Honda mt 5 harder laten trekken

mierlodaanvan

New Member
Hallo,

Ik heb recent mijn honda mt5 project afgerond en had als bedoeling hem zo origineel mogelijk op te bouwen (frame en framedelen gespoten/gepoedercoat, blok gereviseerd, nieuwe 17 inch Araya en DID velgen, etc.) Het is een nederlandse mt5 uit 1980 met een 4 bak, een HM166 cilinder en een 12 mm carburateur. Maar ik heb wel al een uitlaat met dikke bocht en een dikke luchtfilterslang. Zo loopt hij nu dan ook rond de 55 kmh. Deze topsnelheid hoeft van mij niet veel hoger te zijn (max 60 kmh vind ik al zeer goed). Maar ik zou graag willen dat hij wat harder trekt. Heeft iemand wat vlugge tips wat de brommer harder zou kunnen laten trekken? Ik weet ook niet of het mogelijk is wat ik wil. Ik hoor het wel.

Gr.
Daan
 
Advertisement - register to remove this

je kan proberen om je achter tandwiel maatje groter te maken en voor kleiner waarschijnlijk trek je dan wat sneller op of je doet een grotere carb met powerfilter alleen maakt dat wel veel lawaai en merk je bijna niet dat ie sneller optrekt. ik weet niet of je je prop er al uit hebt maar als je die er uit haalt kan je ook wat sneller gaan
 
je kan proberen om je achter tandwiel maatje groter te maken en voor kleiner waarschijnlijk trek je dan wat sneller op
Je trekt wat sneller op maar ook je top wordt lager, tenzij je nu met ondertouren op top rijdt omdat de motor de huidige overbrenging niet trekt.
Verder als je te klein voor of te groot achter gaat met je tandwielen kan het zijn dat de brommer op op top overtoeren maakt.
 
Last edited:
Je trekt wat sneller op maar ook je top wordt lager, tenzij je nu met ondertouren op top rijdt omdat de motor de huidige overbrenging niet trekt.
Verder als je te klein voor of te groot achter gaat met je tandwielen kan het zijn dat de brommer op op top overtoeren maakt.
daar heb je gelijk in dat was ik even vergeten, maar als hij 1 maatje grotere achter tandwiel doet denk ik niet dat hij gelijk overtoeren maakt toch.
 
Back
Top