Wim
Hoi?
Ooi..
Ik zal mijn project ook maar posten.
Ik heb altijd gedacht dat ik nooit een scooter zou kopen, dus kocht ik toen ik 16 werd een rs '98.
die na een opknapbeurtje er zo uitzag;
Maar toen ik vaak bij Huib kwam,(BETA-HGS) begon het toch wel te kriebelen.
Toen verkocht een maat van mij een Puch Typhoon.
die zag er na/tijdens het schoonmaken zo uit;
Daar had ik hele plannen mee, maar uiteindelijk was hij na 2 dagen stuk en stond hij een half jaar stil in een hoekje,
dus toen maar besloten om het beestje te strippen.
toen zat er dit frame onder de kappen, gelukkig niet zo roestig
Mijn voorvork die ik geruild had tegen een EBR exemplaar, en nog wat spul wat niet meer gebruikt word..
En het Pia AC SD blokje wat er onder vandaan kwam, die had ik gesplitst maar draadeinden en boutjes afgekroken etc.
Het blok was echt super brak, dus moest plaats maken voor een LC blokje.
Toen kwam ik weer bij huib en die had een Mina SD blokje liggen met Benelli velgen, dus had ik die overgenomen en en moest het Pia vervangen.
Aangezien er uit een Pia blok geen vermogen valt te halen, kwam het goed uit-:-
Ik had ook nog voor een jongen zijn scooter de velgen en frame etc gespoten in ruil voor SR SD velgen.
Dus toen ben ik begonnen met het frame te verlassen voor het Mina blokje
en dat kwam er toen zo uit te zien;
Nou het was nog steeds behoorlijk roestig, dus had ik het frame een straalbeurtje gegeven en een vers laklaagje;
En de voorvork ook opgeknapt met nieuwe keeringen en verse olie, en het laklaagje op de poten werd verwijderd om gepolijst te worden;
Op de foto ligt ook mijn De Jager getunde Speed met ook een gepolijste uitlaat poort wat een beetje te zien is.
Toen de voorvork weer inelkaar gezet, en het frame rustig aan opgebouwd.
Subframe verlast en mijn SD blokje er weer onder gehangen, aangezien mijn DD blokje bij Huib ligt. die is net gekotterd en moet nog getuned worden.
maar dat verplaatst makkerlijker als hij op wielen staat, dus dat kwam er zo uit te zien;
En die buddybak hadden Huib en ik in een gekke bui een "beetje" bewerkt:+
zo is de stautus zoals de scooter er nu bij staat,
En dan hebben we ook nog een paar optische details;
Malossi remschijf die het achterwiel moet vertagen, samen met de bijbehorende remblokjes
En het orginele TNT stuurtje met een PRO clamp.
En de rotor gepolijst :L (foto van Huib btw)
En voor de koeling moest er dus een electrische waterpomp komen, anders zie je die *BLING* niet. En dat is een Reich pompje geworden;
en als bevestiging voor de pomp had ik een RVS klem gemaakt;
Maar motorisch moest het wel meteen goed, dus er werd een zeer orginele setup gekocht: Speed, C21, 28mm
Op de foto liggen de spullen bij Huib (BETA-HGS);
De onderste plank is van Huib en de middelste van mij, waar links in het hoekje mijn speed in het doosje hoort te liggen maar huib kon er niet vanaf blijven, en nog een leuke foto waar de middelste uitlaat van mij is;
Mijn Setup is:
Carters gekotterd/getuned/gepareld door HGS
Malossi Speed De Jager getuned
Yasuni C21 HGS flens
Keihin 28mm PWK HGS kelk
HGS wig
Malossi RHQ p12
Malossi Eprom binnenrotor
Malossi VL14 membraam
Malossi recht 25mm spruitstuk*
Malossi E13 filter
Malossi overange poelies en snaar
Malossi Wingbell*
Malossi Delta clutch
Polini 13/43 primair*
Polini EVO vario*
en optisch:
EBR voorvork
TP carterkap*
Pro clamp icm TNT stuur
Malossi remschijf achter
MetraKit remschijf voor*
Kiesler achterspatbord*
Willy Hubbert Achterkap*
NRG onderkap*
met * moet ik nog
En de kleuren worden hetzelfde als de HGS Beta, dat is dus:
Zwarte buitenkappen
Witten binnenkappen
Goude velgen
Details rood
Stickers rood en wit
Het doel van deze scooter is om een nette verzorgde scooter te maken die leuk mee kan komen met sprinten.
De deadline is Jubbega, waar is ws zonder kappen ben vanwege de tijd en geld wat er nog in gaat zitten, maar dat maakt niet uit want ik zit toch in de Xtreem scooterklasse aangezien mijn frame niet helemaal standaard is*D
Ik zal mijn project ook maar posten.
