Het home cinema topic #2

Hmmm.
Andere iets duurdere optie is de wharfedale 9.6
Maakt wel mijn setje compleet, aangezien ik de 9.1 (4x) en 9.CS al heb...

Keuzes :P

Het beste is om gewoon naar een winkel toe te gaan en simpelweg te gaan luisteren. Een speaker is de koppeling tussen een elektrisch signaal en je oren en de kwalieit daarvan is vrijwel het belangrijkste tegenwoordig. Vrijwel iedere beetje merk versterker is oke, dat kan je niet van speakers zeggen. Significant gezien is de afwijking in je speaker het meest groot in vergelijking met de rest van de audio set.

Dat heeft ook niets met home-cinema te maken, dat is gewoon audiofilie ;)

Idd. ;)

Me ouders hebben een Samsung LED TV gekocht, 32 inch. Mooi ding maar het geluid is om te huilen..

Ik dacht zelf aan een 2.1 speaker setje. Worden die vanaf de tv versterkt of zit daar een versterker bij? Iemand aanraders? Boxen moeten niet te groot zijn.

Uiterlijk is belangrijker dan geluid.

TV heeft geen versterker. Als je een 2.1 computer set koopt, dan is dat setje altijd versterkt. Is zo'n Soundbar van Samsung niet een idee? Past ook gelijk bij de tv.

LCD tv topic kan ik niet meer vinden, dan maar hier aangezien het toch ook om Home Cinema gaat. Heb dus sinds ik een PS3 heb dat ik me mateloos irriteer aan het beeld van mijn 28" beeldkanon, bovendien wil ik een TV kast gaan kopen waar dat beeldkanon niet op past.. Er *kuch* 'moet' dus een LCD komen. Ik denk dat ik voor een 40" ga, en sowieso full HD. Maar wat is nou een echt goede? Heb wel al gezien dat sommige LCD's niet vloeiend lopen bij pannen van het beeld, dus dat moet goed zijn.. En zo'n kaartlezer voor digi tv is ook een pré, want ik heb geen zin in een apart kastje/afstandsbediening en het signaal is bij mij om te huilen zo slecht :+

Kwa tv's die ik gezien heb lijken me zo'n Samsung 6000 serie wel wat of een Sony Bravia, maar van die laatste moet ik eens goed kijken naar de typeaanduidingen. Lijkt weinig logica in te zitten :P

LCD tv topic kan ik niet meer vinden, dan maar hier aangezien het toch ook om Home Cinema gaat. Heb dus sinds ik een PS3 heb dat ik me mateloos irriteer aan het beeld van mijn 28" beeldkanon, bovendien wil ik een TV kast gaan kopen waar dat beeldkanon niet op past.. Er *kuch* 'moet' dus een LCD komen. Ik denk dat ik voor een 40" ga, en sowieso full HD. Maar wat is nou een echt goede? Heb wel al gezien dat sommige LCD's niet vloeiend lopen bij pannen van het beeld, dus dat moet goed zijn.. En zo'n kaartlezer voor digi tv is ook een pré, want ik heb geen zin in een apart kastje/afstandsbediening en het signaal is bij mij om te huilen zo slecht :+

Kwa tv's die ik gezien heb lijken me zo'n Samsung 6000 serie wel wat of een Sony Bravia, maar van die laatste moet ik eens goed kijken naar de typeaanduidingen. Lijkt weinig logica in te zitten :P

Search werkt inderdaad niet helemaal fijn inderdaad, op lcd of tv vond hij niks, even samsung ingetikt en toen vond ik hem wel:

Ik denk dat je beter je vraag even hier kunt stellen: http://forum.scooterforum.net/forum/f33/lcd-tv-145956/

Wilde exact hetzelfde posten :p Toevallig vorige week op jacht naar een Ziggo smartcard; blijkt niet te werken in mijn tv. Fijn!

Hehe ja daar hou ik wel rekening mee natuurlijk. Ook Ziggo hier.. Zo'n Samsung 40" Led tv (6000 serie) vind ik erg mooi, reviews zijn ook erg goed, maar ik vind em eigenlijk net wat te duur :P Toch weer dik 1000 euro zo'n ding :X

Had bij de Mediamarkt een Philips gezien, de 42PFL7404 die ik kwa prijs wat interessanter vond (799,-) maar in reviews lees ik dan weer wat mindere resultaten als het gaat om panning shots. Moet zeggen dat me dat in de winkel niet opgevallen is, terwijl het wat goedkopere model dat ernaast hing daar wél last van had. Nog eens ff meer reviews bekijken, en na de vakantie maar eens iets gaan kopen :P

Me ouders hebben een Samsung LED TV gekocht, 32 inch. Mooi ding maar het geluid is om te huilen..

Ik dacht zelf aan een 2.1 speaker setje. Worden die vanaf de tv versterkt of zit daar een versterker bij? Iemand aanraders? Boxen moeten niet te groot zijn.

+1

Heb trouwens een vraag...
(ben beetje noooob op dit gebied)

Maar wil graag een 5.1set(blu ray) kopen, alleen wil k hem ook gewoon gebruiken zonder een dvd/blu ray te kijken.
Oftwel zijn zulke setjes (samsung HT-BD1250) ook te gebruiken als vervanging voor tv geluid?
Of moet je hier echt dan voor een receiver gaan kijken + bluray?

Wil graag met dik geluid gamen op men ps3 8)

Dat wil wel, mits je speler de aansluiting ervoor heeft (audio in)

Heb zelf een Pioneer bd spelert met speakers/sub. Altijd aanstaan tijdens tv kijken/gamen

Zo, toch maar vanavond kopen :P Bij Mediamarkt (bij mij bijna letterlijk om de hoek) is het vandaag en dit weekend de 'BTW, weg ermee!' actie :)

Ik weet nu vrij zeker wat het gaat worden, de Sony KDL40W5500. Komt erg goed uit de reviews en de afstandsbediening is ook te gebruiken voor de ps3, wat wel een leuke extra is. Die tv kost volgens mij iets van 1000 euro, maar met 19% eraf dus een euro of 800..

Ook maar meteen ff een wasmachine halen als ik dan toch bezig ben :+

Hoe heet zo'n snoertje die je in je je radio kan stoppen (Aux aansluiting oid?) en aan de andere kant in je mp3 speler/telefoon.
Zodat je je muziek daarvan in je auto af kunt spelen?
En evt. een (goede) webshop daarvoor?

Thnx!

Zo, toch maar vanavond kopen :P Bij Mediamarkt (bij mij bijna letterlijk om de hoek) is het vandaag en dit weekend de 'BTW, weg ermee!' actie :)

Ik weet nu vrij zeker wat het gaat worden, de Sony KDL40W5500. Komt erg goed uit de reviews en de afstandsbediening is ook te gebruiken voor de ps3, wat wel een leuke extra is. Die tv kost volgens mij iets van 1000 euro, maar met 19% eraf dus een euro of 800..

Goeie keuze :)

Wel een goeie wasmachine scoren he :7

1000 euro, zonder de btw is dan 840 euro he. je moet die 1000 zien als 119%.

scheelt alsnog veel. ga denk ik vandaag of morgen ook een tv kopen bij de mediamarkt. gaat de lg 32lh2000

Geen ervaring mee.. maar ik lees er nooit zulke posi verhalen over. Samsung heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en heeft mijn voorkeur.. philips is ook fijn :)

Back