Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Ja prima. Ik moet ze nog even aflakken, maar dat moet in de garage gebeuren. Aangezien het wat koud buiten is wil ik daar even mee wachten. :)
 
Ondertussen ook al een beetje ingespeeld? Hoe klinken ze?
Ik zit zelf ook al een tijdje met het idee om eens iets te bouwen met leuke breedbandertjes dus ben wel benieuwd :)
 
Hier ook zelfbouwers :) Ik heb nu een setje Visaton casablanca. Maar ik wil graag het Soup... disign speakers bouwen, Alleen deze staat zegmaar iets achteruit, zou dit problemen geven voor de drivers van de casablanca set, want ik wil graag de oude drivers meenemen.
 
[ir]http://i41.tinypic.com/2jb7048.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/167la1l.jpg[/ir]

[ir]http://i39.tinypic.com/nlopbm.jpg[/ir]

Projectie dus via de beamer

Binnenkort ff aan de gang in onze "thuis bios". Iemand nog goede ideeën wat wel tof zou staan? Die 2 bordjes komen nog ergens aan de muur, die vonden we wel leuk.

Love seats zitten echt te chill :W
 
vet... die stoelen zien er chill uit...

ik zou doen..
achterste muur zwart
posters in omlijsting 't liefst allemaal in de zelfde maat. (en op dezeflde hoogte)
en een grote dvdkast (zelfbouw) aan de muur,(onder je doek, ben je meteen van die kabelgoten van je speakers af) met je collectie films erin..
 
Posters gaan er af en worden idd vervangen voor betere/mooiere.. Waarom zou je de achterste muur zwart maken? ivm licht weerkaatsing ofzo?
 
ff wat knusser/warmer denks... en donker is altijd goed bij een biosje...


waar komen die stoelen vandaan? die wil ik ook..
 
Mooi hoor zo'n thuis biosje!

Ik zou het geheel ook ff donkerder maken. en idd een leuke DVDkast.
Ik zou hem niet onder het scherm zetten, dat lijd teveel af denk ik.
 
Het is al mooi dat de ruimte tapijt heeft, is het iig niet zo hol. Ik zou de muur achter het projectiescherm zwart maken evenals de deur (evt. met folie). Dat kijkt prettiger. Verder iets van plintverlichting maken ofzo (lichtslang? Led?) is wel tof.
 
Ondertussen ook al een beetje ingespeeld? Hoe klinken ze?
Ik zit zelf ook al een tijdje met het idee om eens iets te bouwen met leuke breedbandertjes dus ben wel benieuwd :)

Geen idee, nog niet aangesloten. Ik heb ze niet thuis staan namelijk dus kan er niet altijd snel mee verder.

Gaaf hoor Xander, die zelfbouw :) Ben benieuwd hoe ze zijn geworden.

Thanks! Deze week even impregneren en einde van de week wil ik ze in de grond hebben staan.

Hier ook zelfbouwers :) Ik heb nu een setje Visaton casablanca. Maar ik wil graag het Soup... disign speakers bouwen, Alleen deze staat zegmaar iets achteruit, zou dit problemen geven voor de drivers van de casablanca set, want ik wil graag de oude drivers meenemen.

Je kan niet zomaar drivers in een ander kast/filterontwerp zetten. Dat is hetzelfde als diesel tanken voor een LPG.

Projectie dus via de beamer

Binnenkort ff aan de gang in onze "thuis bios". Iemand nog goede ideeën wat wel tof zou staan? Die 2 bordjes komen nog ergens aan de muur, die vonden we wel leuk.

Love seats zitten echt te chill :W

Tof zo'n ruimte! Donkere kleuren zijn inderdaad fijner. Zeker direct achter het scherm. Je zou de wand kunnen beschilderen met speciale witte verf geschikt voor projectoren. Daarbij kan je de rest van de muur zwart schilderen met licht absorberende verf. Posters inderdaad in lijstjes en kijk voor een ambilight systeem oid.
 
Je kan niet zomaar drivers in een ander kast/filterontwerp zetten. Dat is hetzelfde als diesel tanken voor een LPG

gehehe dat snap ik maar, is dit ook niet mogelijk als ik dezelfde kast inhoud aan hou?
 
Dat is 1 van de dingen waar je rekening mee moet houden, maar zo zijn er nog een stuk meer dingen waar je rekening mee moet houden. de drivers kan je wel gewoon gebruiken, alleen zal het filter waarschijnlijk aangepast moeten worden.
 
gehehe dat snap ik maar, is dit ook niet mogelijk als ik dezelfde kast inhoud aan hou?

Het gaat niet alleen om inhoud, maar ook afmetingen van de baffle waar een filter voor compenseert. Andere drivers pakken is 9/10 keer geen succes verhaal.

Ongelakt, met drivers zonder baspoort. Aan de onderkant wordt er nog wat afgehaald (~7cm). Vervolgens worden ze dmv 4 brushed aluminium buisjes op de hoeken 2cm verhoogd gemonteerd op een zwart granieten steen.

[Ir]http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/Stick.jpg[/Ir]
 
Dat is ook zo'n beetje de kracht van deze opzet. Relatief goedkope drivers en filters, maar een zeer goed geluid. Ben benieuwd.
 
Ik heb ook weer een update :)

Het setje keff's is de deur uit, en vervangen door 4 wharfedale diamond 9.1's met een diamond 9CS center speaker. Ze zijn wel erg groot, maar het geluid van de set is echt super nu.

DIAMOND9.1B.jpg


Heb alleen nog een woofer nodig ter zijner tijd, ik denk dat ik voor een canton sub ga.

Ik zal wel een pic schieten als alles hangt.... het is wat krap allemaal op mijn zolderkamer, maar dit is mijn manier van sparen voor de uitzet :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top