Met hoeveel KM p/u kan je hoofd iets raken tot deze barst?

Wat schat je ?

  • 15 KM p/u

    Votes: 62 34.1%
  • 20 KM p/u

    Votes: 38 20.9%
  • 25 KM p/u

    Votes: 34 18.7%
  • 30 KM p/u

    Votes: 24 13.2%
  • 35 KM p/u

    Votes: 6 3.3%
  • 40 KM p/u

    Votes: 18 9.9%

  • Total voters
    182
Ik denk 35, 25 zeker niet, want anders zouden mensen met een snorscootertje of iets dergelijke ook een helm op moeten lijkt me.
 
denk aan die gast bij formule 1, met een vlieg in zn oog....
dat lijkt me alsof er iemand met een plastic kogeltje op je oog schiet... :S

wanneer draag je een helm:
braverik: altijd
als je een onverantwoordelijk persoon bent die alleen maar aan eigen belang/luxe/kick/stoerheid denkt: nooit
er zit dus wat tussen in, en dat ben ik. ik draag mn helm bijna altijd. want, als iemand je doodrijdt, ben je ECHT zuur, en je geeft die persoon die jou heeft aangereden een schuldgevoelens dat wilt je niet weten.
dus als je dat bij sprints wilt doen: niet slim, maar ok. in het verkeer: bleh!!


snelheid, kan van alles zijn, sommige mensen die kunnen goed vallen, sommige weer niet, frontaal op je hoofd kan je harses al splijten bij 5km ofzo...
 
mjah, ik heb dus voor 40 gekozen, volgens mij overleeft een fietsen het wel als ie met 40 op een muur klapt, zo zacht is een schedel nog niet...

zolang er geen gewicht achter zit kan het erg veel hebben...

ik bedoel, sla met een plaat tegen je hoofd, dat gaat ook al gauw 50kmpu.... ga je echt niet dood van

voorbeeld: als je 2 meter bent en je valt (vrije val) dan komt je hoofd al met 4 m/s aan, das al 4 x 3.6 kmpu , dus +/- 15 km pu !!!
(om ff moeilijk te doen zo midden in de nacht)

en nou ga ik slapen
 
Het andwoord is 25 KM p/u

En natuurlijk is dat een gemiddelde ligt ook aan hoe en wat..

bedenk wel dat sommige 100 of 125 rijden dat is 4 a 5 maal zo hard....


greets Johnny U.
 
Het ligt helemaal aan de val.....

Sorry voor kutherrindering : Gijs reed volgens mij 100+ toen ie op zijn smoel klapte @ meeting (ede???)

Ik rij zelf ook BIJNA nooit zonder helm, heel enkele keer met afstellen......

Mensen die bijna NOOIT met helm rijden vind ik gewoon lomp :|
 
Originally posted by Estolan
Why? Adrenaline, met 145 km/h de wind door je haar is gewoon super. Risico is mega groot, dat maakt het spannend

stel een gast in oto tuft rustig met 20 over de weg en ziet je over het hoofd en vergeet je voorrang te geven en raakt je...jij vliegt met weet ik veel hoeveel kmph door de lucht en bent op slag dood omdat je geen helm droeg...

jij bent dood [vette adrenaline] en die gozer heeft voor de rest van zn leven een trouma dat ie iemand DOOD heeft gereden omdat ie je helaas over het hoofd zag.

ook je familie doe je met zoiets geen plezier...er zijn meer mensen die waarde aan jouw leven hechten behalve alleen jezelf hoor.

Originally posted by Estolan
zelfde als door de bossen skieen downhill, MTB downhill, risico dingen waar je een Kick van krijgt

doe dit dan lekker ipv onverantwoordelijk in het verkeerd doen.


normaal ben ik absoluut geen moraalridder maar als je dit ook nog een probeert te verdedigen met dat het vet is ofzo moet ik er ff iets van zeggen
 
Balck_phoenix ik ben het compleet met je eens.
Estolan, aangezien jij aan de NX gaat.... Beter draag je dan wel atijd een helm, anders zal ik persoonlijk wat draadjes demonteren ;)
 
Originally posted by chezzmo
Het ligt helemaal aan de val.....

Sorry voor kutherrindering : Gijs reed volgens mij 100+ toen ie op zijn smoel klapte @ meeting (ede???)

Ik rij zelf ook BIJNA nooit zonder helm, heel enkele keer met afstellen......

Mensen die bijna NOOIT met helm rijden vind ik gewoon lomp :|

naar mijn weten is er niemand op zn bek geklapt bij meeting ede :?
 
Originally posted by chezzmo
Het ligt helemaal aan de val.....

Sorry voor kutherrindering : Gijs reed volgens mij 100+ toen ie op zijn smoel klapte @ meeting (ede???)

Ik rij zelf ook BIJNA nooit zonder helm, heel enkele keer met afstellen......

Mensen die bijna NOOIT met helm rijden vind ik gewoon lomp :|


Scooterfeurdag 2002
 
Mjah als je met 145 per uur ergens op klapt ben je denk ik zowiezo wel dood, helm of geen helm. :p

Draag hem zelf wel altijd, op stukjes van minder dan 50 meter na dan. Als je ergens staat en je moet 20 meter verderop zijn, over de stoep bijv. Mjah dan geef je neem ik aan ook geen volgas. :p

Verder ben ik het met het antwoord niet eens!!!
Als het echt zo is, zouden people's op een snorfiets ook een helm op moeten, aangezien ze 25 gaan. Er moet toch een veiligheidsmarge zitten ??? Dus bijv. bij 30 klapt je kop kapot dan mag je 25 zonder helm. (Kan ook fout aflopen natuurlijk mjah.)
 
Originally posted by Dub
In België moeten snorfietsers dan ook een helm dragen :D

eielijk vin dik dat zo gek nog niet, want vaak is het nieyt jou schuld snapje, maar van iemand anders die gek doet... eigelijk met een fiets ook zo, als jij door een auto word geramd klapt je kop ook wel open.. dus dan kan je op je fiets ook een helm opdoen, en zelfs als je lopens bent nog!
 
Originally posted by Mol
Balck_phoenix ik ben het compleet met je eens.
Estolan, aangezien jij aan de NX gaat.... Beter draag je dan wel atijd een helm, anders zal ik persoonlijk wat draadjes demonteren ;)

DUH :)

ik zei al, met sprints rij ik echt wle met helm, tot nu toe niet aangezien hij nogal easy was ingesteld, en nog niet Vol vermogen

Voor de rest rij ik er toch nooit op, na lelystad maybe nog 3x ofzo

dus ik leenw el een helm
 
Back
Top