hoe scooter goed laten optrekken ?

bobby_123

Well-Known Member
hallo ik heb de volgende vraag men scooter trekt nogal sloom op en gaat in 2 stukken eerst traag en dan schiet hij er van door hoe kan ik dit probleem weg krijgen ???

heb nu 4.5gram gewichtjes erin steken
en koppelling een verstelbare stage 6 koppeling met witte drukveer en witte trekveertjes heb totaal geen idee welke trekveertjes de welke zijn en welke het beste bij mij scooter passen
 
Advertisement - register to remove this

daar moet je niet naar kijken , kan ook door slechte olie alleen al komen , en het blijft een 2 takt , die smeert..

en een slechte afstelling ook al is dat te weinig zorgt voor een slechte ontbranding wat ook KAN smeren , zeker icm slechte olie..

en wat gebeurd er als je de choke gebruikt ?
 
wat raad jij me nu aan om te doen en uit ervaring in grote richtlijnen te zegge van sproeier maat ,afstelling van vario koppeling en eventueel mss zelf mengen en olie pompje eruit gooien ??
 
Er is ook genoeg te lezen en te proberen toch?
Een 19mm zal weinig extra doen..
Sluit eerst de standaard problemen uit:
- nergens valse lucht? Membraan, keerringen en cilinderpakkingen.
- neem een nieuwe bougie + dop en eventueel de kabel.
- controleer de massa
- stel de carb goed af. Luchtschroef 1.5 slag open om te beginnen. Sproeier zal tussen de 70-80 zitten gok ik.
De rest is een kwestie van testen :)
 
eindelijk iemand die mij zegd waar ik in grote lijnen moet mee starten nu weet ik teminst vanaf welke sproeier maat ik moet beginnen met testen maar 1 ding snap ik nog altijd niet goed vanaf sproeier 70 komt er olie uit men uitlaat gesputterd ???
 
ik rijd akl jaren met de zelvde olie rond nog nooit problemen mee gehad en ik heb nu een bougie hitte graad 8 nog maar juist nieuwe en vonkt goed kan het mss liggen aan een niet goed werkend oliepompje en mss ineens er maar eens uitgooien ????
 
Doe ook wat aan de typ en taalkunsten want het lijkt wel een chinese menulijst...

Oliepompe gaan bijna niet stuk..en gaan zeker niet teveel geven..
Dat je al.jare met die olie rijd is miss ook het probleem ;) in de tussentijd de uitlaat miss vol met onverbrande rotzooi komen te zitten wat er nu langzaam uit komt..
 
is juist een nieuwe uitlaat die erop zit dus kan al zeker niet vol met rotzooi zitten en de olie die ik koop komt van een vriend die een winkel heeft die gaat zeker geen slechte olie vekopen want hij gebruikt ze zelf in al zen scooters die hij verkoopt
 
Jouw toetsenbord heeft geen punten en komma's?

Wat voor olie is het?
Als hrt echt uit de uitlaat komt gaat er iets gewoon niet goed.
Anders vraag het je vriend met zn scoooterzaak? Misschien dat hij het voor je op kan lossen
 
op hoeveel meng je dan? gewoon 1:50?


en een s6 koppeling is ook moeilijk af te stellen je kan beter een originele nemen want op een ori. setup win je er niks mee.

en 4gr rollen is erg licht..

ik rij zelf een dr70 en daar heb ik al 5gr in zitten maakt dat ding geen dikke overtoeren?

en heb je al een andere drukveer e.d geprobeerd?
 
mijn olie pompje heb ik laten zitte dus mengd van zijn eigen en heb andere trek veertjes in men koppeling gestoken gaat al een pak beter meer toeren en doed bena auto weelie's en toeren heb ik nog niet kunnen teste heb sproeiertjes besteld
 
Back
Top