hoe snel zou mijn scooter moeten rijden??

Hallo,

eigenlijk vraag ik me wel af wat eigenlijk een normalen snelheid voor mij scooter zou moeten zijn misschien dat er hier mensen zijn met ervaring op dit gebied.

het betreft

Gilera Ice LC

70cc polini gietijzer
malossi vario met groene drukveer.
gewichten van rolletjes onbekend.
17,5mm dellorto sproeier 78
koppeling orgineel
sito plus lang model

top snelheid is nu 85km op digitale teller ongeveer.
trekt wel echt goed door hoef maar beetje naar achter de schuiven en trekt autowheelie, vanaf 30kmp hoef maar klein tikje tegeven om hem op het achterwiel te trekken.
 
Advertisement - register to remove this

Er is geen zinnig antwoord op te geven omdat het van heel veel factoren afhangt. Maar mijn vraag is het belangrijk? Meer snelheid is bijvoorbeeld weer minder vlot optrekken.
En dan heb je ook nog eens het symptoom dat snelheden van andere scooterrijders net als vissers is. Die overdrijven ook altijd met de vis die ze werkelijk hebben gevangen. Oftewel laat je niet gek maken.
 
Er is geen zinnig antwoord op te geven omdat het van heel veel factoren afhangt. Maar mijn vraag is het belangrijk? Meer snelheid is bijvoorbeeld weer minder vlot optrekken.
En dan heb je ook nog eens het symptoom dat snelheden van andere scooterrijders net als vissers is. Die overdrijven ook altijd met de vis die ze werkelijk hebben gevangen. Oftewel laat je niet gek maken.
nee het is nu super belangrijk indd als hij maar lekker loopt en dat doet hij zeker. haha dat heb je mooi verwoord!!

maar vroeg me het gewoon af omdat je daar uit meestal ook kan uit opmerken of je scooter beetje goed is afgesteld. hij trekt mooi door naar de top dus veren rollen en drukveer is wel prima. heb hem ook nog niet echt lang door getrokken dus waar die echt op blijf steken weet ik niet. cilinder zit er pas 135km op dus nog even beetje rustig aan. en ik rijdt sowieso nooit lang vol gas, scooter wordt alleen gebruikt voor ritten van 35km waar merendeel langs 80kmp wegen zijn en om 10min vol gas te gaan lijkt me sowieso nooit echt goed voor zo brommertje.
 
Met die sito plus ga je gewoon niet harder helaas.. Het is ook maar een vrij laag toerige uitlaat.

Wil je harder heb je of een andere cilinder nodig (en daar komt de uitlaat ook nog eens erbij)

Of een andere snellere uitlaat erop. Dan zal 95km/u op de teller mogelijk moeten zijn.
 
Met die sito plus ga je gewoon niet harder helaas.. Het is ook maar een vrij laag toerige uitlaat.

Wil je harder heb je of een andere cilinder nodig (en daar komt de uitlaat ook nog eens erbij)

Of een andere snellere uitlaat erop. Dan zal 95km/u op de teller mogelijk moeten zijn.
nee het hoeft voor mij niet perse harder. vroeg me alleen af als het met deze setup het ongeveer het maximale is. andere uitlaat valt me teveel op vroeger ging dat ook nog wel allemaal maar tegenwoordig zijn ze echt triest. rij nu al 12 jaar auto en ben pas een keer staande gehouden kocht me tijdje terug een scooter en stond de eerste week al aan de kant omdat ik 60 reedt haha en ik weet niet hoe vaak ze voor me omdraaien en me volgen maar gelukkig heb ik nu spiegels erop en wordt klokken voor ze moeilijk.. maar zo zie je maar hoe triest ze zijn
 
Back
Top