Honda <> Derbi <> AM6

Dit blijft toch leuk he De een vind de Derbi goed en de ander Am6 blok.
Zelf zou ik het niet weten want ik heb ze nog nooit naast elkaar gezien en kan daarom ook moeilijk vergelijken.
Weet wel dat derbi rijders er altijd een hoop werk van maken om AM6 blokken af te kraken

Nog even een puntje: hyperracing jij zit de bak af te kraken maar ik weet dat iig Jos Dijkman dit perfect op kan lossen.
De Jager kan dit ook want die reden afgelopen seizoen ook in de Top 5 iig van de Expi klasse. En er zat ook altijd minstens 1 Derbi bij als ik me niet vergis?

Ik trek deze conclusies na het zien van een paar races dus ik weet niet of ik het echt bij het rechte eind heb.

9||6
 
ik moet ff snel me rijbewijs hebben moet ik ff langs jos dijkman gaan inderdaad hoorde dat die er nog iets op wist met de schakelas ben ik wel benieuwd naar.
Het afkraken van de bak vindt ik altijd erg leuk door derbi rijders maar bij debri zit je ook soms tussen de versnelling hoor.
blokje zelf oogt wat fragiel op sommige plekken verder sommige dingen bij derbi zijn goed maar af en toe het echt geen doordacht blok lijkt het wel.
ach ja ik heb ervaring met beide en ik blijf lekker bij me vertouwde am6je.
het constateren van een probleem en hier op afkraken vindt ik beetje vaag vaak ligt het er ook aan hoe mensen met de blokken om gaan
 
Originally posted by goot

het constateren van een probleem en hier op afkraken vindt ik beetje vaag vaak ligt het er ook aan hoe mensen met de blokken om gaan

Soms ook door problemen die mensen in hun omgeving hebben gehad met de blokken, mjah das eigenlijk ook weer een vorm van hoe ga je ermee om.

Vaak komen die problemen dus van het internet af en worden ze kwakkeloos overgetypt door mensen die zelf nog nooit iets dergelijks hebben gehad. Het doel van de topicstarter was om te gaan racen, om een blok raceklaar te maken zijn er een hoop aanpassingen nodig binnen en buiten het blok waarmee 90% van de problemen vaak al gelijk opgelost zijn.

Een handig advies is ook om bij dealers zoals de Jager, Dijkman en misschien ook nog wel Koopmans oid(Weet niet in wat voor mate hun bezig zijn met schakelbrommers en hun kennis daarover?) langs te gaan en gewoon vragen om tips.
Tips willen ze altijd wel geven want daar zit hun geheim niet in lijkt mij?
Als je daar de onderdelen ook nog weg haalt zijn ze vrijwel zeker bereid tips te geven:*

Ik heb BTW ook al veel mensen de mond gesnoerd die commentaar hebben op de voor en nadelen van blokken en onderdelen;) Denk dat Goot hierboven dat ook wel een paar keer heeft gedaan:p
 
ik heb ook ervaring met beide blokken (am6 en derbi) maar ik had met die am6 veel meet kleine kut geintjes... dan dit weer zomaar stuk dan dat weer.. een of andere kering voor et koelvloeistof tege te hoewe dat et niej in je bloke olie komt.. stuk enzow en k heb nu een derbi maar dat blok bevalt puur beter en heb standaard al een 80cc krukas.. maar ik zou voor derbi gaan..
 
ElmoRS said:
Soms ook door problemen die mensen in hun omgeving hebben gehad met de blokken, mjah das eigenlijk ook weer een vorm van hoe ga je ermee om.

Vaak komen die problemen dus van het internet af en worden ze kwakkeloos overgetypt door mensen die zelf nog nooit iets dergelijks hebben gehad. Het doel van de topicstarter was om te gaan racen, om een blok raceklaar te maken zijn er een hoop aanpassingen nodig binnen en buiten het blok waarmee 90% van de problemen vaak al gelijk opgelost zijn.

Een handig advies is ook om bij dealers zoals de Jager, Dijkman en misschien ook nog wel Koopmans oid(Weet niet in wat voor mate hun bezig zijn met schakelbrommers en hun kennis daarover?) langs te gaan en gewoon vragen om tips.
Tips willen ze altijd wel geven want daar zit hun geheim niet in lijkt mij?
Als je daar de onderdelen ook nog weg haalt zijn ze vrijwel zeker bereid tips te geven:*

Ik heb BTW ook al veel mensen de mond gesnoerd die commentaar hebben op de voor en nadelen van blokken en onderdelen;) Denk dat Goot hierboven dat ook wel een paar keer heeft gedaan:p

respect voor jou en maarten trouwens dat jullie dat nogsteeds doen :)
ik erger me altijd kapot aan dat soort mensen.

dijkman geeft overigens de voorkeur aan schakels.
hij heeft dat altijd gedaan en verkiest ze daarom ook boven scooters.
imo past hij daarom ook zeker in het rijtje bij de jager.
 