Ik heb altijd gedacht dat ik nooit een scooter zou kopen, dus kocht ik toen ik 16 werd een rs '98.
die na een opknapbeurtje er zo uitzag;
Maar toen ik vaak bij Huib kwam,(BETA-HGS) begon het toch wel te kriebelen.
Toen verkocht een maat van mij een Puch Typhoon.
die zag er na/tijdens het schoonmaken zo uit;
Daar had ik hele plannen mee, maar uiteindelijk was hij na 2 dagen stuk en stond hij een half jaar stil in een hoekje,
dus toen maar besloten om het beestje te strippen.
toen zat er dit frame onder de kappen, gelukkig niet zo roestig
En het Pia AC SD blokje wat er onder vandaan kwam, die had ik gesplitst maar draadeinden en boutjes afgekroken etc.
Het blok was echt super brak, dus moest plaats maken voor een LC blokje.
Toen kwam ik weer bij huib en die had een Mina SD blokje liggen met Benelli velgen, dus had ik die overgenomen en en moest het Pia vervangen.
Aangezien er uit een Pia blok geen vermogen valt te halen, kwam het goed uit-:-
Ik had ook nog voor een jongen zijn scooter de velgen en frame etc gespoten in ruil voor SR SD velgen.
Dus toen ben ik begonnen met het frame te verlassen voor het Mina blokje
en dat kwam er toen zo uit te zien;
Nou het was nog steeds behoorlijk roestig, dus had ik het frame een straalbeurtje gegeven en een vers laklaagje;
En de voorvork ook opgeknapt met nieuwe keeringen en verse olie, en het laklaagje op de poten werd verwijderd om gepolijst te worden;
Op de foto ligt ook mijn De Jager getunde Speed met ook een gepolijste uitlaat poort wat een beetje te zien is.
Toen de voorvork weer inelkaar gezet, en het frame rustig aan opgebouwd.
Subframe verlast en mijn SD blokje er weer onder gehangen, aangezien mijn DD blokje bij Huib ligt. die is net gekotterd en moet nog getuned worden.
maar dat verplaatst makkerlijker als hij op wielen staat, dus dat kwam er zo uit te zien;
En die buddybak hadden Huib en ik in een gekke bui een "beetje" bewerkt:+
zo is de stautus zoals de scooter er nu bij staat,
En dan hebben we ook nog een paar optische details;
Malossi remschijf die het achterwiel moet vertagen, samen met de bijbehorende remblokjes
En de rotor gepolijst :L (foto van Huib btw)
En voor de koeling moest er dus een electrische waterpomp komen, anders zie je die *BLING* niet. En dat is een Reich pompje geworden;
en als bevestiging voor de pomp had ik een RVS klem gemaakt;
Maar motorisch moest het wel meteen goed, dus er werd een zeer orginele setup gekocht: Speed, C21, 28mm
Op de foto liggen de spullen bij Huib (BETA-HGS);
De onderste plank is van Huib en de middelste van mij, waar links in het hoekje mijn speed in het doosje hoort te liggen maar huib kon er niet vanaf blijven, en nog een leuke foto waar de middelste uitlaat van mij is;
Mijn Setup is:
Carters gekotterd/getuned/gepareld door HGS
Malossi Speed De Jager getuned
Yasuni C21 HGS flens
Keihin 28mm PWK HGS kelk
HGS wig
Malossi RHQ p12
Malossi Eprom binnenrotor
Malossi VL14 membraam
Malossi recht 25mm spruitstuk*
Malossi E13 filter
Malossi overange poelies en snaar
Malossi Wingbell*
Malossi Delta clutch
Polini 13/43 primair*
Polini EVO vario*
en optisch:
EBR voorvork
TP carterkap*
Pro clamp icm TNT stuur
Malossi remschijf achter
MetraKit remschijf voor*
Kiesler achterspatbord*
Willy Hubbert Achterkap*
NRG onderkap*
met * moet ik nog
En de kleuren worden hetzelfde als de HGS Beta, dat is dus:
Zwarte buitenkappen
Witten binnenkappen
Goude velgen
Details rood
Stickers rood en wit
Het doel van deze scooter is om een nette verzorgde scooter te maken die leuk mee kan komen met sprinten.
De deadline is Jubbega, waar is ws zonder kappen ben vanwege de tijd en geld wat er nog in gaat zitten, maar dat maakt niet uit want ik zit toch in de Xtreem scooterklasse aangezien mijn frame niet helemaal standaard is*D
Last edited: