Testbanken, hoe zit het mou echt?

Er is al het een en ander over gesproken, maar als het puntje bij het paaltje komt dan wordt het onderwerp gesloten.

Ik wil te weten zien te komen hoe het nu echt zit met de "verschillen" tussen de banken.

Denk jij echt te weten, en heb je ook bewijs daarvoor, dan laat het hier even weten.

Ik wil bij deze al die lul-verhalen even ophelderen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben benieuwd.

Ik denk dat er wel verschil inzit doordat er verschil zit in het gewicht van de rol, en voor wat ie normaal wordt gebruikt (motoren of alleen scooters) En hoe je hem instelt.
Bewijs kan ik niet leveren, heb geen tovami in me garage staan...
Ik weet wel dat er veel vershillend zijn tussen merken van banken, komt ook door manier van meten en welke waardeaanduiding wordt gebruikt.
 
Je kunt dingen instellen die ervoor zorgen dat er totaal andere gevens uitkomen.

Even wat volgens mij van links naar rechts bescheiden naar overdreven is:
1 Freddy Koopmans bank 2 Klaaswaal-tovami bank 3 Matton bank (die er nu niet meer staat) 4 de jager bank 5 scootparts/ebbers bank.

Wat de verschillen precies zijn wil ik ook weleens weten. zou je eigenlijk een hele betrouwbare scooter voor moeten nemen die iedere dag in dezelfde bui is en daarbij ook klimaatongevoelig, dan kun je eens interessante vergelijkingen doen.
 
Kijk hier hebben we al te maken met mensen die een beetje nadenken! Complimenten!

Het is natuurlijk zo dat er verschillende merken banken zijn en misschien nog meer manieren waarop je een vermogen bepaald (bijv. rembanken, massatraagheidsbanken. )

Ik wil het bij deze even hebben over de laatste, waaronder de tovami bank valt (anderen worden weinig gebruikt omdat ze zo duur zijn)

Nou geloof ik wel dat er verschillende gewichten van rollen zijn, voor verschillende toepassingen. Je zal bijv. echt wel een zwaardere rol nodig hebben voor een zware motor te kunnen meten.
Maar ik neem aan dat er ook banken zijn van hetzelfde type, die dus ook dezelfde rollen moeten hebben, met dus dezelfde maten en gewichten. Volgens mij zijn de klaaswaal, koopmans en de jager bank allemaal van hetzelfde type en merk (allemaal tovami's).

Je moet dus met al deze banken dezelfde waardes meten, mits natuurlijk onder dezelfde omstandigheden! bijv. luchtdruk, vochtigheid, temperatuur, motortemperatuur, afstelling in zijn geheel.

Volgens mij is het vermogen van zo veel factoren afhankelijk dat je zelfs op dezelfde bank, niet twee keer eenzelfde meting kunt krijgen. Laat staan dat je dezelfde resultaten krijgt, op verschillende banken!

Volgens mij zit het verschil dus niet alleen in de banken, of de instellingen ervan. Het verschil komt, naar mijn mening, vooral door de meetomstandigheden die veranderen.


Wie volgt?
 
daar ligt het ook aan maar als je over luchtvochtigheids verschillen praat dan zijn dat natuurlijk mimime verschillen.

Nog 1 keer, de software is anders
 
Het is niet eens belangrijk hoeveel een testbank aangeeft,
het gaat er maar om dat als je wat verandert heb dat je dan verbetering/verslechtering ziet.
Want al blokkeer je je vario heb je ook alweer een heel andere grafiek en je koppel verandert nl. ook als je een andere overbrenging gebruikt e.d.
 
Je haalt me de woorden uit me mond.
Toch is het jammer als je dan geen goeie vergelijkingen kan doen.
Verschil zal wel te klein zijn..
Hierzo hebben ze ook tovami, maar weet niet welke.
Hebben 1 waar motoren altijd opgaan en een kleinere.
50 tegen 35 piek per run..
Je kan ook gewoon op die grote gaan met je machine, ik zal het eens vragen..
Hebben trouwens ook een bank in de grond voor ootoo's.
Pas een v@@ Dodge charger, bmw 3serie met >230 achterwiel pk's.
 
