Honda <> Derbi <> AM6

Nadeel?
Qua power niet echt ivo,die cilinder kan je supersnel maken.
Qua slijtage wel helaas.
De rjr cilinder is slijtvaster maar daar heb ik er al wat van op de bank gehad en het vermogen......nou ja ik zeg er maar nix over.

-:-




Originally posted by Ufo
Honda is meest gebruikt. Uitlaat laat je maken, dus das geen punt. Nadeel is wel dat je aangewezen bent op een gietijzeren honda cilinder...
 
Is dat positief of negatief over de rjr?

En ja die daytona blaast wel. Die van Hans F, heb ik mogen tunen en dat schijnt nu heel aardig te gaan met brakke wand. Laat er nu een mooi laagje nicasil in doen en dan zullen we eens zien wat het doet.

Mischien leuk om een keeer op de bank bij tino te gaan, hans?
 
Nou ivo,dat wat ik gezien heb was niet erg positief,en zeker niet als je naar prijs/vermogen verhouding gaat kijken.
Cilinder kost 750 eurie,tja en als je dan maar 13-14 pk trekt na veel getest vind ik het niet erg positief.
Ken drie mensen die er een hebben.
Allen hetzelfde.
Geef mij die good old gt4 cilinder maar.
Dan maar ijzer maar goed tot 18pk.

PS:Misschien zijn er anderen die er wel een goed vermogen uithalen ,kweet het niet......

-:-
 
Nou ik ken de persoon die mallen voor de RJR cilinder maakt. Hij raced er zelf mee. En die krijgt er wel wat meer dan 13-14 pk uit. Maar op wat voor een bank weet ik niet. Maar ik denk niet dat Rob Jacobs zelf door geluk 4e is geworden in het kampioenschap. Dus op zich zal de cilinder wel goed zijn denk ik.
 
Ik zeg ook niet dat het troep is.:)
Tis niet om af te zeiken,ik vertel alleen de ervaringen van de mensen die ik ken die ermee rijden.
Er zal ongetwijfled wel een goede combi te vinden zijn.
Alleen die prijs ,my god........daar heb je 3 gt4 cils voor.

-:-
 
Nee ik ving het ook niet op als afzeiken hoor. Maar inderdaad de prijs is inderdaad aan de stevige kant. Maar op zich valt het best mee. Ik had op mijn minarelli blok de oudere versie Bidalot cilinder en die was om en nabij net zo duur
 
een maat van mij zit ook in die racerij en had altijd een nsr 50 zelf getuned. het leverde maar liefst 18,8 pktjes zeer fijn maar van wat ik van hem gehoord heb en wat ie nu ook gaat doen is dat een am 6 betur is meer pktjes uit halen enzo. volgens hem. kost wat meer maar dan heb je ook wat. een andere kerel in de racerij had het ook en bij hem (na veel tuning en knutsel werk) leverde het blokje toch 20.7á21 pktjes op. hoe hij het doet moet je me nie vrage maar t is wel goed!
 
Originally posted by Ponny Power
een maat van mij zit ook in die racerij en had altijd een nsr 50 zelf getuned. het leverde maar liefst 18,8 pktjes zeer fijn maar van wat ik van hem gehoord heb en wat ie nu ook gaat doen is dat een am 6 betur is meer pktjes uit halen enzo. volgens hem. kost wat meer maar dan heb je ook wat. een andere kerel in de racerij had het ook en bij hem (na veel tuning en knutsel werk) leverde het blokje toch 20.7á21 pktjes op. hoe hij het doet moet je me nie vrage maar t is wel goed!

Ow ja heh :| Ga lekker ergens anders zwetsen ofzo... je moet het over Wind hebben, en die heeft dat dus echt niet gehaald.... :\
 
Nee joh Ponny..die gaat voor de 18 PK met zijn Am6 dus wat jij zit te verkondigen klopt weer voor geen meter, Vraag me af waar jij met je hoofd zit?
 
tussen de benen van zijn moeder ?:)

voordelen AM6 = veel voor te verkrijgen, goed blok mist aangepast, ik rij zelf met AM6 en bevalt zeer goed, maar koppeling is niet super...

voordelen derbi = koppeling is veel fijner. maar is daarentegen weer minder voor te krijgen, hoewel dat wel gaat komen denk ik.

honda heb ik geen ervaringen mee, behalve nsr80, en die reed wel leuk, maar reed ik finaal zoek met mn RS80 (ong zelfde setup)
 
Ponny dewd doe ff chill man!
Hij zit een stuk langer op het forum en heeft een stuk meer verstand van zaken dan jou...

18,8 pk is gewoon bs.!
 
Back
Top