This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerktopic 2008-2009

M'n buurjongen schoot ook met een zelf gemaakte pijp.. 4inch en weet wel dat de doorsnee van het materiaal 10mm was, maar diameter pijp zelf niet..
Pijp werd totaal niet warm en maakte hem na elk schot schoon, ging ook uitstekend.
En het hier gewoon in een ruime straat met goede afstand
Ik ga me er ook eens in verdiepen

Ik zie volgend jaar de filmpjes wel .. Kwam op een ander forum ook een filmpje tegen van iemand die de eerste schoten van een blok tegen zijn harses krijgt, omdat hij schietlont aansteekt (zo lijkt het iig)... Hoe dom kun je dan zijn :X

tja, fouten maken is menselijk.. en vooral als alles lekker gehaast moet omdat er een hoop mensen staan te wachten tot het vuurwerk de lucht in gaat!

ben dit jaar zelf ook met zon shellkitje van tropic (1.8") begonnen erg leuk om te doen.. na elk shot ff de buis leeg geschud en weer vast gezet met een baksteen en ff 2 minuten wachten..

buis werd wel beetje warm maar ging prima, er kwam me nog best een knal vanaf had het niet verwacht laat staan 3 of 4"

Ik heb dit jaar zelf ook wel shells geschoten zolang je maar weet waar je mee bezig bent en de afstand hebt ervoor.

Er word naar prijzen gevraagd dit is natuurlijk moeilijk te zeggen. Dit ligt aan merk, type uitwerking, connecties enz... Gemiddeld is dit tussen de 200/350 per karton

2,5" 144 stuks per karton
3" 72 stuks per karton
4" 36 stuks per karton
5" 18 of 24 stuks per karton
6" 9 stuks per karton

Heb dit jaar zelf tot 6" (Jorge, Bonthuis, Broekhoff) geschoten had vorig jaar netzo als haagse ook tot 4" gedaan. De formaten zijn echt niet met elkaar te vergelijken.

Ter indicatie in een 3" zit rond de 160 gram kruit in een 4" al tegen de 450 gram. (hou me hier niet aan vast dit is ook verschillend per merk/uitwerking)

Ik heb graag dat iemand 3 keer vraagt voordat hij wat doet dan zomaar te denken van dat doe ik wel even. Dus twijvel je ergens over wees niet de beroertste en vraag het gewoon. Er zitten hier wel meerdere freaks die je vragen kunnen beantwoorden.

En zoals Pronk ook al aangaf is het verstandig om niet zelf een buis voor deze schatjes te gaan maken, maar koop gewoon een glasvezel mortier die erbij hoort. Een 3" kost rond een tientje hier wil je zelf niet voor gaan lopen kloten. Want elke maat groter heeft weer een andere speling en lengte van mortier.

Nog ff een fimpje van nieuwjaarsdag (de restjes)
20 x 3"
1 x 4"
4 x 5"
1 x 6"

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=VjjJnstyyuw&feature=channel_page"]YouTube - Rekje shells met knalpatronen[/ame]

Ik wil wel veilig doen, alleen zijn hier nergens glasvezelbuizen te koop.
Op internet kon ik geen site's vinden die ze nog verkopen en versturen.

Weet iemand een site die nog wel verkoopt en verstuurd.
Liefst 3 tot en met 6 inch mortieren. Dat zou niet alleen voor mij makkelijk zijn maar ook een heleboel mensen goede spullen bezorgen zodat ze neit zelf gaan knutselen met een pvc pijp.

Heb wel gelezen dat er in juni weer een nieuwe webshop bijkomt, zal hiervoor vanavond de gegevens opzoeken. Zelf knutselen is natuurlijk geen optie (is mijn mening)

ach.. de 29e waren we in lollige bui. we vonden een koker waar tapijt om heeft gezeten
en daar bleek een 4" net in te passen
dus stukje afgezaagt. naar HVH gereden en daar zonder stop gewoon los op de grond de lucht ingeschoten ( bevroren grond er onder... )
lukte wel! Alleen
A minder hoog
B gevaarlijk

maarja we hadden daar de hele duinen tot beschikking en 1 meter lang visco lont aan gedaan bij die knal alle konijnen ophol 8P

Heb hier allemaal mooie stukken leiding liggen op m'n werk. You name it, we got it. Alleen jammer dat ik nooit aan shells heb kunnen komen . Misschien volgend jaar maar is kijken...

op arjanuitman is een persoon die in juni met de verkoop van mortieren van start gaat.
Zijn msn/mail adres staat er ook, dus voor iedereen die mortieren wil hebben. Kijk daar maar even onder de naam roel_tje. Ik ga geen msn van hem hier zetten omdat ik niet weet of hij dat wil. Prijzen zijn nog niet bekend, maar volgens hem is hij goedkoper dan anderen.

Kheb hier alvast een filmpje van afgelopen oud en nieuw.
Deze heeft een maatje van me gefilmd met z'n N95.
Rest van het vuurwerk is gefilmd met HDV Camera en ga ik binnenkort bewerken op de pc zodat het online kan

Ik wist totaal niet wat ik van de waterval moest verwachten maar hij verbaasde me echt, was echt een supermooi effect:W
Volgend jaar wat meer van deze kopen

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=zYR7A4BwbuE"]YouTube - Waterval[/ame]

P.s. staan nog wat andere filmpjes van overdag op, maar die zijn verder niet zo spectaculair

Een waterval is idd een appart stukje vuurwerk, maar is kijken of ik volgend jaar ook zoiets geks kan vinden. Een keer wat anders.

Wil ook nog een keer Girandola's lijkt me ook super om een keer mee te maken.