This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoeveel Km kan je op een tank benzine rijden.

Nu heb ik een andere scooter, ik ga hem zo aftanken en schrijf de kilometerstand op, dan na x aantal kilometers tank ik weer af. Afgelegde kilometers delen door de verbruikte liters is t verbruik.

Beste lijkt mij om dit 2 of 3x te herhalen.
Geen idee wat de tankinhoud van Peugeot Vivacity snorscooter is. Ga ik googlen.
 
Last edited by a moderator:
Zeker! Hoe vaker je het doet en daar het gemiddelde van trekt des te correcter het antwoordt.
 
Zeker! Hoe vaker je het doet en daar het gemiddelde van trekt des te correcter het antwoordt.
Ik roep ff alle leden op om mee te doen. Zodat we gelijke scooters, of motor blokken kunnen vergelijken
 
Yamaha Neo's tweetakt
DR70 70cc
Dell'orto 17.5mm carburateur
Leovinci Touring uitlaat


Ik hou dan niet bij hoeveel kilometer ik precies op een tank rij, maar bereken elke tankbeurt hoeveel ik verbruikt heb.

Ik rij ongeveer 1 op 30 als ik gewoon 50/60 rij.
 
Doe je goed met een 70cc, toen ik op mijn derbi 70cc had zitten reedt ik met geluk 1/12.
 
Ja je moet wel echt geen gas geven, dan zie je de meter gewoon omlaag vallen.
Hahaa, ik heb geen meter, wel een lampje! Dus nu is mijn tank vol, en na gewoon gebruik tank ik opnieuw, zal zijn als t lampje brandt.
Dan reken ik t verbruik uit, voor het forum maar hoofdzakelijk eigen belang
 
Ik rij ongeveer 1:44
169km met 3,81liter.
Ik zou dus ongeveer 220km kunnen rijden op een volle tank.
Alleen de meter wijkt erg af.
Het zou een 5,2 liter tank zijn, wanneer de wijzer half in het rood staat ga ik meestal tanken en dan gaat er meestal rond de 3,5 liter in.
Het betreft een Sym Fiddle 2 Euro4 van 2019
 
Ik roep ff alle leden op om mee te doen. Zodat we gelijke scooters, of motor blokken kunnen vergelijken
Ik blijf met de Vivacity op de kettingzaag olie op 1:23

Nu is de olie vervangen en mijn tank vol verse benzine
 
Yamaha aerox 2010 2takt, yasuni r 50cc 12mm carb, 7liter tank.
Ik rijd er gemiddeld 120-140km op, dus dat is maximaal 1:20
 
Ik blijf met de Vivacity op de kettingzaag olie op 1:23

Nu is de olie vervangen en mijn tank vol verse benzine
Nu met goede olie was mijn laatste verbruik 1:29, wat mijn gemiddelde van 1:23 omhoog trok naar 1:25