Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
iets groters...

Ik kom dan al snel uit op vloerstaande speakers, en dat word lastig op mijn zolder kamer.
Als ik op mezelf ga wonen komen deze wel.

Hebben jullie tips voor andere, evt. grotere speakers?
BTW, de kef's geven prima geluid, maar deze heb ik een tijdje geleden verkocht aan mijn vader, die ze nu toch echt wil gaan gebruiken :+

De Marduant's zijn ook los te krijgen zonder subwoofer, voor 200 euro bij correct. Misschien is dat een idee, met een losse sub erbij, zoals deze:
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=146_345_340&products_id=18545
 
iets groters...

Ik kom dan al snel uit op vloerstaande speakers, en dat word lastig op mijn zolder kamer.
Als ik op mezelf ga wonen komen deze wel.

Hebben jullie tips voor andere, evt. grotere speakers?
BTW, de kef's geven prima geluid, maar deze heb ik een tijdje geleden verkocht aan mijn vader, die ze nu toch echt wil gaan gebruiken :+

De Marduant's zijn ook los te krijgen zonder subwoofer, voor 200 euro bij correct. Misschien is dat een idee, met een losse sub erbij, zoals deze:
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=146_345_340&products_id=18545


Je hoeft niet meteen zuilen, maar bv een mooi setje boekenplank 2 weg speakers. Wat meer inhoud dan je kefs, en je zal dat ook merken aan het geluid.
 
Mja, ze zijn wel relatief klein als ik eerlijk ben. Ik denk dat je qwa inhoud hetzelfde zit als de KEF's. Waarom ga je anders niet een keertje ergens luisteren bij een hifi zaak?
 
Is imo een must bij het kopen van nieuwe speakers aangezien elke speaker een andere klant heeft..
In elke beetje hifi zaak kan je er echt goed voor gaan zitten en zo ook echt een goede keus maken. Het is wel de moeite waard om daar even de tijd voor te nemen als je een beetje leuk spul wilt aanschaffen
 
Ja, dat snap ik....
Maar ik kom altijd graag zelf met wat opties om naar te luisteren.

Ik heb in venlo een keer geluisterd bij Stassen Hifi. Daar kwamen speakers van TMA erg goed uit, de kef's kwamen er daar redelijk beroerd vanaf.

Bij stassen krijg je een afstandsbediening, en kan je tijdens het luisteren zelf wisselen van speaker setup, versterker en subwoofer, en dus constant combi's maken... erg mooi systeem :)
 
Gisteravond problemen met mijn reciever Sony STR DG700...slaat telkens in de beveiliging.

nu ben ik er waarschijnlijk al achter wat het probleem is, de speakers leveren 6 Ohm en de versterker 8 Ohm.

Het vreemde is dat het een ander half jaar gewoon heeft gedaan.
 
Dat is niet vreemd hoor. Dat is een gevolg als een versterker op zijn limiet draait. Bij een lagere speaker impedantie moet de versterker immers meer stroom leveren dan begroot. Hij kan enkel voldoende stroom leveren aan een minimum van 8 Ohm.

Ik heb twee leuke breedbanders gekocht om mee te experimenteren, ben benieuwd.
 
Dat is niet vreemd hoor. Dat is een gevolg als een versterker op zijn limiet draait. Bij een lagere speaker impedantie moet de versterker immers meer stroom leveren dan begroot. Hij kan enkel voldoende stroom leveren aan een minimum van 8 Ohm.

Ik heb twee leuke breedbanders gekocht om mee te experimenteren, ben benieuwd.

Ja maar het vreemd er van is....dat ik er een anderhalf jaar geen last van heb gehad.

ben nu net verhuist dus alles opnieuw aangesloten, en dan krijg ik deze foutmelding.
 
Dat gebeurt echt niet opeens. Heb je alles goed aangesloten, niet ergens kortsluiting? Langere/andere kabels gebruikt toevallig?
 
Zorgvuldig geweest met vervoer tijdens de verhuizing? (je weet maar nooit..)

Dingen die ik ooit nog eens wil bouwen:
[ir]http://www.nutshellhifi.com/Ariel-6c.gif[/ir]
 
Gister een Marantz SR5003 opgehaald... wat een ding. Erg mooi design, en tot nu toe best een mooi geluid.

Ik heb hem aangesloten op een Kef KHT-2005.2 surround setje, maar deze gaan de deur uit. Hoewel het prima dingen zijn, ga ik op zoek naar iets beters. Iemand suggesties in de prijsrange van rond de 600 euro?

Ik kwam net deze tegen in de aanbieding:
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=146_345_344&products_id=18599

Heb die nog nooit horen spelen, maar lijkt me wel de moeite waard om eens te gaan kijken...

Ik heb een sub van mordaunt short, klinkt erg goed. wat de andere speakers doen weet ik niet.

Kef ken ik zelf ook niet maar aan de reacties die ik hier wel eens lees denk ik dat je die beter ff kan houden en dan doorsparen voor een echt dikke speaker set...
 
@ Wouter. maak je maar alvast klaar voor 2 weken lang freeswerk. :D

Zo ik kreeg deze week ff de kriebels voor een andere set speakers. Na even zoeken wat geschikt is ben ik voor een dubbele bass reflex ontwerp gegaan met een breedband speaker. Ik ben enorm benieuwd hoe ze gaan klinken. Vandaag en eerder deze week even de kasten in elkaar gehakt.

onderdelen.jpg


Gebruikte driver.

driver.jpg


Filter in elkaar geflanst. Een notch voor een vervelende piek bij 7kHz en een kleine afvlakker daarvoor.

filter.jpg


Kasten frezen.

speakerrond.jpg


speakernietdoor.jpg


speaker.jpg


uitsparingen.jpg


hout.jpg


Morgen lijmen. :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top