Aidan384838
Well-Known Member
Hoe meet je de compressie op een scooter
Met zoon apparaat.
Met zoon apparaat.
Als beide scooter lopen en genoeg vermogen kunnen leveren, is er maar 1 conclusie, metah naar de klotah.Weet iemand hoe het kan dat als ik bij 2 scooter compressie meet die maar 2 bar aangeeft
Haha ja sorry ik was de naam vergeten. Het is dus niet dat je een aantal keer moet kicken of zoiets gewoon 1 keer?zoon apparaat ken ik niet.
Maar over het algemeen heb je een compressiemeter waar en slang en een bout achtig iets op zit.
Haal de bougie eruit, draai die bout erin, doe je gas helemaal open en draai de startmotor rond of trap de kickstarter in. De druk die de cilinder maakt staat dan op het metertje
Het lijkt me gewoon meer handig en scheelt werk.Wat heeft iedereen toch met die compressie meters? Zie iedereen met zo'n ding meten hoeveel bar hun cilinder zou moeten produceren, ik heb ik heel mijn scootercarriere nog nooit zo'n ding aangeraakt en ook nooit gedacht het nodig te hebben. Of is dat meer voor de 4takt koffiemolens?
Zal er op lettenMaakt niet echt uit. Ik zou wel een paar keer kicken, dan weet je zeker dat je goed zit
Maar wat kun je met die informatie dan?Het lijkt me gewoon meer handig en scheelt werk.
Post automatically merged:
Ik zou het zelf ook niet echt weten maar veel mensen vinden het handig. Of ik het ga gebruiken is ook de vraag.Maar wat kun je met die informatie dan?
Ik bouw al een jaar of 15 scooterd en blokken die wel aardig van zn plek komen al zeg ik het zelf.
Maar ik zou niet weten wat de meerwaarde is bijvoorbeeld 8bar op zo'n compressiemeter
Ik probeer dit keer niet een betwetertje te zijn en vraag het me af? Of zoals ik vroeg is het meer een 4takt ding want daar doe ik niks aan
Maar wat kun je met die informatie dan?
Ik bouw al een jaar of 15 scooterd en blokken die wel aardig van zn plek komen al zeg ik het zelf.
Maar ik zou niet weten wat de meerwaarde is bijvoorbeeld 8bar op zo'n compressiemeter
Ik probeer dit keer niet een betwetertje te zijn en vraag het me af? Of zoals ik vroeg is het meer een 4takt ding want daar doe ik niks aan
Maar wat kun je met die informatie dan?
Ik bouw al een jaar of 15 scooterd en blokken die wel aardig van zn plek komen al zeg ik het zelf.
Maar ik zou niet weten wat de meerwaarde is bijvoorbeeld 8bar op zo'n compressiemeter
Ik probeer dit keer niet een betwetertje te zijn en vraag het me af? Of zoals ik vroeg is het meer een 4takt ding want daar doe ik niks aan
Als beide scooter lopen en genoeg vermogen kunnen leveren, is er maar 1 conclusie, metah naar de klotah.Weet iemand hoe het kan dat als ik bij 2 scooter compressie meet die maar 2 bar aangeeft
Zal ik dat maar doen.Als beide scooter lopen en genoeg vermogen kunnen leveren, is er maar 1 conclusie, metah naar de klotah.
Als je nog garantie heb op de meter, omruilen die hap
Dat ligt eraan wat je liever doet als je een brommertje moet repareren.Dat vroeg ik me af, ik hou me alleen met 2takt bezig dus ik heb er geen nodig
Je trapt zolang op de kickstart of je drukt zolang op de startknop van de E-start totdat de naald van de compressiemeter niet meer hoger gaat en dit met de gashendel helemaal open gedraaid.Het is dus niet dat je een aantal keer moet kicken of zoiets gewoon 1 keer?
Dat ben ik niet helemaal met je eens.Beun Optie : Boortol of Slagmoersleutel op de vliegwiel moer zetten
Ik snap wat je bedoelt. Alleen vorge keer bij die jog heb ik wel 9 keer gekickt met gas open en er gebeurde letterlijk niks bleef op 2 bar staan. De cilinder is 100 procent goed.Dat ligt eraan wat je liever doet als je een brommertje moet repareren.
Je kunt de hele boel uit elkaar trekken als je ontsteking en brandstofvoorziening in orde is.
Je kunt ook even snel, als je toch de bougie eruit hebt om te controleren of deze nat wordt na een aantal startpogingen, de slang van de compressiemeter in het bougiegat draaien en de compressie meten dan weet je in iedergeval of je blokje gezond is of misschien naar de cardioloog gebracht moet worden.
En voor de prijs van zo'n metertje hoef je het echt niet te laten, het zal geen precisie instrument zijn maar dat is ook niet nodig.
En ja, voor een 4 takt is zo'n meter misschien wel meer een aanrader dan voor een 2-takt omdat je wat meer werk hebt dan alleen de cilinderkop te demonteren.
Maar even terug te komen op de vraag van @Aidan384838 .
Je trapt zolang op de kickstart of je drukt zolang op de startknop van de E-start totdat de naald van de compressiemeter niet meer hoger gaat en dit met de gashendel helemaal open gedraaid.
Dusss, 1 keer kicken is zeker niet voldoende, doe je dit wel eindig je meestal met een meting van 1 a 2 Bar, je trekt dan de verkeerde conclusie of beticht de meter dat hij z;n werk niet goed doet.
Als die 100% goed is, waarom meet je het dan ?Ik snap wat je bedoelt. Alleen vorge keer bij die jog heb ik wel 9 keer gekickt met gas open en er gebeurde letterlijk niks bleef op 2 bar staan. De cilinder is 100 procent goed.
Om te testen of die meter het überhaupt doet.Als die 100% goed is, waarom meet je het dan ?