Met hoeveel KM p/u kan je hoofd iets raken tot deze barst?

Wat schat je ?

  • 15 KM p/u

    Votes: 62 34.1%
  • 20 KM p/u

    Votes: 38 20.9%
  • 25 KM p/u

    Votes: 34 18.7%
  • 30 KM p/u

    Votes: 24 13.2%
  • 35 KM p/u

    Votes: 6 3.3%
  • 40 KM p/u

    Votes: 18 9.9%

  • Total voters
    182

Johnny U

Danontje powerrrrrrr
Met hoeveel KM p/u kan je hoofd iets raken tot deze barst?

De reden is dat ik enkele topics zie over rijders zonder helm.
Sorry dat het misschien een beetje hard staat, maar wel een feit om te weten!!!!

Btw dit is een feitje uit de opleiding van de Nederlandse Politie Corps




Ik zal het andwoord spoedig geven :)
 
Advertisement - register to remove this

Euhm... ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij hangt dat ook af van het voorwerp waarop gebots wordt en hoe gebotst wordt.
om dat over de kwaliteit van je botten nog niet te spreken
(oude mensen-> brossere botten-> breken sneller iets)

Indien je ongelukkig op de stoeprand terecht komt is het best mogelijk dat iemand z'n schedel barst met een snelheid van 15 km/u denk ik.
Leuk weetje: In landen als denemarken moeten kinderen <12 een valhelm op tijdens het fietsen (wielrenhelm)
 
Het gaat om het gemiddelde... euhm ze hebben niet zoveel proefpresoonen...:)

En wazig ja... best wel, maar als je er goed overna denkt waarom een helm goed is...!
 
Al pleur je vand e stoep af als je stilstaat, als je maar ongelukig valt is het al gebeurd

Maar wat maakt iedereenz ich druk om andere die zonder helm rijden

tot zover deed ikd at ook, heb 2x klapper gemaakt ( met 60km/h ) gewoon goed geluk gehad want had niks

Met de sprints doe ik wel een helm op, moet zowieso, maar rijd liver zonder

Why? Adrenaline, met 145 km/h de wind door je haar is gewoon super. Risico is mega groot, dat maakt het spannend

zelfde als door de bossen skieen downhill, MTB downhill, risico dingen waar je een Kick van krijgt

ieder voor zich

DRAAG EEN HELM en wees verstandig, raad Ik iedereen aan
 
ikzelf ben met 40 kilometer per uur tegen het asfalt geklapt....

Toen had ik alleen een hersenkneuzing....(schedel was nog heel).....ik heb toen wel geluk gehad trouwens....want ik vloog 12 meter door de lucht, over de motorkap van een auto....

conclusie: mijn schedel heeft dus een redelijke klap gehad, en is nog heel :)
 
ligt er denk ik ook aan of je tegen een muur aan komt, of net tegen iets met een klein oppervlak. Want dan word alle kracht geconcentreerd op een klein punt. Eigenlijk niet te beantwoorden dus.
 
Originally posted by Estolan
Al pleur je vand e stoep af als je stilstaat, als je maar ongelukig valt is het al gebeurd

Maar wat maakt iedereenz ich druk om andere die zonder helm rijden

tot zover deed ikd at ook, heb 2x klapper gemaakt ( met 60km/h ) gewoon goed geluk gehad want had niks

Met de sprints doe ik wel een helm op, moet zowieso, maar rijd liver zonder

Why? Adrenaline, met 145 km/h de wind door je haar is gewoon super. Risico is mega groot, dat maakt het spannend

zelfde als door de bossen skieen downhill, MTB downhill, risico dingen waar je een Kick van krijgt

ieder voor zich

DRAAG EEN HELM en wees verstandig, raad Ik iedereen aan

Same here.
 
denk dat ze niet voor nix 30 km/h zones maken overal he.

Denk dan dat deze snelheid onder de gevraagde snelheid ligt, dussss........40?
 
heb niks aangeduid

je kan aan 30 vallen en paar schrammen hebben of aan 10 ergens tegenstuiten maar op een slechte plaats (neem bv je slaap) en dood zijn

iedereen moet gewoon zen helm dragen dan hoeven ze zoiest niet uit te vinden ;)




edit: heb dan toch maar 15km/h aangeduid ;/
 
Met 145 zou ik men ogen niet open kunnen hebben :D

Helemaal niet omdat ik lenzen heb :)

Moet er niet aan denken .. zie de lol er niet echt van in :?
 
Originally posted by Miksin' Mike
vind je het gek als ik je een loser noem?

ja dat zou ik gek vinden, want alsd je mijn verhaal elest zeg ik ook dat IK dat doe, maar iedereen aanraad het niet te doen

ik kick op het Risico, ik wil weten hoe ver ik durf te gaan ( vandaar dus nu NX op scooter )


Een loser heeft niks te maken of je wel/geen helm draagt

betekend dat weet ik hoeveel % van de jongeren loser zijn ( zonder gordel rijden bv ), of bellen in de auto, dat soort dingen

zelfde Prob

maar je moet het zelf weten, toch?

I go till the edge
 
Originally posted by Lieuwe
Met 145 zou ik men ogen niet open kunnen hebben :D

Helemaal niet omdat ik lenzen heb :)

Moet er niet aan denken .. zie de lol er niet echt van in :?

Was scooter aan het testen, boven de 120 zat ik wel, is gewoon cool

Btw achtbanen gaan nu ook zo hard, dus zou wel moeten kunnen met lenzen
 
wat is er nu spannend aan zonder helm rijden?|( 8P


vet man.. op mijn snorpuch rijden is veel spannender als ik met 25 op me brommer rijd...8P


dat je geen helm draagt boeit mij geen fuck... ik ga er niet dood van...
 
Ik vind iemand die zonder helm rijd dus echt 100% kansloos, en estolan, sorry, maar je spoort echtniet...

Als je zo graag een kick wil krijgen, zorg dan wel dat je het doet waar je iemand anders niet lastig mee kan vallen, want ik hoef het niet te zien als iemand zonder helm ergens tegenaanrijd...
 
nevermind guys

ik pleit hier niet om stoer te zijn ofzo, zeg ook gewoo eerlijkd at ikw eetd at het fout is, raad het niemand aan, alleen ik krijg mn kick ervan

Als jullie BaseJumpers zien die van Wolkenkrabbers afspringen, vinden jullie dat Sick, maar best bruut dat iemand zo'n lef heeft

same here. Ik hou gewoon van de Adrenaline Rush, dat hebben sommige mensen nou eenmaal ( ski ook veel Off-piste, heb wel eens paar x Downhill gedaan met MTB )

MAAR IK RAAD HET NIEMAND AAN!

ok?
 
Originally posted by Estolan


Als jullie BaseJumpers zien die van Wolkenkrabbers afspringen, vinden jullie dat Sick, maar best bruut dat iemand zo'n lef heeft



hoe kan je dat nou ermee vergelijken :rolleyes:
 
Back
Top