home tuned aerox

MHRntt

TJ-tuning
Het gaat hier om scooter van vriend van mij (yamaha aerox), hij wil hier nu een prject mee gaan beginnen. Hij reed rond met mhr 70 rep, 21mm dellorto + malossi power filter, delta clutch, mhr vario, jolly moto pijp en rest standaard.
Nu waren de lagers en krukas best gaar aan het worden en zijn we maar begonnen met blok opknappen.
Hier staat scoot bij mij in schuur:

niek1.jpg


Oude en nieuwe krukasje, malossi rhq pen 12:

niek2.jpg


Blokje aan het schoonmaken:

niek3.jpg


Uitlaat die niet zo best onderhouden is :D :

niek4.jpg


Hier na heel wat schuurwerk, begint hij er wat beter uit te zien:

niek8.jpg


Hier zijn we begonnen met blok bij te werken:

niek6.jpg


Hier het afwerken:

niek7.jpg


En hier is ie bijna klaar om weer in elkaar gezet te kunnen worden:

niek5.jpg


Dit was het voor even, blokje word zo in elkaar gezet. Dan volgt er weer een update van wat er gedaan is enz.

Zoals je ziet beginnen we eerst met motorische gedeelt en daarna gan we het uiterlijk aan passen.
Doel is om zoveel mogelijk te vermogen eruit e halen door zelf dingen uit te proberen.

Setup op dit moment:
- MHR 70 rep hometuned, met pen 12 enkele zuigerveer vertex zuiger.
- home tuned carters
- Malossi rhq pen 12 as met verse skf c4 lagers
- Jolly moto uitlaat
- 24mm mikuni flatslide met malossi power filter.
- MHR 2000 vario
- Overrange (met pia poelies)
- Delta clutch

Later worden er nog dingen aangepast aan setup.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Leuk projectje, maar lijkt het je geen leuk idee om het blokje een straalbeurtje te geven?... ziet er gelijk stukken beter uit!
 
Zeker ja, heeft ie verder nog nooit schoongemaakt. Ben nu andere plaatjes aan het uploaden, blok zit nu in elkaar.

Binnenkort keertje als er weer wat te doen is.
 
Hier de nieuwe foto's van het blok in elkaar:

niek9.jpg


niek10.jpg


niek11.jpg


Vanavond gaan we blok er weer onder hangen en uitlaat verder doen. Dus binnenkort weer nieuws.
 
Last edited:
tip voor schoon maken van je blok : gebruik motip remreiniger :p werkt echt perfect voor de rest ziet het er goed uit

mzzks polak
 
die rep op standaard as en standaard lagers? hoeveel had ie ermee gelopen toen die die rep eronder zat, en hoeveel had ie toen met die rep gereden?
 
Goed smeren en geluk hebben 8)
Maar nu was krukas ook wel echt aan vervanging toe :D. Hij heeft er toch dik jaar mee gereden en vaak niet eens goed warm gereden.
 
Hij heeft nu besloten om over tijdje als andere spullen komen, het blok toch te laten stralen :)

Blok hangt er nu weer onder en uitlaat is klaar:

niek12.jpg
 
Last edited:
Misschien ideetje om je demper te polijsten? Had ik ook gedaan bij m'n Jolly.. ERG mooie uitlaatjes zijn dat trouwens, jammer dat ze het niet zo goed doen op snellere cilinders, maar op MHR Rep is het een van de beste uitlaten, presteerde stuk beter als EVO pijp.
 
Originally posted by monstaboy
Misschien ideetje om je demper te polijsten? Had ik ook gedaan bij m'n Jolly.. ERG mooie uitlaatjes zijn dat trouwens, jammer dat ze het niet zo goed doen op snellere cilinders, maar op MHR Rep is het een van de beste uitlaten, presteerde stuk beter als EVO pijp.


Heb je dit getest op de testbank? want geloof me dan komt de jolly er echt niet zo best uit.
 
Nee dat heb ik niet.. maar het verschil was duidelijk, heb alleen de EVO pijp gekocht met oog op de toekomst zeg maar. Op een middel-snelle cilinder zoals MHR Rep presteert ie een stuk beter als de EVO pijp, en ook als een TP Nardo, getest op zowel MHR-rep als Gilardoni.
 
Back
Top