd ik zelf met am6)

als je met een derbi blok gaat rijden, moet je een x bij 'veldt racing parts' (Cees Veldt) in ophemert langsgaan.
hij racet zelf ook, en hij zal binnenkort ook meedoen aan de SM cup.
 
ik heb alleen op met am-6 gereden, maar ik vind dat je moeilijk kunt zeggen dat am-6 klote is of dat derbi dat is. je hebt gewoon soms pech bij sommige blokken. en je moet er van uitgaan dat de blokken toch compleet aangepast worden.
 
Dit blijft toch leuk he :D De een vind de Derbi goed en de ander Am6 blok.
Zelf zou ik het niet weten want ik heb ze nog nooit naast elkaar gezien en kan daarom ook moeilijk vergelijken.
Weet wel dat derbi rijders er altijd een hoop werk van maken om AM6 blokken af te kraken :D

Nog even een puntje: hyperracing jij zit de bak af te kraken maar ik weet dat iig Jos Dijkman dit perfect op kan lossen.
De Jager kan dit ook want die reden afgelopen seizoen ook in de Top 5 iig van de Expi klasse. En er zat ook altijd minstens 1 Derbi bij als ik me niet vergis?

Ik trek deze conclusies na het zien van een paar races dus ik weet niet of ik het echt bij het rechte eind heb.
 
Back
Top