Normaal kom ik niet snel in de verleiding om iets te posten,
Maar zegt de naam DE JAGER tweewielers je iets?


duckHUNTER ->>>>>> de JAGER ???????????

Ps. hier worden zinnige opmerkingen gemaakt, hier heb ik lang op moeten wachten!!!!!



|:) |:)
 
Originally posted by Ufo
Je kunt dingen instellen die ervoor zorgen dat er totaal andere gevens uitkomen.

Even wat volgens mij van links naar rechts bescheiden naar overdreven is:
1 Freddy Koopmans bank 2 Klaaswaal-tovami bank 3 Matton bank (die er nu niet meer staat) 4 de jager bank 5 scootparts/ebbers bank.

Wat de verschillen precies zijn wil ik ook weleens weten. zou je eigenlijk een hele betrouwbare scooter voor moeten nemen die iedere dag in dezelfde bui is en daarbij ook klimaatongevoelig, dan kun je eens interessante vergelijkingen doen.
Horst Ebbers gaat altijd bij Dijkman in Lemeleveld op de testbank en die testbank is zeker niet overdreven. Mijn racer heeft daar ook op de testbank gestaan en daar kwam een niet overdreven waarde van een kleine 7pk uit. Ik weet niet wat Ebbers zegt over zijn vermogen, maar ik heb gehoord hoeveel vermogen hij echt heeft en dat is niet super overdreven.
 
Originally posted by mhr#27

Horst Ebbers gaat altijd bij Dijkman in Lemeleveld op de testbank en die testbank is zeker niet overdreven. Mijn racer heeft daar ook op de testbank gestaan en daar kwam een niet overdreven waarde van een kleine 7pk uit. Ik weet niet wat Ebbers zegt over zijn vermogen, maar ik heb gehoord hoeveel vermogen hij echt heeft en dat is niet super overdreven.

Ja er staat/stond een uitslag op scootparts. Was dacht ik 18 PK's ACHTERWIEL...

whoei

[edit nja staat niet meer op scootparts edit]
 
Originally posted by Prozhen


Ja er staat/stond een uitslag op scootparts. Was dacht ik 18 PK's ACHTERWIEL...

whoei

[edit nja staat niet meer op scootparts edit]
Ik heb dus gehoord dat Horst Ebbers ongeveer 13pk aan het achterwiel heeft op de testbank bij Dijkman.
 
ik weet nog 2 redenen:
1 zo'n bank moet regelmatig opnieuw worden geijkt, want na een aantal uren gaan de lagers waarop de rol draait verslijten en dus meer vermogen opnemen.

2 veel is afhankelijk van het bereik van zo een bank. Een bank tot 100 pk zal bij een meting van 15pk een grotere afwijking hebben dan een bank tot 30pk bij dezelfde meting.
Het is dus beter op een bank te meten waar je meting het dichtst bij het maximum bereik ligt, dan is de afwijking kleiner.
 
Originally posted by mhr#27

Ik heb dus gehoord dat Horst Ebbers ongeveer 13pk aan het achterwiel heeft op de testbank bij Dijkman.

Tsja ik dacht al 18pk's achterwiel, ik had in hun gastenboek gereplyed dat ze vast 18 krukas-pk's bedoelen, later replyde webmaster marcel dat het 18 PK'S ACHTERWIEL waren.
 
Originally posted by Prozhen


Tsja ik dacht al 18pk's achterwiel, ik had in hun gastenboek gereplyed dat ze vast 18 krukas-pk's bedoelen, later replyde webmaster marcel dat het 18 PK'S ACHTERWIEL waren.

Degene die dat met 50 cc voor elkaar krijgt is:
of mastertuner
of maakt gebruik van spec brandstof
of de bank overdrijft t.o.v. andere banken
of heeft 70 cc getest
of heeft geen vario er op staan maar een ketting
 
Originally posted by Hebo_NRG
En lijkt op Julian Broer (36 B top klasse), claimt ook 21pk te hebben |(
Als hij 21pk heeft kan hij dus niet rijden, want met 21pk moet je elke race met twee vingers in je neus kunnen winnen. 8)
 
Back
Top