Thx voor het complimentje, jij bent ook 1 in het rijtje waar ik altijd met veel intresse de reply's van leest. Je bent 1 van de mensen die goed verstand heeft van de dingen waar die over praat :)

Jos Dijkman is een supervent, heeft dezelfde instelling als mij dat je niet alles van te voren moet gaan afzeiken maar eerst testen en dan je bek open trekken. Vind zeker dat ie in het straatje bij De Jager en nog een aantal top brommerzaken past, dat hebben ze de afgelopen paar weken weer laten zien met een 2de plek op Jubbega en een 1ste en 3de plek afgelopen weekend :)

En dat is Am6 ;)
 
Laten we het erop houden dat ieder blok zijn voor en nadelen heeft, de ene geeft nou eenmaal de voorkeur aan am6 en de ander voor derbi.

Volgens mij is het ook gewoon zo, dat mensen een blok goed vinden omdat z enou eenmaal de brommer hebben waar het blok onderzit.

Stel dat er onder derbi een am6 blok had gezeten, en onder bijv. rieju een derbi blok... Dan was het verhaal precies andersom geweest, derbi rijders die am6 dan goed zouden vinden en omgekeert.

Wat ik dus wil zeggen:p...is dat mensen naar de brommer kijken en niet naar het blok...en daaruit hun mening trekken.
 
probleem is dat de "beter" zowiezo subjectief is. Dat verdwijnt als je dingen op specifieke punten met elkaar gaat vergelijken. Beter waarin? De ene hecht veel waarde aan iets, wat een ander totaal niet belangrijk vind. Een objectieve optelsom maken van een totaalplaatje is dus derhalve onmogelijk.
 
ik hem de reply's van de mensen hier boven gelezen met veel intresse. Als ik mijn gedacht mag zeggen zou ik voor een am-6 of derbi blok kiezen. is even veel voor te krijgen. en als het voor te racen gaat dienen. kunne de min punten van deze blokken altijd weg gewerkt worden.
maar het is niet alleen het blok dat moet functioneren in de race. De wegliging en de zitpositie komen ook aan de pas.
Nu zou ik nog aan vraag aan jullie willen stellen naar welke brommer gaan jullie da grijpen. om met te beginnen en aan te passen.

btw zo tussen door in belgie is de snelste schakel in de race een am-6 blok met een bidalot 50cc cilinder, zelf berekende uitlaat en dit is dan getuned bij lucien wouters (zeer goede tuner, maar ook duur, kent zijn vak)
 
momenteel rijd de kopman 50/50 derbi/AM6 op kop in de expi klasse. Andre Karsten rijd met een derbi blok en heeft daarmee de snelste machine tot zijn beschikking, De man die het meeste wint rijd naar mijn weten met een AM6 blok
 
joop timmer said:
momenteel rijd de kopman 50/50 derbi/AM6 op kop in de expi klasse. Andre Karsten rijd met een derbi blok en heeft daarmee de snelste machine tot zijn beschikking, De man die het meeste wint rijd naar mijn weten met een AM6 blok

Nope. Walter Bek rijdt met een Honda blok. De oud kampioen (Dennis Poldermans) reed met een AM 6 blok.
 
big engine team said:
btw zo tussen door in belgie is de snelste schakel in de race een am-6 blok met een bidalot 50cc cilinder, zelf berekende uitlaat en dit is dan getuned bij lucien wouters (zeer goede tuner, maar ook duur, kent zijn vak)

Ja gast kent wel iets van blokjes :)
 
maar toch ik zelf heb een derbi, en vriend van me een am6

Krukas Derbi is volrond en houd met gemak een airsal 48mm(d8 74,2cc)
Krukas AM6 is volgens mij niet volrond maar hielt een polini 70 niet

Schakelen Derbi loopt echt soepel en goed
Schakelen AM6 vind ik kutter dan een Zundapp

Am6 is wel wat rustiger kwa trillingen maar dat is voor iedereen anders, mij boeit t niet dat me derbi lekker trilt :p

Ja en dan heb je nogaltijd wat kwaliteits verschillen, maar waar is dat niet.

Maar toch kan je een derbi blok vergelijken met een zundapp blok, bijna niet kapot te krijgen en versnellingsbak ook niet!
 
Lees de eerste post nog eens.....het gaat hier om de racerij.

Dus alle zwakheden zoals ze in een de standaard blokken zitten worden helemaal weg gewerkt tijdens het raceklaar maken.

Dit topic is al een stapje verder, een derbi blok, am6, honda, whatever zijn allemaal top blokken...denk dat het beter is om te kijken naar het aanbod van onderdelen voor de blokken, wat het lekkerste werkt ipv door te jengelen over de minpunten van de standaard blokken.

We weten nu zo langzamerhand wel dat derbi blokken voor de derbi rijders beter zijn dan de AM6 blokken en andersom.

Als je nu kijkt naar de sobw klasses zoals de Expi en Formule en wat voor mengelmoes van blokken het in de...nou pak hem beet top 6/7 zit dan zijn het am6'jes, derbi's ,honda's ,kriedlers , zundapps en een enkele keer een blok zoals het oude yamaha tzr blok dat je tegen komt.

Heb je de skills om een blok goed en snel lopend te krijgen en een goede racer op te kunnen bouwen, kan je goed sturen en heb je de juiste parts dan ben je binnen
 
Back
Top