Het home cinema topic #2

Qua TV's ben ik daar van teruggekomen. Hele mooie apparaten. Goeie garantie ook, collega van me had na 1,5 jaar (2 jaar garantie) problemen met zijn tv en heeft uiteindelijk een heel nieuw toestel gekregen.

Telefoons daarentegen... |(

LG hou ik niet zo van. Geen idee waarom eigenlijk, gewoon een ongefundeerde mening :P Samsung is de laatste jaren wel aardig hard in mijn waardering gestegen, in het begin hebben ze wel wat problemen gehad namelijk. Maar zeker die LED series LCD's die ze nu hebben zien er goed uit. Bij Philips heb ik vaak mijn twijfwels bij die beeldprocessor, pas geleden transformers 2 gezien op een Philips en het is gewoon zó scherp dat het er naar mijn mening te gemaakt uit ziet. Zo'n Sony Bravia hadden ze bij MM ook wel staan maar daar draaide niet echt een mooie demo op, maar afgaande op de reviews moet de W5500 kwa beeld beter zijn dan de Philips 7404/8404 series. Grootste manco van de Philips is kennelijk dat de bewegingen wel soepel gaan, maar dat het gebied rond het bewegende deel blokkerig wordt. Ok, de Sony is 2" kleiner en volgens mij 200 euro duurder dan de 7404, dus dat mag dan ook wel..

Heb aardig wat reviews gelezen de afgelopen dagen :rolleyes:

even een kick in dit topic!

heb ivm aanschaf nieuwe reciever een mooie reciever gekregen van mijn pa. 5.1 dts reciever van yamaha ding is al wat jaren oud maar heeft bij aanschaf zo'n 1800 gulden gekost geloof ik.

maar de speakers wilde hij zelf nog wel houden ;).

ik ben nu opzoek naar een mooi 2.x setje voor op mijn kamer. geen 5.1 ivm storing op 1 uitgang daarvan.

hoeft allemaal geen vermogen te kosten.. dus weet niet of iemand tips heeft om voor een euro of 100/150 mooie (2ehands) speakers op de kop te tikken?

LG hou ik niet zo van. Geen idee waarom eigenlijk, gewoon een ongefundeerde mening :P Samsung is de laatste jaren wel aardig hard in mijn waardering gestegen, in het begin hebben ze wel wat problemen gehad namelijk. Maar zeker die LED series LCD's die ze nu hebben zien er goed uit. Bij Philips heb ik vaak mijn twijfwels bij die beeldprocessor, pas geleden transformers 2 gezien op een Philips en het is gewoon zó scherp dat het er naar mijn mening te gemaakt uit ziet. Zo'n Sony Bravia hadden ze bij MM ook wel staan maar daar draaide niet echt een mooie demo op, maar afgaande op de reviews moet de W5500 kwa beeld beter zijn dan de Philips 7404/8404 series. Grootste manco van de Philips is kennelijk dat de bewegingen wel soepel gaan, maar dat het gebied rond het bewegende deel blokkerig wordt. Ok, de Sony is 2" kleiner en volgens mij 200 euro duurder dan de 7404, dus dat mag dan ook wel..

Heb aardig wat reviews gelezen de afgelopen dagen :rolleyes:

Philips is beest ja! :P
Mijn pa heeft daar een LED tv van en zeker icm met blueray is dat niet normaal scherp!

Ik zit even met het volgende en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Heb een dvd speler/receiver van pioneer (xv-dv360)

In de manual staat dat 5.1 alleen werkt op de cd/dvd en usb (sources)
Mijn tv, pc en xbox staan onder line1/line2, dus alleen stereo geluid.

(pc zit gewoon met groene kabel vanaf pc naar tv, en geeft dus 2.1 via de pioneer)

Is dit met een aanpassing te veranderen zodat ik ook met pc, gamen en tv 5.1 geluid kan krijgen ?

Last edited:
Vraag;

Ik heb nu thuis een MCE met daarop een LG 20inch pcscherm aangesloten.
Ik wil inmiddels toch een wat groter scherm. Ik kijk tv via de mce.
Ik denk aan 26+ inch scherm.

Je zou denken om weer een pcscherm te nemen....maar soms lijken tv schermen (LCD) inmiddels niet meer duurder.

Maar kan ik wel 'computeren' op een groot lcd scherm? ivm onboard videokaart/resolutie shit.
Op deze mobo http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGRkZZiSmJfK/viewproduct/ASUS_M2AVM_HDMI/

Aansluiting (HDMI) moet wel lukken geloof ik.

enige waar je je zorgen om moet gaan maken is de resolutie.. en tv's zijn geodkoper omdat ze lagere resolutie draaien..

dus een 26 inch hd-ready tv kan je pc makkelijk aan, alleen oft fijn computeren is moet je zelf maar ondervinden

noujaaa

ja en nee.. wil je een 26 inch pc scherm.. dan moet ie hogere resolutie draaien... dit vraagt weer meer van je videokaart.

ja je hebt dan mooier beeld
en nee het is niet makkelijker voor je pc

afgelopen zaterdag nieuwe tv aangeschaft! Sony Bravia KDL-46EX1

56000

Alles draadloos behalve de voeding uiteraard, vet chill moet ik zeggen :)

Nice !!

Heb m zelf ook hangen, alleen in 40'' Wist niet dat ie er in 46 was :?

//Ben mn 40'' inmiddels ook alwel weer zat, moet groter :P

Nice !!

Heb m zelf ook hangen, alleen in 40'' Wist niet dat ie er in 46 was :?

//Ben mn 40'' inmiddels ook alwel weer zat, moet groter :P

Zo blijf je bezig he:P maar je went er idd heel snel aan zo'n grote tv :| vrienden schrikken er nog elke keer van als ze hier komen, mij valt het echt niet meer op :P (wij hebben dan tv van 108 cm ong.)

Lijkt me vooralsnog niet super verstandig, toch? Receiver mag ook een upgrade, en echt bronmateriaal is er nog niet. Of wil je elke dag avatar kijken :+ en zelfs die is nog niet 3d uit. Neemt niet weg dat het interessant is, maar ik vind het nog een beetje vroeg. Zelf volg ik de ontwikkelingen wel een beetje.

Back