Originally posted by sfx
Je moet je uitlaatpoort nooit breder maken dan 70 % van diameter van je cilinder, want anders heeft je zuigerveer te weinig glijvlak en veert ie je uitlaatpoort en dat is niet fijn... Dat is het mooie van een evo, want daar zit in het midden nog een stukje dat dat tegenhoudt, zodat je uitlaatpoort extra breed kan worden gemaakt.
Originally posted by sfx
want daar zit in het midden nog een stukje dat dat tegenhoudt
Originally posted by Runner is de man
.....zit er een spijl in een MHR-R?
Mzzls
Maar fluitpoortjes hebben dus een beetje dezelfde functie, alleen wat midner beukend...Originally posted by Roadrunner
Nope....gewone ronde met 2 fluitpoortjes
Originally posted by Scooterband
Maar het gaat dus over poortoppervlakte, het maakt dus niks uit of je hem apart boven of onder breder maakt. Wat me wel opviel was dat de std cil van een neo´s veel kracht heeft en dat die uitlaatpoort van onder helemaal vlak is en van boven een beetje in een punt loopt. Hoe kan je poort er nou het best uitzien. Ik dacht haast vierkant maar dan wel met rondingen tegen het happen.
Mzl
Originally posted by Sjoerdyo
Maar fluitpoortjes hebben dus een beetje dezelfde functie, alleen wat midner beukend...
Originally posted by sfx
Je moet je uitlaatpoort nooit breder maken dan 70 % van diameter van je cilinder, want anders heeft je zuigerveer te weinig glijvlak en veert ie je uitlaatpoort en dat is niet fijn... Dat is het mooie van een evo, want daar zit in het midden nog een stukje dat dat tegenhoudt, zodat je uitlaatpoort extra breed kan worden gemaakt.
hoe kom je daar nu weer bii? Je moet breedte hebben op een bepaalde "hoogte" of "hoogtes" en je moet pooertoppervlakte dan juist meer zien als een beperkende factor. Waarom denk je dat uitlaatpoorten met spijl er als een driehoek uit zien??
Originally posted by sfx
Je moet je uitlaatpoort nooit breder maken dan 70 % van diameter van je cilinder, want anders heeft je zuigerveer te weinig glijvlak en veert ie je uitlaatpoort en dat is niet fijn... Dat is het mooie van een evo, want daar zit in het midden nog een stukje dat dat tegenhoudt, zodat je uitlaatpoort extra breed kan worden gemaakt.
Originally posted by Honda NSR-II
Die ene lijn is trouwens de cilinderrand boven, en dat lijntje er vlakonder is de stootrand (ivm timing..)..
Als m'n slag 4cm is en de uitlaat poort 2cm of hoger, en deze volledig opent mag je toch zeggen dat je een uitlaat timing hebt van 180 graden of meer?