Het home cinema topic #2

Ik heb de Onkyo 507 met de vorige actie meegepikt. Tot nu toe erg tevreden, mooie boxen ook, heb ze zelf gecombineerd met speakerstands van de Mediamarkt. Zal een kijken of ik iets kan uploaden.

Waddinxveens onderonsje...

Ik denk van de week deze eens ophalen (voor m'n vader).
1256299398_dune_bd_prime_30_front.jpg

Lijkt me perfect te koppelen aan mijn fileserver, kan hij ook eens genieten van alle films die ik download, zonder dat ik ze steeds moet branden.

Even een vraagje voor de mensen met redelijk verstand van zaken.

M'n pa heeft een wat oudere Sony DVD speler met een Digital out aansluiting, zo'n oranje RCA stekker. en een Yamaha RX-V463 receiver.

Wat voor kabel zou hier nu tussen moeten om dvd's in DTS af te kunnen spelen?

Er zit nu gewoon zo'n cheap-ass rood/wit tulp kabeltje tussen, worden hier ook kwalitatief betere (speciaal hiervoor) kabels voor gemaakt?

Zo ja, wat zijn het dan en wat word aangeraden(merk, prijs/kwaliteit)?

Iemand ervaring met zo'n Logitech harmony afstandsbediening? Schijn je vrij veel mee te kunnen: naast av apparatuur ook verlichting en gordijnen etc. Misschien leuk, maar zie door de bomen het bos niet.

Ik heb er zelf een harmony one en ben er zeer tevreden mee.
Ik heb zelf een iets ouder model welke alleen infrarood signalen gebruikt en geen RF welke de nieuwe wel gebruiken.

RF is fijn omdat veel dingen zoals verlichting e.d. werken via dat soort signalen dus daar moet je dan wel op letten als je dat soort dingen er ook mee wilt aansturen.

Voor de rest vind ik het echt een topding en kan ik al mn apparatuur er goed en makkelijk mee bedienen. Het instellen van het ding is ook zeer makkelijk want er zitten heel veel apparaten al standaard in de database van de bijgeleverde software en voor de dingen die er niet tussenstaan is er ook nog een leerfunctie die schijnbaar ook goed werkt (van horen zeggen) ik heb deze nog niet hoeven gebruiken..

Ik denk van de week deze eens ophalen (voor m'n vader).
1256299398_dune_bd_prime_30_front.jpg

Lijkt me perfect te koppelen aan mijn fileserver, kan hij ook eens genieten van alle films die ik download, zonder dat ik ze steeds moet branden.

erg mooi!.. als je een popcorn hour c-200 met blueray spelertje ben je ongeveer zoveel kwijt! mooi bakje

Ik heb er zelf een harmony one en ben er zeer tevreden mee.
Ik heb zelf een iets ouder model welke alleen infrarood signalen gebruikt en geen RF welke de nieuwe wel gebruiken.

RF is fijn omdat veel dingen zoals verlichting e.d. werken via dat soort signalen dus daar moet je dan wel op letten als je dat soort dingen er ook mee wilt aansturen.

Voor de rest vind ik het echt een topding en kan ik al mn apparatuur er goed en makkelijk mee bedienen. Het instellen van het ding is ook zeer makkelijk want er zitten heel veel apparaten al standaard in de database van de bijgeleverde software en voor de dingen die er niet tussenstaan is er ook nog een leerfunctie die schijnbaar ook goed werkt (van horen zeggen) ik heb deze nog niet hoeven gebruiken..
Oke nice. Dat van IR en RF had ik al vernomen ja, met IR moet je dus richten, en met RF niet? maar volgens mij zijn tv, versterker etc alsnog IR, dus op die moet je altijd richten? Of zijn daar ook weer dingen voor. Soms zie ik ook wel is lui van die plakkertjes op die oogjes van hun spullen plakken, en dan kan het wel zonder te richten geloof ik? Gaat dat dan met een rf-ir convertor ofzo?

Back